1402-08-15 18:51
411
0
87323
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد:

تولید بیش از ۱۰ میلیون نهال در گلستان

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برای نخستین‌بار بیش از ۱۰ میلیون نهال در نهالستان‌های استان تولید شده است.

به گزارش «گلستان ما»، حمید سلامتی ظهر امروز دوشنبه پانزدهم آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در نهالستان‌های این استان تولید شد.

 وی با بیان اینکه نهال‌های تولید شده در ۶۰ نهالستان بخش خصوصی و هفت نهالستان دولتی تولید شده است، افزود: استان گلستان جزو استان‌های پیشرو در کشور در این زمینه به شمار می‌رود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: هفت میلیون و ۶۰۰ هزار نهال برای گونه‌های جنگلی و سه میلیون نهال برای مناطق بیابانی و مرتعی تولید شده است.

 سلامتی با تأکید بر اینکه امسال به‌منظور نظارت بر حسن انجام کار، توزیع نهال‌ها مکان محور و دارای شناسنامه خواهد بود، اضافه کرد: نظارت مراحل کاشت نهال‌های تحویل داده شده توسط کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه برای اجرای طرح با ۳۸ دستگاه مرتبط مکاتبه انجام شده است، گفت: دستگاه‌های دولتی و عموم مردم برای استفاده از نهال تولید طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان باید درخواست‌های خود را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها ارائه دهند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: این اداره کل برای عملیاتی‌شدن طرح مزبور در استان، تفاهم‌نامه همکاری با ۱۳ دستگاه استانی از جمله آموزش‌وپرورش، جمعیت هلال‌احمر و بسیج و ۲۷۲ تفاهم‌نامه شهرستانی بسته شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.