1400-04-17 19:02
776
0
75303
زهرا عبدالهی در کلاله، خبر داد؛

اجرای طرح مداخله ای باغ در استانها

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با هدف کمک به تغذیه مردم برنامه مداخله ای با عنوان "باغ"را پیگیری می کند.

به گزارش گلستان ما؛ زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از طرح هر خانه، باغچه در شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار ما؛ گفت: طرح باغ بسته معیشتی غذایی در قالب سند ملی تغذیه و دبیرخانه شورای امنیت غذایی با محوریت استانداران و فرمانداران است که دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت آن را اجرایی کرده است.

وی افزود: دفتر بهبود تغذیه این وزارت در شرایط بحران کرونا توجه جدی به گروه های آسیب پذیر مانند: کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار و سالمندان نیازمند جامعه داشته است.

وی به طرح "مکمل یاری" هم اشاره کرد و گفت: اجرای مکمل یاری بصورت رایگان برای همه گروه‌های سنی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و تامین ریز مغذی ها برای مقابله با کرونا دارد.

دعبداللهی در ادامه اظهار داشت: مشارکت شبکه بهداشت، فرمانداری، دهیاری ها، شوراهای اسلامی روستاهای کلاله در توانمند سازی بانوان در بهبود تغذیه و امنیت غذایی خانوارها، با ترویج ایجاد باغچه ها در خانه ها، ایجاد اشتغال خانگی و درآمدزایی از کارهای ارزشمندی است که در این شهرستان در حال اجر است و این می تواند الگویی برای شهرستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان های دیگر باشد.

گفتنی است؛ دکتر زهرا عبداللهی در جلسه مشترک با فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان تغذیه شهرستان های  گلستان به تشریح برنامه های وزارت بهداشت در بهبود تغذیه جامعه پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.