1402-08-11 14:47
1601
0
87266
قطار تحولات گلستان باز خط عوض کرد؛

آخر انتصاب از بدنه ارشاد خوب است یا بد؟

نتیجه‌نگرفتن دولت از جریان انتصابات باعث شد که قطار تحولات گلستان باز خط عوض کند و این بار «الهام متین» را در ایستگاه ارشاد پیدا کند.

به گزارش گلستان ما؛ انتصاب «الهام متین» به‌عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شاید بسیاری از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را شوکه کرد چرا که پیش‌ازاین مسئولان استان گلستان تأکید به استفاده از ظرفیت نیروی جوان از بدنه ارشاد داشتند و حال‌آنکه این انتصاب خارج از چارچوب حرف‌های بود که مسئولان در روز انتصاب محمد رعیت در ارشاد آن را بیان کرده بودند.

 «الهام متین» تا پیش‌ازاین مسئولیت معاونت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان و ریاست یکی از شهرستان‌ها را در حوزه کتابخانه‌های عمومی برعهده داشت و بسیاری از مفاخر استان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه می‌گویند از این انتصاب غافلگیر شدند و با آنها در این زمینه مشورتی نشده است.

 خوب یا بد قطار تحولات استان گلستان این بار به ایستگاه ارشاد رسید و افکار عمومی به‌ویژه خانواده بزرگ ارشاد اسلامی منتظر هستند که مسئولان پاسخ قانع‌کننده‌ای به این تحولات بدهند.

 به بیست هشت دی‌ماه سال ۱۴۰۰ بر می‌گردیم زمانی که مراسم تودیع و معارفه «محمد رعیت» به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری بود؛ سالن مملو از جمعیت بود و برای همین هم برخی از افراد در صندلی‌های بیرون از سالن نشسته بودند.

 سید محمد هاشمی، معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت و اعطای حکم مسئولیت مدیرکل جدید به نیابت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی وی به رعیت انجام شد.

 در این جلسه همه از انتصاب محمد رعیت به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشحال بودند و آن را انتصاب برد، برد می‌دانستند چرا که هم خواسته وزارتخانه و هم خواسته مدیران استانی بر این موضوع بود.

 گرچه آن زمان به دلیل سهم‌خواهی‌ها حواشی زیادی بر انتصابات استان حاکم بود و مسئولان از نخبگان می‌خواستند به آنها برای این انتصابات فرصت بدهند و نتایج کار را پس از آن ببیند.

 اما روند این انتصابات به‌گونه‌ای پیش رفت که کمتر از یک سال استاندار مجبور شد دست به تغییراتی بزند از تغییر در پست‌های مدیریتی گرفته تا فرمانداران همه این تغییرات به‌واسطه آن بود که گفته می‌شد استاندار شناخت کافی به این افراد نداشت.

 اما حالا نمی‌توانم بگوییم که استاندار گلستان به شناخت کافی ظرفیت‌های استان نرسیده است، در انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ برخی از فعالان حوزه فرهنگ و رسانه با قضاوت زودهنگام نسبت به سیاست‌های دولت زمینه را برای ورود سیاسیون به فعالیت‌های این نهاده فرهنگی استان باز می‌دیدند و می‌پنداشتند که مثل دوره گذشته که سیطره جریان سیاسی مثل اصلاح‌طلبان به ارشاد محسوس بود رقم بخورد و این مسئله باعث دلخوری‌های زیادی بین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به وجود آورده بود.

 عدم توجه به ظرفیت‌های درونی ارشاد شاید نیز زنگ خطری باشد که باعث شود که شاهد کوچک افراد نخبه و مدیران آینده‌دار به دیگر استان‌های کشور باشیم.

 قطعاً دود نتیجه‌نگرفتن دولت از جریان انتصابات به چشم مدیریت استان خواهد رفت و علاوه بر آنکه موج انتقادات زیادی را به همراه می‌آورد باعث خواهد شد که دولت برای رسیدن به اهداف خود در استان دست به تغییرات بزند.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.