1393-10-01 15:55
2523
0
7580
یادداشتی به قلم عبدالمناف آق ارکاکلی؛

داعش، خلافتی به رنگ جنایت و وابستگی

دین به عنوان یکی از پدیده های اجتماعی در اعصار مختلف همواره تاثیرات مستقیم خویش را بر زندگی اجتماعی گذاشته است؛ دین فراتر از عواملی چون قومیت؛ ملیت؛ نژاد عمل می کند؛ دین عاملی قوی برای اتحاد ملت ها یا عاملی برای جنگ بین ملت ها است.

به گزارش گلستان ما، در منطقه ی خاورمیانه که مهد ادیان بزرگ الهی است همواره کشتارهای مذهبی کم و بیش دیده است ؛ ولیکن در عصر حاضر این اختلافات و جنگ های ویرانگر به حدی بالا رفته است که از تصور خارج است؛ بزرگ ترین چالشی که هم اکنون منطقه را تهدید می کند گروهی موسوم به داعش است که مخخف عبارت دولت اسلامی عراق و شام است؛ نامی که این گروه برای خود انتخاب نموده وبا این نام به دنبال تحقق رویای واهی خویش است ؛ در رابطه با این گروه سخنان و مباحث زیادی مطرح می شود که با تعمق به آنها می توان به پوچی ادعای آنها رسید.

وقتی به اخبار منتشر شده در رابطه با این گروه و پشت پرده ی آنان توجه می کنیم به دست های استعمار و برخی کشورهای منطقه می رسیم؛ بی شک کشوری مثل آمریکا که در دید بسیاری از سیاستمداران غربی و شرقی سرکرده ی زورگویان جهانی است اهدافی را در قبال حمایت از داعش دنبال می کند؛ اگر به شبکه های خبری غربی توجه نماییم متوجه می شویم که اقدامات داعش به نام مسلمانان تمام می شود؛ اقداماتی که در عقاید اسلام جایی ندارد سیاستمداران غربی به این نکته واقف هستند ولیکن آیا مردم عامه ی غرب نیز به این عقاید مسلط هستند؟ در طول زمان با چهره هایی که از بن لادن؛ ملاعمر؛ صدام حسین و امثال اینها به مردم خویش تزریق نمودند مسلمانان به چشم گروهی جنگ طلب معرفی شدند؛ جالب اینجاست که اگر ریشه ی همه ی اینها را دنبال نماییم باز به خود غرب برخواهیم گشت که پس از انقضای تاریخ مصرف آنها را دور انداختند.

آمریکا با توسل به نیروهایی چون داعش به بهانه مبارزه با تروریسم حضور خویش در خاورمیانه را توجیه می کند؛ بهانه ای که کمی کلیشه ای است؛ زمانی جرج بوش به صراحت گفت یا با ما باشید یا با تروریست ها! یعنی هر کسی بر خلاف آمریکا و جریان وی باشد محکوم به تروریست بودن خواهد شد.

در نقشه ی راهبردی آمریکا سه منطقه حساس در جهان وجود دارد که خاورمیانه اصلی ترین دغدغه ی آنان است .چرا که منابع عظیم نفتی در این منطقه خفته است؛ از سویی دیگر کشور ایران نیز به عنوان بزرگ ترین مخالف این کشور در سطح جهانی در این منطقه حضور دارد؛ در طیف دیگر اسرائیل نیز به عنوان بزرگ ترین حامی اقتصادی غرب و هماهنگ با اهداف آمریکا در خاورمیانه قراردارد ؛

این عوامل باعث می شود تا آمریکا به افغانستان؛ عراق لشکر کشی نموده از گروه های تروریستی چون داعش حمایت نماید تا با اختلاف افکنی و جنگ مانع ثبات منطقه شود؛ شاید عاملی که کار آمریکا را برای پیشبرد نقشه هایش در سطح منطقه آسان تر می کند همراهی برخی کشورهای عربی است که همراهی خویش با آمریکا را برای مردم خود در بعد اقتصادی توجیه می کنند؛

برای مثال کشوری چون عربستان سعودی سالانه چند صد میلیارد دلار خویش را صرف خرید تجهیزات نظامی از آمریکا می کند بسیاری معتقد هستند که کشور آمریکا با ایران هراسی در منطقه تسلیحات نظامی خویش را روانه کشورهای منطقه می کند.

باید در کفایت سیاسی رهبران کشورهای عربی به دیده ی شک نگریست؛ این کشورها در طول سالیان متمادی کینه و دشمنی استعمارگران را به چشم خود دیده اند هر گونه هم که سود آنها در قبال سکوت در مقابل کدخدا زیاد باشد روزی چند برابر بیشتر ضرر می کنند به عبارتی وقتی این همه اشتباه وجود دارد که انجام دهیم چرا اشتباهات قبلی را تکرار کنیم؟

داعش نیز به عنوان غلام ساک به دوش آمریکا عمل می کند چرا که در کشورهایی ادعای خلافت خویش را پیش می برد که کشورهای هدف آمریکا است؛ فقط برای چند ساعت داعش به سمت شمال عراق پیش رفت و دست از کار کشید و دوباره در مناطق قبلی جولان داد؛ این قضیه به سرمایه گذاری آمریکا و اسرائیل در بخش های شمالی عراق مرتبط است؛ شکست های پیاپی داعش در برابر نیروهای مردمی نیز قابل توجه است اگر واقعا خلیفه بودند چرا مردم خلیفه هایشان را ازشهر خویش بیرون می کنند؟! این گروه فقط کافی است به قدرتی بزرگ در منطقه برخورد کند تا طمع واقعی شکست و تحقیر را بچشد و درک نماید.

همه ی عالم می بینند که اسرائیل هر روزه خون جوانان رشید فلسطینی را می ریزد پس چرا داعش در مقابل اسرائیل کاسه ی سکوت دست گرفته است؟

آمریکا در رابطه با ایران بارها سعی نموده است تا با حربه های مختلف در میان اقوام و مذاهب ایرانی اختلاف افکنی نماید ولیکن قدرت و صلابت حکومت و نظام مانع از تحقق این امر شده است.

در عقیده ی مسلمانان ریختن خون بی گناهی برابر با کشتن تمام انسانهای زمین است؛ در عقیده ی مسلمانان تکفیر برادر مسلمانان موجب کفر تکفیر کننده می شود حال گروهی مثل داعش با این عقاید به دنبال بهشت هستند جای تاسف و خنده دارد. / ترکمن سسی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.