1393-11-04 18:40
2229
4
9377
یادداشتی به قلم مهدی باقریان؛

پیاده روی عاشقانه!! غیرت دینی، پَر!!

وزیر محترم امورخارجه کشور باید یکبار دیگر فرمایشات امام راحل عظیم الشان را بازخوانی کنند تا به عمق مفهوم این جمله که " ما هیچ گاه با مستکبران و خونخواران جهانی سازش نحواهیم کرد" را به درستی درک و در مسیر حرکت خود در خدمت به ملت شریف ایران به کار بندد تا به اشتباه با شعار صلح طلبی در مسیر سازش با دشمنان قسم خورده انقلاب را با لبخندهای خوش بینی به شیاطین بزرگ و کوچک غربی پای نگذارند.

به گزارش گلستان ما، مهدی باقریان طی یادداشتی که برای گلستان ما ارسال کرده است نوشت: تحریم‌ها برای کشور مشکل ایجاد کرده اما اگر دشمن شرط برداشته‌شدن آنها را، فلان مسئله‌ی اساسی و آرمانی از جمله دست برداشتن از اسلام و استقلال و پیشرفت علمی قرار دهد قطعاً غیرت هیچ مسئولی، قبول نمی‌کند.

البته دشمن فعلاً به صراحت با آرمان‌ها کاری ندارد اما اگر عقب‌نشینی بشود بعداً سراغ آرمانها هم می‌آید بنابراین باید باهوشیاری، هدف «پیشنهادها، حرفها و اقدامات دشمن» را درک کرد.

این جملات سحنان پرمغز و هدفدار مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در17 دی ماه سال جاری در حسینیه امام خمینی(ره) است. سخنانی که بازهم نشان از پیش بینی دقیق و محاسبه ظریف ایشان از روند اتفاقات پیش رویِ نظام داشت. پیش بینی انگشت گذاشتن غیرمستقیم دشمن بر روی اعتقادات و آرمانهای ملت بزرگ ایران و نقشه خوانی کامل ایشان از هدف دشمن برای القای عقب نشینی ایران از مواضع به حق خود.

سخنانی که بی واسطه مسئولین کشور را خطاب قرار داد تا در تعمیق و پافشاری بر آرمانها و اصول اصرار ورزیده و مراقب باشند غیرت دینی شان را در میز مذاکره معامله نکنند و برای حصول یک توافق (که احتمالا قرابت زیادی با ترکمانچای دیگری خواهد داشت) از عرق و تعلق به مقدسات واعتقادات عقب نشینی نکنند.

اما تنها چند روز بعد از این سخنان بود که جناب آقای ظریف که به حق یکی از کارکشته ترین دیپلمات های کشورمان نیز هست در اوج انزجار و نفرت مسلمانان  و حتی پیروان سایر ادیان الهی از اهانت کنندگان به ساحت قدسی پیامبر عطوفت و مهربانی به ویژه مسئولان نشریه شارلی ابدو و مسئولان اجرایی و قضایی فرانسه که در قبال این گستاخی جاهلانه سکوت کردند، بازهم در ادامه روند دیپلماسی لبحند در برابر مشت وارد فرانسه شدند و در کنار مسئولین کشور فرانسه که از حامیان هتاکان به به مفدسات مسلمانان بودند عکس یادگاری می گیرند و به دلیل کشته شدن پرسنل نشریه هتاک شارلی ابدو با وزیر خارجه فرانسه ابراز همدردی می کنند و در پاسخ یه این رفتار خود عذر بدتر از گناهی را بر زبان می آورند که همه فرزندان انقلاب را به شدت آزرده کرد و آن پاسخ این جمله منفعلانه است:«با دنیا نمی شود قهرکرد».

امیدواریم که پیامبربزرگوار اسلام این پاسخ را از ایشان در محشر بپذیرند.(البته در آموزه های دینی ما این آمده است که کسانی که در برابر گناهی سکوت می کنند و در برابرش بنا به توان خود ایستادگی نمی کنند در آن گناه شریک خواهند بود).

اما این موضوع به همین جا ختم نمی شود و جناب آقای ظریف در اجرای فرمان تقدس زدایی از آرمانها که از سوی رییس جمهور محترم صادر شده بود در جریان مذاکره با وزیر خارجه آمریکا، خندان و دست در جیب و در هوای عاشقانه ی ژنو به پیاده روی می روند و عملا پیام دست دوستی به شیطان بزرگ را به دنیا مخابره می کنند. رسانه های بیگانه نیز با خوشحالی و دستپاچگی سر از پا نمی شناسند در کسری از ثانیه پیاده روی عاشقانه را در صدر اخبار رسانه های خود قرار می دهند.

آری مردم مسیحی و یهودی اروپا در اعتراض به توهین به پیامبر مسلمانان به خیابان می ریزند و فریاد می زنند اما وزیر خارجه کشور ایران اسلامی با لبخندهای ملیح در کنار مسببان این عمل عاشقانه قدم می زند و اینجاست که مفهوم فرمایش رهبری در نشانه رفتن تقدسات دینی و غریرت دینی توسط دشمنان را کاملا هویدا و مبرهن می کند.

