1401-01-16 11:00
719
0
79386

از سرگیری کلاس های حضوری و آزمون کرونایی متولیان آموزشی

مسئولان آموزشی در استان گلستان از استقبال بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان و دانشجویان از شیوع برگزاری کلاس ها به صورت حضوری خبر می دهند ولی نکته مهم این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری این کلاس ها منجر به شیوع مجدد کرونا نشود.

به گزارش گلستان ما؛ پس از ۲۶ ماه وقفه از چهاردهم فروردین سال ۱۴۰۱  کلاس ها در مدارس به صورت حضوری از سرگرفته شد و از سویی وزارت بهداشت برای شرکت در کلاس‌های درسی به صورت حضوری پیش شرط  رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قرار گرفته است که مسئولان آموزش و پرورش استان نیز به آن اهتمام دارند.

خانواده ها که علاوه بر سلامتی فرزندان خود نگران افت تحصیلی نیز هستند اعتقاد دارند که کلاس های حضوری می تواند مرهمی بر دغدغه آنها باشد.

این حسن اعتماد از سوی خانواده ها فراهم شده که دانش آموزان خود را به مدارس بفرستند و پس از اعلام برگزاری کلاس های حضوری بنا به گفته متولیان بخش عمده ای از دانش آموزان در سر کلاس های درسی حضور یافتند.

کلاس های درسی در کل مدارس استان گلستان برقرار است

سیدرضا نظری در گفتگوبا ما در این باره می گوید: با اعلام برگزاری حضوری کلاس های درسی بررسی های ما نشان داد که بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در ۱۴ فروردین در کلاس های درس حاضر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بابیان اینکه در روز گذشته نیز بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس های درسی حاضر شدند، افزود: در این راستا  خانواده ها به آموزش و پرورش کمک کردند و خدا رو شاکر هستیم که وضعیت تحصیلی به صورت حضوری شکل گرفته و این مسئله به کیفیت آموزش نیز کمک خواهد کرد.

نظری بیان کرد: در روزهای گذشته برخی از خانواده ها اعلام کردند که فرزندان آنها بیماری های زمینه ای دارند و راهکاری برای این دانش آموزان ترسیم شده که آموزش خود را پیگیری کنند ولی تعداد آنها اندک بود.

وی بابیان اینکه کلاس های درسی در کل مدارس استان به صورت حضوری برقرار بود، افزود: بحث رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس برای ما حائز اهمیت است و تیم های ارزیابی ما در کل مدارس نظارت دارند و تیم های نیز  در این راستا مستقر شدند و وضعیت  شهرستان ها را گزارش می دهند.

این مقام مسئول در خصوص تمدید یک ماه آموزش حضوری و عقب افتادن زمان برگزاری آزمون های پایام ترم گفت: این مدت یک ماه پیشنهاد است که مطرح شده و هنوز شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص تصمیم گیری نکرده  و ابلاغ نشده است.

نظری بیان کرد: اگر مدارس به این صورت حضوری برگزار شود  کمبودهای درسی جبران خواهد شد و بعید است که یک ماه زمان آموزش حضوری تمدید شود  و در نهایت این شورای عالی آموزش و پرورش است که در این خصوص نظر می دهد.

وی گفت: پیش از این نیز ما کلاس های آموزشی را به صورت آنلاین در شبکه شاد برگزار کردیم و عقب ماندگی تحصیلی زیادی نداریم و با تلاش همکاران ما در فضای مجازی آموزش های دانش آموزان پیگیری شده ولی قطعا آموزش حضوری به کیفیت این کلاس های درسی کمک می کند.

در دانشگاه‌ها نیز علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تزریق دو نوبت واکسن و در خوابگاه‌های دانشجویی تزریق ۳نوبت واکسن، الزامی است.

90 درصد دانشجویان از کلاس حضوری استقبال کردند

حجت الاسلام سیدعلی طاهری نیز از استقبال ۹۰ درصدی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از کلاس های حضوری خبر داد و گفت: دولت محترم تاکید دارد که این آموزش های حضوری اتفاق بیفتد و قطعا این کلاس های حضوری باعث ارتقاء کیفیت آموزشی خواهد شد.

رئیس دانشگاه اسلامی استان گلستان ادامه داد: طبیعتا در هفته نخست بعد از تعطیلات برخی از دانشجویان نتوانستند به این کلاس های درسی برسند و در روزهای آینده انتظار می رود که این آمار افزایش یابد.

طاهری در خصوص تمدید زمان آموزش حضوری بیان کرد: چنین مطلبی بیان نشده ولی اگر سازمان به این جمع بندی برسد که امتحانات پایان ترم و یا کلاس های حضوری تمدید شود این آمادگی وجود دارد ولی پیش از این آموزش ها به صورت آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شده و عقب ماندگی در تدریس نداشتیم.

بر اساس اعلام مرکز بهداشت گلستان بیش از ۹۳درصد از جمعیت هدف در استان نوبت اول، بیش از ۸۲درصد نوبت دوم و نزدیک به ۳۷درصد نیز نوبت سوم را دریافت کردند.

بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی، در استان گلستان شهرستان‌های ترکمن، بندرگز، علی آبادکتول و کلاله به لحاظ شیوع کرونایی در وضع نارنجی قرار دارند و شهرهای گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت، آزادشهر، آق قلا و رامیان نیز زرد است و کردکوی تنها شهر با وضعیت ابی کرونایی در استان گلستان است.

در حال حاضر ۱۸۴بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و ثابت ماندن این تعداد بیمار بستری در مراکز درمانی با توجه به حضوری شدن کلاس های درسی نشانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و موفقیت نظارت های متولیان آموزشی در برگزاری کلاس ها به صورت حضوری است.

البته پارامترهای زیادی منجر به شیوع ویروس کرونا می شود ولی آنچیزی که برای مسئولان آموزشی نیز اهمیت دارد این است که آموزش های حضوری سلامت دانش آموزان و دانشجویان را به خطر نیندازد.

انتهای پیام/


 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.