1397-06-21 17:28
1858
0
56885
یادداشت روز؛

وفاق استانی خبرنگاران

وقت آن شده تا نماز جماعت قلم ها برپا شود، تکبیره الاحرامش را مردم گفتند، چشم امید مردم استان ، برای پیروزی در جنگ اقتصادی به وفاق خبرنگاران استان دوخته شده است .

به گزارش گلستان ما، خبرنگاران، این روزها دردمندترین بخش جامعه اند چون پای صحبت خیلی از اهالی درد می نشینند. سنگ صبوری شدند در این جنگ اقتصادی از یک طرف باید روزنه های امید را نشان می دهند و از طرفی باید کم تحرکی و ضعف مدیریتی مسولان را بیان کنند و صد البته مدام مراقب باشند مبادا با یک خبرشان نبض بازار کند یا تند شود به هرحال مدیران سیاسی کم توان، کم نیستند که مشکلات اقتصادی کشور را به گردن خبرنگاران بیندازند.

امروز، جامعه، امیدواری را از خبرنگاران انتظار دارند و توقع دارند راه های برون رفت را نشان دهند همانگونه که رسانه های دشمن برای فشار روانی بن بست را نشان می دهند. مردم انتظار دارند مراقب مدیرانی که وسط جنگ اقتصادی، اذهان را منحرف می کنند و در پی کار جناحی اند، باشیم مراقب جریان هایی که سرابی دیگر را بجای راهکار اقتصادی به مردم نشان می دهند‌، باشیم.

شرایط اقتصادی موجود می تواند معجزه ای را که منتظرش بودیم در جامعه خبری و سپس در بین عموم جامعه رقم بزند وفاق جامعه خبری همان انتظار مردم از خبرنگاران استان است.

خبرنگاران با هرسلیقه می توانند زیر برخی چتر ها باهم جمع شوند، هم قدم و هم قلم شوند. مبارزه با مفاسد اقتصادی، رانت خواری ، کم تحرکی سیستم اداری ، حمایت از محیط زیست ، سبک زندگی و شایسته سالاری محور هایست که می تواند همه ما را زیر یک سقف جمع کند.

این موضوعات باعث می شود خبرنگاران ما از هرطیف و از هر قوم، در یک سنگر قلم بزنند و بجنگند برای پیشرفت استان. اگر این کار بین خبرنگاران ما نهادینه شود، شبیه استانهایی مثل اصفهان ، کرمان، یزد می شویم که هردولتی بباید، پیشرفت استانشان بالاتر از بازی های سیاسی جای دارد. دولت ها می روند اما ما و استانمان می ماند پس برای پیشرفت جای ماندن مان باید هماهنگ بود و این وفاق باید از قلم خبرنگاران ما شروع شود تا به قدم مردم برسد. 

اگر خبرنگاران استان در این موضوعات وفاق داشته باشند، و برای این وفاق ساختار و برنامه باچاشنی تواضع داشته باشند، همدلی و همراهی برای پبشرفت بین رنگ های مختلف ایجاد می شود امروز همه ما از مفاسد اقتصادی‌، پیری وخستگی مدیران ، احتکار، فرصت طلبی ژن های خوب و آقازادها، فرهنگ اشرافی گری ،تخریب منابع طبیعی و سبک ناسالم زندگی، متنفریم و این ، درد مشترک ماست چرا این دردها نخ تسبیح خبرنگاران استان نشود. آیا زمان آن رسیده تا خداوند را با قلم ها تسبیح بگوییم.

وقت آن شده تا نماز جماعت قلم ها برپا شود، تکبیره الاحرامش را مردم گفتند، چشم امید مردم استان ، برای پیروزی در جنگ اقتصادی به وفاق خبرنگاران استان دوخته شده است .

به قلم احمد ملاشاهی

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.