1396-10-26 15:33
1194
0
49180
فضایی که بی صدا تخریب می کند!

تلگرام، ایستاده در غبار توهم امنیت مداری!/ اسب سرکش تلگرام با لگام پیام رسان های ملی، رام شدنی است

تلگرام، این پیام رسان، همچنان ایستاده در غبار توهم امنیت مداری ایستاده و بر افکار عمومی می تازد و جلوی این اسب سرکش را می توان با لگام پیام رسان های ملی مهار کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رودآور، دستگیری هکر تلگرام در همدان، بحران هویت در شبکه‌های اجتماعی، ۴ مدیر کانال‌ تلگرامی به پلیس فتا احضار شدند، هشدار پلیس فتا درباره تلگرام/مراقب شیوه جدید هک تلگرام باشید، به دنبال کلاهبرداری 30 میلیونی در فضای مجازی؛ پلیس فتا نسبت به خرید و فروش در تلگرام هشدار داد و صدهای تیتر خبری دیگر درباره سوء استفاده عده ای از شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام در استان  تا جایی که چندی پیش شاهد بودیم که رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفته بود که "فردی که با هک کردن شبکه اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات افراد می کرد دستگیر شد."

برخی خانواده ها نسبت به استفاده از تلگرام اعتیادوارنه عمل می می کنند

این موارد همه نشان می دهد، تا چه اندازه زندگی امروزه عمده خانواده ها شاید اعتیادوارنه به سمت استفاده از شبکه های اجتماعی و به ویژه در ایران به سمت استفاده از تلگرام رفته اند، تا جایی که حتی دیگر به هشدارهای پلیس فتا هم توجهی نمی شود! و بودند و هستند خانواده هایی که چه ضررهای روحی و مالی به واسطه سوداگران تلگرام متحمل شدند.

 غیرمتعهد بودن برخی شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام به قوانین کشور 

برخی ها حتی از ترس رفتن آبروشان حتی از شکایت کردن هم سرباز زده اند، اما باید دقت داشت هر امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار تعداد قابل توجهی از کاربران قرار می گیرد، پشت پرده ای هم دارد، کارشناسان معتقد هستند که مؤسسان تلگرام از فروش اطلاعات روزانه دلارها پول به جیب می زنند و اما پس از ورود تلگرام به ایران شاهد بودیم آن گونه که باید دستگاه های متولی و به ویژه دستگاه های نظارتی پای کار نیامدند و مجموعه تلگرام همچنان به گونه می تازد که مبتنی بر غیرمتعهد بودن آن به قوانین کشور است، در حالی که باید قانونمند شود.

از جوانان فعال در حوزه فضای مجازی کشور حمایتی نمی شود

در اینجا شاید اگر در سالیان گذشته به جوانان و نرم افزارهای بومی توجه و حمایت بیشتری از سوی مسئولان می شد، مشکلات پیام رسان های ملی با افزایش کاربرانش، زودتر شناسایی می شد و سریعتر سازندگانش به فکر چاره ای برای حل کردن آن می افتادند.

 نباید متخصصان داخلی از رفتن به سمت توسعه همه جانبه ارائه پیام رسان داخلی پا پس بکشند

در این باره «محمد یعقوبی» مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: حقیقت آن است که تلگرام به اندازه ای در زندگی روزمره ما ریشه زده که حتی نمی تواین استفاده از پیام رسان جایگزین را حتی برای لحظاتی به جای آن تصور کنیم، با این وجود نباید متخصصان داخلی از رفتن به سمت توسعه همه جانبه ارائه پیام رسان داخلی پا پس بکشند و عقب نشینی کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه  در دو سال گذشته شاهد اتفاقات در خور توجهی در حوزه پیام رسان ها در سطح ملی هستیم و در این زمینه آمار و ارقام قابل توجهی را به خودشان اختصاص داده اند.

سرعت پیام رسان های ملی، در صورت حمایت مسئولان متولی، قابل ارتقاء است

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان افزود: نرم افزارهایی مثل هد هد و سروش پیام رسان هایی بودند که در دو سال گذشته به هموطنان ارائه شده و بر خلاف آن چیزی که انتظار می رفت، با استقبال قابل قبولی روبرو شدند.

یعقوبی تصریح کرد: و البته این پیام رسان های داخلی همانند هر برنامه دیگر در ابتدای امر دارای اشکالات و ایرادتی هستند که از جمله مهمترین آن ها می توان به سرعت پایین این پیامرسان ها اشاره کرد که در نهایت زمینه ای فراهم شد، تا این استقبال همه گیر نباشد.

وی عنوان کرد: بعد از این دو پیام رسان عضو جدید دیگری به خانواده پیام رسان های ملی با نام  آی گپ (iGap)  وارد شده که نسبت به دو برادر بزرگترش، حرف های بیشتری برای گفتن دارد، گرچه مقایسه این پیام رسان با تلگرام تا اندازه سخت است، چرا که از یک سو شاید محل قیاسی با تلگرام نداشته باشد و از سویی دیگر نمی شود که شباهت های آن را با تلگرام نادیده گرفت.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان افزود: به عنوان یک پیام رسان کراس پلتفرم و مبتنی بر فضای ابری می شود، با این نرم افزار از طریق مرورگر و سیستم های عامل اندروید و آی او اس دسترسی داشته باشیم.

کاربران ایرانی به دنبال یک پیام رسان مناسب برای جایگزینی هستند که امنیت بالایی داشته باشد

یعقوبی ادامه داد: به طور قطع و یقین امنیت بالا یکی از اصلی ترین ویژگی ها و نقطه قوت یک پیام رسانه محسوب می شود و شاید در ظاهر تلگرام یکی از دلایل محبوبیتش در بین ایرانی ها برخورداری از همین مطلب بوده، با این وجود با توجه به بحث های جدیدی که در مورد تلگرام روی داده، کاربران ایرانی به دنبال یک پیام رسان مناسب برای جایگزینی هستند که امنیت بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در اینجا پیام رسان آی گپ (iGap) از الگوریتم های رمز نگاری پرقدرتی برای رمزگزاری اطلاعات استفاده کرده و همچنین از امنیت بالایی برخوردار است. تأکید کرد: خوشبختانه آی گپ طی چند روز گذشته از اقبال خوبی برخوردار شد و توانست جای خودش را در بین قشر مذهبی و انقلابی بهتر باز کند.

به گزارش رودآور، تلگرام، این پیام رسان پرطرفدار، همچنان ایستاده در غبار توهم امنیت مداری ایستاده و بر افکار عمومی می تازد و جلوی این اسب سرکش را می توان با لگام پیام رسان های ملی مهار کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.