ایران نماد صلح طلبی است نه سازش

آنچه جناب آقای ظریف باید با ظرافت بدان توجه کند تفاوت ماهیت صلح طلبی با سازش است، دو مفهومی که در عین شباهت های ظاهری تفاوت های عمیق و ریشه ای با یکدیگر دارند. صلح طلبی با رویکردی انسان دوستانه و توجه به حقوق همه انسانها و پرهیز از استبداد و استعمار و استکبار است اما سازش، تعظیم در برابر استکبار و خودکامگی و زورگویی و عقب نشینی از حق و حقیقت و استیفای منافع خود است.

وزیر محترم امورخارجه کشور باید یکبار دیگر فرمایشات امام راحل عظیم الشان را بازخوانی کنند تا به عمق مفهوم این جمله که " ما هیچ گاه با مستکبران و خونخواران جهانی سازش نحواهیم کرد" را به درستی درک و در مسیر حرکت خود در خدمت به ملت شریف ایران به کار بندد تا به اشتباه با شعار صلح طلبی در مسیر سازش با دشمنان قسم خورده انقلاب را با لبخندهای خوش بینی به شیاطین بزرگ و کوچک غربی پای نگذارند.

شما نماینده چند میلیارد انسان آزاده دنیا هستید

همه دنیا امروز ناگزیر لب به اعتراف گشوده اند که ایران اسلامی نماینده بیش از صدها میلیون و شاید چندین میلیارد انسان آزاده ای است که در استضعاف و محرومیتِ سلطه طلبان و خودکامگی مسئولین و سران کشورهای خود قرار گرفته اند و چشم امیدشان به طلایه دار جبهه حق در برابر شمشیرهای زهر آلود ایادی استکبار و استعمار است تا با مقاومت و استقامت ایران روح زجر کشیده خود را التیام داده و برای حرکتی بزرگ در تاریخ و برپایی تمدن نوین جهانی و نابودی و اضمحلال غرب به پرچمداری ایران اسلامی آماده کنند.

اما آنچه این روزها از رسانه ها به دنیا مخابره می شود تناسبی با راهبرد مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی ندارد و دوستان ما را در اقصی نقاط دنیا نگران و پریشان ساخته است.

گرچه این نظام و انقلاب با عنایات صاحب اصلی انقلاب حضرت ولی عصر(عج) و سکانداری رهبری فرزانه انقلاب مسیر پرافتخار خود را با همت جوانان و مرد ولایتمدار و مومن و ضد استکباری طی خواهد کرد و در صورت لزوم سازش کاران را نیز با وداع از مسند خدمتگزاری تنبیه خواهند کرد اما به هر تقدیر دست دوستی با دشمنان انقلاب و شیطان بزرگ و لبخند در برابر اهانت ها و تهدیدها شان در شان نمایندگان مردم آزاده جهان نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اسماعیلی-خان ببین

خیلی شبیه به حرف های شریعتمداری بود.من دقیقا نمیدونم آقای ظریف آیا واقعا واقف به کارهایی که انجام میدن هستن یا واقعا نیستن اما چیزی که مشخصه ایشون به قول آقای باقریان مرد کارکشته ای هستن.ولی یه سری رفتارها جدای از بحث سیاسی واقعا در خور ایشون نیست. ایشون باید به اتفاقات دور و اطراف بیشتر دقت نظر داشته باشن.

0
0
پاسخ
1393-11-05 05:34
سعید

اسراییل هم از این پیاده روی عاشقانه خیلی ناراحت شده

0
0
پاسخ
1393-11-05 09:01
عاقل

سلام. بهتره زیاده روی نکنید رفقا. ملاک رفتار سیاسی ما رهنمودهای رهبره. وقتی رهبر به یه موضوعی خیلی ایراد نمی گیره بهتره ماها غیرت دینی مون رو غلاف کنیم! امام علی غیرت به اندازه ایمانه خب قاعدتا ایمان رهبر از من و شما بیشتره! اینطور نیست؟ خب پس ادای خوارج رو در نیارین و رگی رو که از سر غیرت دینی قلمبه شده رو دقت کنین منشأش چیه؟ ایمانه یا جهله؟ منتظر باشین واکنش رهبر رو رصد کنید. عجله نکنید. همه فهمیدیم شما غیرت دینی دارین احسنت. اما ملاک عمل برای ما اشاره ها و رهنودهای رهبر عزیز ماست! نه جلوتر بریم نه خیلی عقب. پشت سر رهبر استوار باید جلو رفت.

0
0
پاسخ
1393-11-05 14:50
حامد رسولی

سلام .فکر کنم شما با این همه اسم آوردن از رهبری حتی به صحبتهای ایشون یه بارم نگاه نکردین.امسال ایشون در دیدار دانشجوها گفتن: منتظر نظر رهبری نمونید چون اینظوری کارها معطل میمونه و قفل میشه. فرمودن رهبری در همه مباحث نباید اظهار نظر کنه و شماهم نباید منتظر نظر من باشید.بازم شاید شما خصوصی به رهبری دسترسی دارید نمیدونم

0
0
پاسخ
1393-11-05 22:26

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.