1400-11-03 12:11
391
0
78245

افزایش ۳۳ درصدی مصرف گاز در گلستان

با افزایش ۳۳ درصدی مصرف گاز در گلستان، رکورد مصرف گاز در این استان شکسته شد.

به گزارش گلستان ما؛ علی طالبی گفت: با توجه به فعالیت جبهه هوای سرد به گلستان در روز‌های اخیر میزان مصرف گاز حدود دو و نیم میلیون مترمکعب در استان افزایش یافت و از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز گذشته رسید.

وی افزود: میزان مصرف گاز در دی ماه بین ۴ تا ۵ میلیون مترمکعب بود که نشان دهنده افزایش ۳۳درصدی مصرف گاز در دو سه روز گذشته است.

طالبی گفت: با توجه به ماندگاری هوای سرد و تداوم افزایش میزان مصرف، احتمال افت ناگهانی فشار گاز وجود دارد، بنابراین از مشترکین این شرکت می‌خواهیم تا بیشترین صرفه جویی را در مصرف گاز داشته باشند.

طالبی ادامه داد: در این زمینه مشترکین می‌توانند با کاهش حداقل یک درجه دمای منزل خود، حدود ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی همچنین افزود: پوشیدن لباس‌های گرم زمستانه، نصب پرده‌های ضخیم و بلند، مسدود کردن روزنه‌های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گازسوز، تنظیم دمای اتاق در حد استاندارد بین ۱۸ تا ۲۱ سانتیگراد، بستن شیر شوفاژ اطاق‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و همچنین بسته نگه داشتن در اطاق‌های خالی و خاموش کردن وسایل گرمایشی موجود در آن می‌تواند در مدیریت مصرف موثر باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.