1403-03-24 14:05
194
0
90352
فرماندار مراوه‌تپه خبر داد:

خرید تضمینی بیش از 26 هزار تن گندم در مراوه‌تپه

فرماندار مراوه‌تپه گفت: در شهرستان مراوه‌تپه، تاکنون 26 هزار و 26 تن گندم به صورت تضمینی توسط دولت خریداری شده است.

امان باشقره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ اظهار کرد: در سال جاری، ۳۳ هزار و ۲۵۰ هکتار از زمین‌های شهرستان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان، ۳۲ هزار و ۸۷۸ هکتار به مرحله برداشت رسیده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۸ هزار و ۹۹۸ هکتار از این مزارع برداشت شده و میزان تولید گندم به ۲۷ هزار و ۱۰ تن رسیده است که از این مقدار، ۲۶ هزار و ۲۶ تن گندم به صورت تضمینی توسط دولت خریداری شده است که نشان‌دهنده تلاش و هماهنگی مناسب بین کشاورزان و نهادهای دولتی است.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: با این حال، درصد برداشت شده تا به این لحظه ۲۷.۳ درصد است که نشان می‌دهد هنوز بخش بزرگی از مزارع گندم در حال برداشت است و کشاورزان باید در این زمینه سرعت بیشتری داشته باشند.

فرماندار مراوه‌تپه در خصوص برداشت جو نیز گفت: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان مراوه‌تپه  یک هزار و ۶۶۰ هکتار بوده است که از این مقدار، یک هزارو ۵۸۰ هکتار آماده برداشت بوده و تاکنون یک هزارو ۳۲۰ هکتار از آن برداشت شده است.

باشقره گفت: محصول تولیدی جو در این شهرستان به ۵ هزار و ۱۳۸ تن رسیده، اما به دلایلی هنوز خرید تضمینی برای این محصول انجام نشده است. با توجه به درصد برداشت شده که ۸۳.۵ درصد است، می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از مزارع جو برداشت شده و انتظار می‌رود که در روزهای آتی باقی‌مانده محصول نیز برداشت شود.

وی با بیان اینکه کلزا نیز یکی دیگر از محصولات استراتژیک شهرستان مراوه‌تپه است؛ گفت: سطح زیر کشت آن به ۴ هزار و ۳۶۲.۵ هکتار رسیده است که از این میزان، ۳ هزار و ۸۵۰ هکتار قابل برداشت بوده و تاکنون ۳ هزارو ۷۸۰ هکتار از مزارع کلزا برداشت شده است.

فرماندار مراوه‌تپه تصریح کرد: میزان تولید کلزا در این شهرستان به ۹ هزار و ۷۲۶ تن رسیده که از این مقدار، ۹ هزارو ۶۵۱ تن آن به صورت تضمینی خریداری شده است. درصد برداشت شده این محصول ۹۹ درصد است که نشان‌دهنده عملکرد بسیار خوب کشاورزان در برداشت و تحویل محصول به دولت است.

فرماندار مراوه‌تپه همچنین تاکید کرد که با توجه به این که کلزا یکی از محصولات پرمصرف در صنایع مختلف است، توجه و حمایت بیشتری از کشاورزان برای کشت و برداشت این محصول صورت گرفته است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.