1397-02-05 05:01
1114
0
52936
یادداشت:

پاسداران انقلاب اسلامی، مردان میدان عمل

از بارزترین ویژگی‌های سپاه پاسداران بصیرت، ولایتمداری، ایثار، از خودگذشتگی، شجاعت، حمایت و مرد میدان عمل بودن است که توانسته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهره‌ای موفق به نمایش بگذارد و خاری در چشم دشمنان اسلام باشد.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد آخوندی یکی از پاسداران سبزپوش سپاه نینوا استان گلستان در یادداشتی با طرح این سوال که چرا روز میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نامگذاری شده است؟ نوشت؛ امام حسین (ع) الگوی تمام آزادی خواهان جهان است.

این امام همام با جانفشانی در راه خدا و گذشتن از لذایذ دنیوی، تمام هستی خویش را فدا کرد تا پرچم اسلام که همانا پرچم توحید و یگانه پرستی، آزادی خواهی، استقلال و شرف ملت‌هاست را به اهتزاز درآورد و به معنای واقعی کلمه از دین خدا پاسداری کند.

به همین لحاظ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که الگوی خود را امام حسین (ع) قرار داده بود توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند لذا در انتخابی بسیار دقیق و ارزنده روز ولادت این امام همام را به عنوان روز پاسدار نامگذاری کردند که باعث افتخار سپاه و تمامی پاسداران شده است.

البته در تعریف پاسداری معانی عمیقی نهفته است که از جمله آن می‌توان به ایثار، از خودگذشتگی، عدالت طلبی، ولایتمداری، شجاعت و شهامت، اخلاق در عمل، انقلابی گری و اقدام به موقع و با بصیرت، پاکی و امانتداری اشاره کرد و در یک جمله می‌توان گفت پاسداری شامل تمام فضایلی است که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است.

در راستای ویژگی‌های سپاه پاسداران طراز انقلاب که باعث موفقیت سپاه شده است می‌توان گفت همانطوری که اشاره شد ویژگی‌های سپاه و پاسداران برگرفته از شخصیت امام حسین (ع) است که شامل تمام خوبی‌ها است.

از بارزترین ویژگی‌های سپاه پاسداران می‌توان به بصیرت، ولایتمداری، ایثار و از خودگذشتگی، شجاعت، حمایت، مرد میدان عمل بودن اشاره کرد که توانسته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهره‌ای موفق به نمایش بگذارد و خاری در چشم دشمنان اسلام باشد./خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.