1403-02-30 15:12
194
0
90058
 نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی:

 امام رضا (ع) منشأ برکات فراوانی در کشور است

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک امام رضا (ع) منشأ خیر و برکات فراوانی برای ایران اسلامی بوده و است.

رضا آریان‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، گفت: بی‌شک امام رضا (ع) منشأ خیر و برکات فراوانی برای ایران اسلامی بوده و است.

وی ادامه داد: ترویج مذهب تشیع یکی از خیر و برکات آن امام رئوف در ایران است که حضور آن امام در ایران به‌ویژه در خراسان بزرگ، نقطه عطفی در گسترش و تثبیت مذهب تشیع در این سرزمین بود. مناظرات علمی امام رضا (غ) با علمای ادیان و مذاهب مختلف، باعث نشان‌دادن عظمت و عمق دانش و حقانیت اسلام به همگان شد و بسیاری را مجذوب اسلام ناب محمدی (ص) کرد.

وی احیای فرهنگ و اخلاق اسلامی را یکی از موهبت‌های وجود امام رضا در ایران دانست و گفت: امام رضا (ع) با سیره عملی و آموزه‌های نورانی خود، الگوی بی‌بدیلی از اخلاق و تقوا را به نمایش گذاشت و در احیای فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه ایرانی نقشی اساسی ایفا نمود.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه گفت: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد مقدس، همواره زائران و دلدادگان را از سراسر ایران و جهان به سوی خود جذب می‌کند و این امر، زمینه‌ساز ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف در کشورمان شده است.

وی با بیان اینکه توسعه علم و دانش از برکات امام رضا (ع) بود؛ اظهار کرد: امام رضا (ع) با تأسیس بیت‌الحکمه در نیشابور، گامی مهم در جهت توسعه علم و دانش در ایران برداشت و این امر سبب رونق و شکوفایی علمی در آن دوران شد.

آریان‌پور با اشاره به جایگاه امام رئوف در استان گلستان و مردم آن، افزود: مردم استان گلستان، ارادت ویژه‌ای به امام رضا (ع) دارند و ایشان را به‌عنوان ضامن آهو و پناهگاه خود در مشکلات و سختی‌ها می‌دانند و حضور امامزادگان واجب‌الاحترام و بقاع متبرکه در جای‌جای استان، گواهی بر این ارادت قلبی مردم بوده و هرساله زائران بسیاری از سراسر استان برای عرض ارادت به این اماکن مقدس مشرف می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به وظایف مردم در حفظ و گسترش سیره اهل‌بیت (ع) گفت: مهم‌ترین وظیفه ما، تلاش برای شناخت سیره و آموزه‌های امام رضا (ع) و عمل به آن‌ها در زندگی خودمان است. همچنین باید با ترویج فرهنگ زیارت و ارادت به ایشان، نسل‌های آینده را با این امام همام و برکات وجودشان آشنا کنیم؛ چرا که امام رضا (ع) الگوی اخلاق و تقوا، علم و دانش، و صبر و استقامت هستند و ما باید با تأسی به ایشان، در مسیر سعادت و رستگاری گام برداریم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.