1400-07-15 10:01
1487
0
76407

اطعام زائران رضوی با 176 دیگ غذا توسط هیئت مهدویون

هیئت مهدویون استان گلستان با 176 دیگ غذای متمرکز طی روزهای شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام و روز شهادت امام رضا (ع) زائران را اطعام کرد.

به گزارش گلستان ما و به نقل از مشهد عمران، رشته ای بر گردنم افکنده دوست می کشد هرجا که خاطر خواه اوست،  این روزها، فرشتگان و قدسیان ، به تماشای دلدادگی زائران و مجاوران پیاده آمدند.مشهد در میان امواج ارادت به حضرت رضاع گمشده است.انگار، هر قدم که برمیداری در هر قدم، دلت می تپد بسان کبوتران حرم… و واژه ها مهجورانه به تماشا نشسته اند در توصیف دقایق باریک این روزها…که چگونه بگویندت، چگونه وصف شرح مشتاقی ها را بنویسند.

روزی امروز زیارتم به دیدار ارادتمندان حضرت خورشید هشتم، امام ضامن آهو، امام رضا(ع)، در هیئت مهدویون استان گرگان گره خورد.

مردمانی با دل دریا و سخاوت جنگل های سبز و سر به فلک کشیده، ارادتمندان اهل بیت (ع) که سالها عشق  را در طبق اخلاص گذاشته اند و به مناسبتهای مختلف ،  با مهربانی و محبت به اهل بیت (ع) اطعام می کنند و به جانها و جسمها روشنایی می بخشند.

 

ابوالفضل بخشیانی، دبیر شورای هیات مذهبی گرگان و مسئول و خادم هیئت مهدویون استان گلستان، در گفتگویی ساده و صمیمانه به خبرنگار ما گفت: هیئت مهدویون شهرستان گرگان، ده سال است که پنج روز دهه آخر صفر، روزانه تا ۱۰۰هزار پرس غذا طبخ و بین زائرین و مجاورین توزیع می کند.

سالهای قبل هیئت مهدویون دور فلکه بسیج مستقر بود و امسال به امام رضا(ع) داخل صحن امام حسن مجتبی (ع)۱۷۶ دیگ متمرکز پخت اطعام رضوی را در روزهای رحلت پیامبرعظیم الشان و شهادت امام حسن مجتبی ع ۸۸دیگ و در روز شهادت امام رضاع نذری می دهد.

وی گفت: این هیئت ده سال پیش، که در فلکه برق، ایستگاه صلواتی داشت، احساس کرد که زائران و مجاوران در این ایام، به اطعام غذای نذری احتیاج دارند.

بعدازآن، تصمیم گرفت در پنج روز آخر دهه صفر، روزانه بیش از۲۵ هزارپخت و در مجموع ۱۰۰ هزارپرس در طی ۵ روز، زائران و مجاوران را اطعام کنند.

بخشیانی افزود: هیئت مهدویون از چند سال پیش هیئت شاخص استانی و کشوری از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی شناخته و اعضای هیئت مهدویون درسال۹۸ بیت مقام معظم رهبری داشته است.

مسئول هیئت مهدویون بااشاره به اقدامات دیگر این هیات در رخدادها و مناسبتها خاطرنشان کرد: تهیه بسته های معیشتی و ضد عفونی در ایام مواجه با کرونا در استان گلستان و طبخ و توزیع ۲۱ هزار پرس غذا در سیل آق قلعه از دیگر فعالیتهای این هیئت بوده است.

وی گفت: در عید سعید غدیر امسال ۱۱۰ دیگ اطعام علوی در ۸۴ منطقه گرگان برپا شد که بیش از ۳۰ هزارپرس غذا تهیه و با کمک هیئات مذهبی و سازمانهای مرتبط بین مردم توزیع شد.

بخشیانی بابیان اینکه این هیئت در مناسبتهای مختلف، با حضور اعضایی که از قشرهای مختلف هستند، به ارائه خدمت می پردازند، گفت: درروز عاشورا امسال ۷۲ دیگ به نیت شهدای کربلا در ۷۲ منطقه استان گلستان توزیع شد.

وی درباره حضور این هیئت در استان قم افزود: این هیئت از سال ۹۱ در ایام رحلت حضرت معصومه( ع) در قم، ایستگاه صلواتی سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع ) را برپا کرده و هم اکنون در شمار هیئت های شاخص استان قم شناخته شده و توفیق میزبانی سفیران کریم حضرت معصومه (ع) را در استان دارد و با نمایندگان آستان حضرت معصومه ع و مشارکتهای مردمی، عالیتهایی را در زمینه اطعام زائرین انجام می دهد.

وقتـی از بخشیانی، درباره حضور امسال هیئت در صحن امام حسن مجتبی ع حرم مطهر امام رضا ع و شرایط طبخ غذای نذری می پرسم، با اشاره ای به صحبتهای آیت ا… بهجت گفت: غیراز اینکه تمام ایران، سرای امام رضاع است، تمام زندگیهای ما مدیون امام رضاع است.

وی افزود: خداراشاکریم که در هیئت مهدویون خدمتگزاری می کنیم و ممنون لطف امام رضا ع هستیم و اینکه امسال اینجا هستیم، فقط خود آقا امام رضاع ما را طلبیده و پذیرفته و راهمان داده است.

از بخشیانی درباره تعداد اعضای هیئت که میپرسم، گفت: هیئت مهدویون از ۸۵ تا ۱۲۰ نفر اعضای ثابت و متغیر دارد که تعدادی اعضا ستادی هستند و بقیه اعضای اجرایی هیئت هستند که به خدمتگزاری می پردازند.

به قلم :شبنم مقدم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.