1393-11-05 20:27
2266
5
9445
یادداشتی به قلم سجاد زربین؛

نقدی برعملکرد شهردار گرگان / تبلیغات، ابزاری برای افزایش شهرت یا پوشش سیاستهای نابجا

حال سوال اساسی این است واقعیت کدام است ، شهردارگرگان موفقیتهای ادعاییش را بدست آورده و یا اینکه از حربه تبلیغات شهری سعی در سنگینتر کردن کفه ترازوی افکارعمومی به نفع خویش است.

به گزارش گلستان ما ، سجاد زربین یکی از فعالین فرهنگی اجتماعی طی یادداشتی که برای گلستان ما ارسال کرده است نوشت : چند روزی است سطح شهر گرگان مملو از بنرهای تبلیغی شهرداری گرگان شده است به هر سمت و سویی که چشم می چرخانی تبلیغ ها را می بینی : « فعالیت های عمرانی » ، « فعالیت های فرهنگی » ، « جذب سرمایه گذار » ، « جذب درآمد و عوارض شهری » و از همه مهمتر « افتتاح زود هنگام زیرگذر » . گویی شهردار گرگان قصد داشته است قبل از فرا رسیدن بهمن ماه همچون بهمن بر سر افکارعمومی شهروندان گرگانی فروریخته و با تورهای خبری ، مصاحبه های مطبوعاتی و تلویزیونی و تبلیغات محیطی بیش از پیش به شهرت خود بیافزاید و جالب اینکه تمام این تبلیغات همزمان شده است با پیگیری جدی اعضاء شورا در خصوص طرح سوال و استیضاح شهردار گرگان.

شوراییان گرگانی در نطقها و مصاحبه هایشان به نوعی عملکرد آماری شهردار گرگان را زیر سوال برده و آنها را فرافکنی وی و به نوعی فرار رو به جلوی او می دانند و با زاویه ای دیگر آنها را غیر واقعی اعلام می کنند .

حال سوال اساسی این است واقعیت کدام است ، شهردارگرگان موفقیتهای ادعاییش را بدست آورده و یا اینکه از حربه تبلیغات شهری سعی در سنگینتر کردن کفه ترازوی افکارعمومی به نفع خویش است.

بی شک تنها و تنها کارشناسان زبده شهرداری گرگان می توانند به این تناقض ها پاسخ بدهند ولیکن موج فشارهای شهردار گرگان بر پرسنل منتقد خویش آنقدر زیاد است و جو حاکم بر کارکنان شهرداری بقدری سختگیرانه و بسته و شبه نظامی است که کسی را توان اظهار نظر در مقابل نظرات شهردار نمانده است .

هر روز از ساختمان شهرداری خبرهای اخراج ، تبعید و توبیخ کارکنان بدلایل مختلف که عمدتا دلایلی پیش پا افتاده هستند به گوش می رسد ، حال تصور کنید یک کارشناس شهرداری آمار و اطلاعاتی را عرضه کند که مخالف نظرات شهردار باشد ، چه خبری از وضعیت کاری او بگوش خواهد رسید. (به احتمال زیاد به مرکز بازپروری کارکنان معرفی خواهد شد.)

برای شفافیت موضوع یک راه دیگر نیز وجود دارد و آنهم برگزاری جلسه علنی شورای شهر و با حضور اصحاب رسانه است که در آن شهردار به ارایه مستند و مقایسه ای عملکرد یکساله اش بپردازد به شرط آنکه تاب تحمل شنیدن سخنان اعضا مخالفش و تحلیل آنها را بر آمارهای ارایه شده داشته باشد و خود را تافته جدا بافته و عالِم دهر نپندارد.

شهروندان گرگانی جز آبادانی و پیشرفت شهر گرگان انتظار دیگری ندارند حال اینکه شهردار فعلی تمام فعالیتهای قبل از خود را انکار نماید و تمام فعالیتها را مختص به مدیریت خودش بداند با هیچ منطقی سازگار نیست و برای تبلیغ خود پسندیده است که ثمره تلاشهای خود را در مقایسه با دوره های قبل بیان نماید .

اینکه اتمام پروژه پل روگذر شهید قندهاری یا پارکینگ عدالت 17 یا پروژه های بالای 80% پیشرفت به یادگار مانده از دوره مدیریت قبل را برگ برنده ای برای خویش بداند بی گمان از انصاف و عدالت بدور است .

