1397-04-31 08:55
2084
0
55424
یادداشت/

منافقین و هوشمند سازی ضرورت ها

اخیراً سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بحث مبسوطی را با تلویزیون شبکه خبر در زمینه حرکت به سمت هوشمند سازی بعنوان یک ضرورت که بتوانیم با چالش ها و مخاطرات این شرایط ـ بویژه با حضور فعال منافقین در فضای مجازی ـ مقابله کنیم، انجام دادند که پرداختن به آن، کمک می کند تا آسیب های موجود در فضای مجازی را که دشمن از آنها استفاده بهینه می کند بهتر شناسایی کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، هر کشور بدنبال ارتقاء و توسعه فنآوری در حوزه های مختلف است. جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در خیلی از زمینه ها علمی و تکنولوژی، اگر جلوتر از سایر کشورها نباشیم عقب تر نیستیم. اما نباید برای پاسخ به یک سری ضرورت های غیر ضروری! تکنولوژی را در محاق امنیت ببریم و دچار مشکلاتی شویم که قابل پیش بینی بوده اند.

در یک نگاه اطلاعاتی و امنیتی به محتوا و کاری که ضد شانقلاب در شبکه اجتماعی انجام می دهد بخوبی می شود پی برد که نزدیک به 80 تا 85 درصد عاملین حملات علیه جمهوری اسلامی ایران، خارجه نشین و فارسی زبان هستند و منافقین نیز در رأس آن ها قرار دارند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ماهیت این دشمنان می گوید: «حضور بعضی از فارسی زبانان ضد انقلاب  در شبکه های اجتماعی است که با محوریت بعضا کشور عربستان و منافقین به نوعی سازماندهی و دنبال میشه هم یک کنترل دقیقی روی داده ها و تحلیل داده های آنها انجام میشود و بر اساس این کنترل و تجزیه و تحلیل داده ها اقدامات مقابله هم شکل میگیره و دنبال میشود، اینکه این مراکز و این داده ها شناسایی بشود و در اختیار قرار بگیره یک رویکردی است که اینجا اتفاق افتاده و دنبال می شود».

عملکرد منافقین در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جریان اغتشاشات دی ماه 96 نشان داد که نسبت به این پدیده در غفلت بوده و با هوشیاری لازم عمل نکردیم؛ هرچند که در فرصت های بعدی توانستیم ضعف ها را ترمیم کنیم.

زیر ساخت شبکه اجتماعی کشور و هوشمند سازی این تکنولوژی، بدلیل تهدیدات فوق باید ملی بوده تا داده ها و اطلاعات کاربران از حلقه امنیتی کشور خارج نشود. ما از هر نوع هوشمندسازی استقبال می کنیم اما باید بر شناخت و تهدیدات آن نیز مسلط بود.

به قلم علی صفاری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.