1401-06-26 16:59
536
0
81567
فعال رسانه ای استان گلستان:

اربعین حسینی در مسیر وحدت امت اسلامی

بهرامی گفت:اقتدارآفرینی، وحدت و انسجام بخشی از کارکردهای سیاسی، و هویت بخشی و تقویت روح جمعی از مؤلفه ها و کارکردهای اجتماعی اربعین حسینی است.

محمدرضا بهرامی فعال رسانه ای استان در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما در مسیر همراهی با قافله عشق در گرگان گفت: پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی، یک حرکت خودجوش مردمی و آگاهی جمعی برای پیمودن هدفی متعالی است.

وی افزود: این سنت حسنه، دارای پیام‌ و درس‌های مختلف است، پیام‌های مذهبی، سیاسی و  اجتماعی؛ که پیام مذهبی آن به بدخواهانی است که تلاش می‌کنند از عظمت اهل بیت (ع) کاسته بشود.

بهرامی بیان کرد: اقتدارآفرینی، وحدت و انسجام بخشی از کارکردهای سیاسی، و هویت بخشی و تقویت روح جمعی از مؤلفه ها و کارکردهای اجتماعی این رویداد آیینی است.

 وی اظهار داشت: پایان بخش این حرکت ارزشمند معنوی، منتهی می شود به امامزاده، بقاع متبرک و مکان‌ مذهبی که خود این اتفاق، برکات و از نظر روحی اثرات مثبت دارد و باعث تقویت عزت نفس و اخلاق می‌شود.

محقق گلستانی تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین باید مراقب بود تا به آسیب‌های مختلف مبتلا نشود، باید از اختلاط زن و مرد در آن جلوگیری شود، نسبت به واجبات و محرمات بی احترامی نشود، از حرکات خرافی جلوگیری کرده و این حرکت ارزشمند را زنده نگه داشت.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.