اگرحافظه رسانه ای شهرداری گرگان را مرور کنیم و در خصوص پارک بانوان اطلاعاتی کسب کنیم یا احداث پلهای روسطحی و زیر سطحی در شهر گرگان را مرور کنیم می بینیم قبل از فعالیت شهردار فعلی گرگان مطالعات ، طراحی و تملک های آنها انجام شده بوده است و شایسته نیست مثلا طراحی پارک بانوان واقع در تپه های مشرف بر بلوار صیاد شیرازی را ثمره هنر مهندسی دیگر دانست و در تور خبری به طراح دیگری که از کارکنان شهرداری هم می باشد نسبت بدهیم ؛ البته امکان دارد طراحی اصولی و کامل قبلی (که در رسانه ها و محیط مجازی اجتماعی منتشر شده بود) را کلا بی اثر دانسته و طرحی نو آغاز کرده باشند که این خود ظلمی مضاعف است بر بیت المال و تضییع حقوق شهروندان .

محوطه شهرداری گرگان قریب به یکسال است با عنوان طرح گسترش و نوسازی ساختمان شهرداری ، ساختمان سابق تخریب شده و کماکان با ظاهری ناپسند باقی مانده است آیا واقعا ساختمان قبلی (هر چند فرسوده و قدیمی) نمی توانست تا زمان شروع عملیات عمرانی ساخت ساختمان جدید شهرداری به کاربری سابق خود ادامه دهد ؟ آیا حیف و میل بیت المال اتفاق نیافتاده است ؟!

بحث خرید خودروی چند صد میلیونی شهردار دیگر نخ نما شده است و لیکن آیا خودروی قبلی با خرید خودروی جدید نمی توانست در واحدی دیگر استفاده شود یا می باید شهردار گرگان دو خودرو و دو راننده ثابت در اختیار داشته باشد تا خدای ناکرده سرعت فعالیتهای چشمگیرش اندکی کاهش یابد ؟ بازهم اتلاف سرمایه های شهرداری گرگان ؟!

اینگونه موارد در یکساله مدیریت شهردار فعلی گرگان فراوان است و در پس پرده بهمن تبلیغات چند صد میلیونی وی نهفته مانده است تا گذر زمان و چرخش مدیریت ناگفته ها فرصت بیان یافته و شهروندان مظلوم گرگانی حقایق را متوجه بشوند. (ایشان فقط در یک قرارداد با صدا و سیما مبلغ 200 میلیون تومان هزینه کرده است .)

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ali

بیانات شما دم دایناسور بود که پیداست ! ولی ترجیحا ما قسم ....... ( تبلیغات و سیا نمایی ها ) رو قبول می کنیم !! طرف فسیل و زیر خاکی دوران قجری و دیکتاتوری هست ! بابا دوره مدیریت جبری گذشته .

0
0
پاسخ
1393-11-06 08:15
یحیی

http://golshanemehr.ir/?id=1134&page=2نقد سوالات مطروحه از شهردارجناب زربین، واقعا حرفی برای گفتن نداشتید مطمین باشید پروزه هایی که نیمه تمام بود بدون صادقلو 4 سال دیگر هم می ماندبه نظر من بحث فقط جمع شدن بساط پورسانت و فامیل بازی و غلام حلقه بگوش نبودن ایشان در مقابل درخواستهای ناشور نامال اعضای شوراست و بس

0
0
پاسخ
1393-11-06 10:18
پهلوانی

دادگاه وپاسگاه برای شکایت اهالی محل وتملک عدالت 17 توسط ایرجی انجام شده 70درصد کار اجرا توسط کریمی انجام شد حالا بنام این آقا تمام میشهروگذر 90درصد توسط کریمی انجام شده خواهشا با دو تاکارشناس بی طرف مصاحبه کنید

0
0
پاسخ
1393-11-06 13:18
وجدان

واقعا خودتان را بخواب زده اید دوران ... خبری از پروزهای بزرگ نبود پل روگذار سالیان سال رها شده بود واقعا جای تاسف است اینگونه عملکرد شهردار را بیان می کنید البته کسی که خودشو زده به خواب نمیتوان بیدار کرد قدری واقع بین باشید عملکرد گذشته هم آشکار بود و الان هم پروزه های عمرانی اشکار .دوست عزیز مردم خودشون قضاوت می کنند لازم به سیاه نمایی شما ندارند .مدیریت ... و دوستانشان هم دیدیم دست برداری از جان و مال مردم در زمان ... اموال بسیار بیت المال هم حیف شد و هم میل .سری به دادگاه بزنید ببینید چقدر پرونده های تخلف مالی دوران مدیریت ... در دادگاه و سازمان بازرسی مفتوح است

0
0
پاسخ
1393-11-07 04:54
علی

عزیزان یه ضرب المثل داریم که میگه ****کاری که پول میکنه غول نمیکنه *****کاری که پول پیمانکاران ... شهرداری در این دوره مدیریتی کرد ، اون کاریست که الان داریم توی زیرگذر میدان معلم مشاهده می کنیم .افتتاح زیر گذر میدان معلم به قیمت بدبخت کردن 100 پیمانکار داخلی و بومی شهرداری که بعضا سابقه کار 14 ساله توی شهرداری را دارند فکر نکنم انصاف باشه./////همین و بس////

0
0
پاسخ
1393-11-11 19:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.