1397-08-27 08:58
1150
0
58826
ناگفتنی های یک تصادف؛

نوربخش قربانی عملکرد وزیری شد که کارنامه‎اش پر از خالی بود/ پلیس راه بعد این تصادف همه را مقصر دانست جز خودش

 دکتر نور بخش انسانی دلسوز وخیر بود با این ماجرای تلخ انتظار می رود این بار نام او سبب خیر شود و مدیران را وادارد به کار جهادی و ساختن دور برگردان های استاندارد در جاده های گلستان .

به گزارش گلستان ما، جان باختن رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و معاونش در گلستان همانقدر که برای خانواده اش غمبار بود، برای گلستانی ها نیز ناراحت کننده بود بخصوص که او مهمان بود و مرگ مهمان برای مردمان مهمان نواز، تلخ ترین حادثه است البته پیش از مرحوم نوربخش مردم خود گلستان در بریدگی های بدون دور برگردان، بارها داغدار شدند.

استاندار گلستان پیش از این وزیر سابق راه و شهرسازی را به سراغ همین بریدگی ها برده بود اما آخوندی خطر این نقاط را در محور استانی که تهران را به مشهد وصل می کند، احساس نکرد. مرحوم نوربخش بیش از همه قربانی عملکرد وزیری بود که کارنامه اش پر از خالی بود.

پلیس راه بعد این تصادف همه را مقصر دانست جز خودش. راننده مرحوم نوربخش، راننده تریلی و اداره راه را مقصر اعلام کرد. اما ای کاش پلیس پیش از این در تصادفات مردم در همین نقطه، اینگونه کارشناسی می کرد تا اداره راه لااقل بخاطر شاکی خصوصی و هزینه دیه ها، این دوربرگردان ها را درست می کرد.

اغماض پلیس در سفر مسولان به استانها، از دیگر معایب است که باید رفع شود معمولا برای این کاروانها، پلیس باید برنامه ترافیکی داشته باشد و از همه مهمتر نباید دربرابر سرعت خودروی مسولان اغماض کنند خبرنگاران بیش از همه به شوتی راندن رانندگان در این سفرها واقفند. بدو بدو، بتاز بتاز، زودباش زود باش، بپیچ بپیچ رانندگان در این گونه سفرها بخاطر این است که مطمئنند پلیس دست به جریمه نمی شود . وقت آن رسیده پلیس، برای اعمال جرایم در این قبیل سفرها اغماض نکند.

بهانه بودجه برای نقاط حادثه خیز چندان پذیرفتنی نیست، جریمه رانندگی مردم از جمله منابع مالی است که می تواند کمک حال باشد از طرفی برای جریمه شدگان این اطمینان خاطر ایجاد می شود که جریمه اش، صرف نجات جان خود او می شود. دو هفته قبل از این ماجرا استاندار گلستان از سازمان برنامه و بودجه بخاطر برگشت نکردن مبالغ جرایم رانندگی گلستانی ها به استان گلستان به شدت انتقاد کرده بود و گفته بود؛ هزینه مبالغ جرایم رانندگی در جایی دیگر تخلف آشکار است که دیوان محاسات بایدپیگیری کند. جا دارد رسانه ها هم پیگیر این پیگیری باشند.

 دکتر نور بخش انسانی دلسوز وخیر بود با این ماجرای تلخ انتظار می رود این بار نام او سبب خیر شود و مدیران را وادارد به کار جهادی و ساختن دور برگردان های استاندارد در جاده های گلستان .

به قلم احمد ملاشاهی

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.