1403-07-25 20:25
61
0
91772
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان خبر داد:

تخصیص ۳ هزار تن کود به گلستان

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: شرکت خدمات حمایتی اقدام به تأمین و تدارک مقدار ۱۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات کرده که سه هزار تن از این محموله به استان گلستان تخصیص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ مجید محمدی اظهار کرد: با توجه به آغاز کشت پاییزه و نیاز مبرم کشور به کودهای فسفاته، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، اقدام به تأمین و تدارک مقدار ۱۰۰ هزار تن کود دیآمونیومفسفات با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی از کشور چین کرده که ۳ هزار تن از این محموله به استان گلستان تخصیص داده شده است.
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: در مرحله اول مقدار یک هزار تن، ظرف چند روز آینده از بندر امام خمینی(ره) به کارگزاریهای این استان حمل میشود. 
وی اظهار کرد: این کود برای تمامی محصولات زراعی و باغی با قابلیت صدور حواله الکترونیکی در سامانه پایش مواد کودی قابل فروش است و هیچگونه محدودیتی در فروش این نهاده راهبُردی به محصولات کشاورزی مطابق الگوی کشت وجود ندارد
محمدی، با بیان اهمیت تأمین کود فسفات‌آمونیوم (DAP)  گفت: این کود با تمایل کم به جذب رطوبت و کلوخهشدن از جمله کودهای بسیار مرغوب و پر طرفدار کشاورزان منطقه است. 
وی تصریح کرد: قیمت هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی یارانهای کود فسفاتدیآمونیوم، یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است که این قیمت در بازار بین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.