1398-04-24 05:58
1500
0
64381
یادداشت کوتاه :

پزشکی و نظام ارباب رعیتی / آیا نظام پزشکی کارکرد نظارتی خود را از دست داده!

نظام پزشکی با روند فعلی عملا کارکرد نظارتی خود بر پزشکان را از دست داده، و دوستی خاله خرسه شان باعث شده پزشکان،آنان را حامی همه جانبه ی خود ببیند نه نظم دهنده خود.

به گزارش گلستان ما ؛ در مطب بسیاری از پزشکان چند برگه تهوع زا دیده می شود " نوبت دهی تخمینی است " و از همه بدتر مطلب" مجازات توهین به کادر درمانی " است .

تنها مطلبی که دیده نمی شود حقوق بیماران است ؛ انگار قانون برای بیمار حقوقی تعریف نکرده است.

حالا که قانون و ترس از آن یک طرفه تبیین می شود باید دادگستری الزام کند که در مطب ها حقوق بیمار و مجازات قصور پزشکان هم نصب شود.

از طرفی نیروی انتظامی  نسبت به ایجاد قشر های شبه پلیسی باید حساس شود نگهبانان مجتمع  های اداری و پزشکان و نوع  رفتار بادیگاری آنها از جمله اینهاست .

نظام پزشکی با روند فعلی عملا کارکرد نظارتی خود بر پزشکان را از دست داده، و دوستی خاله خرسه شان باعث شده پزشکان،آنان را حامی همه جانبه ی خود ببیند نه نظم دهنده خود.

در این شرایط نیاز است جامعه وکلا و مدعی العموم به داد مردم برسند. چه زیبا می شد که تعدادی از وکلا اعلام می کردند که داوطلبانه امادگی دارند پیگیر حقوق تضییع شده بیماران باشند.

ثمره احترام یکجانبه به پزشکان و انحصار ی و محدود شدن تحصیل در رشته پزشکی این شده که نظام ارباب رعیتی جدیدی راه بیفتد. خوانیین جدیدی در حال شکل گرفتن باشد که اگرچه لباس سفید دارند اما تیغ شان تیز تر از تیغ خان هاست و جبر نانوشته شان تلخ تر و سخت تر از جبر خوانین است.

مسلما در این میان پزشکانی هستند که گرفتار حشمت طبقاتی نشدند و به سوگند پزشکی شان وفادارند_که خداوند نگهدارشان باشد_. اما خطر یوغ خوانین جدید بر گردن جامعه ما جدی است.

احمد ملاشاهی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.