1393-11-05 05:46
2407
3
9397
یادداشتی به قلم مسلم رستمانی؛

ید طولای محمد قوچانی در هنجارشکنی رسانه ای / رکوردی که باید در گینس ثبت شود!

از طلایه داران این دور باطل می توان از محمد قوچانی که ید طولایی در هنجارشکنی رسانه ای دارد نام برد که در کارنامه خود رکورد راه اندازی و به تعطیلی کشاندن هشت روزنامه و نشریه را به ثبت رسانده است! رکوردی که جای آن دارد در کتاب گنیس ثبت شود!

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، راه اندازی نشریات زنجیره ای به قصد ایحاد فضای ملتهب و غبار آلود، سنت سیئه ای که در فضای اطلاع رسانی دوران حاکمیت اصلاح طلبان غالب بود، در دوران تدبیر و امید رونقی دوباره و چند باره گرفت.

از طلایه داران این دور باطل می توان از محمد قوچانی که ید طولایی در هنجارشکنی رسانه ای دارد نام برد که در کارنامه خود رکورد راه اندازی و به تعطیلی کشاندن هشت روزنامه و نشریه را به ثبت رسانده است! رکوردی که جای آن دارد در کتاب گنیس ثبت شود!

اولین تجربه وی سردبیری، ماهنامه همشهری ماه بود که به اتهام تخلف از قانون مطبوعات و انتشار بدون مجوز و غیرقانونی در ششم اسفند 1380 توقیف شد.

روزنامه شرق، دومین نشریه محمد قوچانی بود که دو بار متوقف شد که بار اول پس از انتشار شماره‌ی 141 به‌دلیل پوشش دادن خبر مربوط به نامه‌ی اعتراضی نمایندگان مجلس ششم در بهمن 1382 متوقف شد ولی این توقیف با نامه‌ی عذرخواهی مدیرمسئول روزنامه‌ی شرق به دادستان وقت تهران، مجددا شروع به کار نمود اما بعد از شش ماه، بار دیگر به دلیل انتشار کاریکاتوری توهین آمیز توقیف شد.

بعد از توقیف روزنامه شرق، روزنامه میهن که به مدیریت کرباسچی نیز متوقف شده و محددا اجازه نشر گرفته بود به محمد قوچانی سپرده شد و تا 47 شماره منتشر اما در تیرماه 86 با رای نهایی دادگاه متوقف شد.

به موازات انتشار نشریه شهروند امروز، قوچانی از شهروند امروز به هفته نامه ایراندخت نقل مکان کرد؛ ایراندخت در تاریخ 10 اسفند سال 88 به دلیل عدم پای بندی و التزام عملی به قانون اساسی، از طرف هیئت نظارت بر مطبوعات لغو پروانه شد.

قوچانی با حفظ مسئولیت سردبیری هفته نامه شهروند امروز، عضو شورای سیاست‌گذاری روزنامه اعتماد ملی نیز بود که به مهدی کروبی مشاوره می داد، در نتیجه در 23 بهمن ماه 87 به عنوان سردبیر روزنامه اعتماد ملی منصوب؛ عملکرد محمد قوچانی در فتنه 88 باعث شد که این روزنامه به دلیل پخش شایعه، اشاعه فحشا و افترا علیه نظام اسلامی در سال 88 توقیف شد.

لدا ت

روزنامه آسمان که اولین شماره آن در 26 بهمن 92 منتشر شد بعد از 6 شماره با درج مطلبی به نقل از هرمیداس باوند حکم قرآنی و الهی قصاص را غیرانسانی خواند که با اعتراضات گسترده جریان‌های سیاسی از جمله بخشی از جریان اصلاحات، مواجه و متعافبا با حکم دادسرای عمومی و انقلاب تهران در  اول اسفند 1392 توقیف شد.

در نهایت روزنامه افراطی مردم امروز توسط محمد قوچانی در ۶ دی سال جاری منتشر شد ولی بعد از 21 روز در  روز (شنبه27 دی) با حکم دادستانی تهران به دلیل حمایت از روزنامه هتاک فرانسوی که کاریکاتوری موهن را علیه پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود، تعطیل گردید.

تجمیع همه این سلسله ناهنجاری ها و ساختار شکنی ها در کارنامه این عنصر هتاک و اداره یکی پس از دیگری با تغییر نام اما محتوای مشترک نشریات زنجیره ای مؤید وجود اراده ای قوی در بنیان مطبوعات در حاکمیت اصلاحات و اعتدال است که متضمن بقای تابو شکنی و همپوشانی با معاندین و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب می باشد بر دیگر نشریات اصلاح طلب که داعیه اطلاع رسانی صحیح و تحلیل درست و منطقی مسائل را دارند نیز فرض است که از این نوع نگرش ژورنالیستی سخیف و ناصواب تبری جویند.

نویسنده رادکانا: مسلم رستمانی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اسماعیلی-خان ببین

ماشاالله به این همه پشت کاربعد خیلی جالبه که هر دفعه به ایشون مجوز میدن . اینکار منو کشته.انصافا باید به این همه پشت کار ایشون خداقوت گفت. اما نباید از اقدامی که برای شارلی کرد گذشت و حتما و حتما و حتما فرا از مسائل سیاسی باید ایشون دادگاهی بشن. توهین به پیامبر (ص) چیزی نیست که هر ایرانی مسلمان با هر حزب و گروه ازش بگذره.

0
0
پاسخ
1393-11-05 06:44
کمیل

سلامافرین به سردار قلم حاج مسلم رستمانی

0
0
پاسخ
1393-11-05 08:05
ايلواري2

درود بر مسلم رستماني و قلم روشنگرش ، افتخار كردكويي حاج مسلم

0
0
پاسخ
1393-11-06 17:38

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.