1396-07-21 10:57
1081
1
45222
یادداشت /

آیا توصیه رهبری و قول ریاست جمهوری شامل دستگاه های آموزشی و فرهنگی می گردد ؟

در میان دستگاه هایی که بر طبق جامعه هدف خود از سنین پایین جامعه همچون : کودکان ، نوجوانان و جوانان هستند نیاز بیشتری به این جوانگرایی و استفاده از جوانان لایق در مدیریت ها نیاز و احساس می گردد .

به گزارش گلستان ما ؛ رهبری همیشه به مسأله جوانان این کشور به عنوان سرمایه های نظام نظر ویژه ای داشته و دارند ؛ به دانش آموزان و دانشجویان عنوان افسران جنگ داده ، به جوانان متعهد و متخصص کشور را قلب تپنده کشور دانسته و همیشه از مسئولین خواسته که به جوانان کشور بیشتر بهاء داده و در گردش کار کشور مسائل ، مدیریت و ... از آنها بیشتر استفاده نمایند .

ریاست‌ محترم جمهوری جناب آقای روحانی نیز در تبلیغات انتخاباتی و در اولین نشست خبری خود و اولین دیدار سران سه قوه پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با تاکید بر اینکه کارآمدی دولت دوزادهم افزایش پیدا خواهد کرد خاطرنشان کردند که به نیروی جوان‌تری برای اداره کشور نیاز داریم و افزود: معتقدم نه در دولت بلکه سن مدیریت کشور باید جوانتر شود .

ایشان در اقدامی تحسین برانگیز سکانداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به جوانی دهه شصتی داده که حرکت روبه جلویی در اعتماد بیشتر به جوانان و سپردن مدیریت های کشور به آنان می باشد .

اما در این میان دستگاه هایی که بر طبق جامعه هدف خود از سنین پایین جامعه همچون : کودکان ، نوجوانان و جوانان هستند نیاز بیشتری به این جوانگرایی و استفاده از جوانان لایق در مدیریت ها نیاز و احساس می گردد .

عصر حاضر عصر اطلاعات و فناوری است ، جنگ امروز جنگ نرم است و نیاز به جوانانی متعهد , متخصص , پرانرژی و دارای انگیزه با داشتن روحیه انقلابی برای مدیریت دستگاه های آموزشی و فرهنگی کشور می باشد , مدیری که اختلاف سنی کمتری با مخاطبین دستگاه خود داشته آنان را درک نموده و برنامه برای آموزش و فرهنگ سازی آنان داشته باشد .

جوانان فعلی کشور از نسل همان جوانانی هستند که در دفاع مقدس 8 سال شجاعانه , مدبرانه و با برنامه جلوی دشمن تا دندان مسلح کشور ایستادند و آن حماسه ها را به وجود آوردند و یک وجب از خاک کشور عزیزمان را به بیگانه ندادند.

جوانان امروز همان هایی هستند که اگر به آنها اعتماد گردد صنعت هسته ای , موشکی , نانو تکنولوژی و ... را چنان در زمان کوتاه پیش می برند که تا چند دهه گذشته هیچ نداشتیم اما الآن در جهان حرفی برای گفتن داریم .

حال همین جوانان در صورت اعتماد به آنان می توانند کشور را در عرصه آموزش ، پرورش ، فرهنگ و ادب خصوصاً برای نسل های نو کشور چنان جلو ببرند همچون در دفاع مقدس 8 ساله .

در برخی از استانها چند وقتی است که شاهد چنبره مدیرانی در عرصه آموزش و پرورش ، دانشگاه فرهنگیان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان هستیم که علارقم اینکه جوان نیستند بلکه از سن بازنشستگی هم عبور کردند و با این اختلاف سن بالا با مخاطبین خود بر منسب های مدیریت نشسته و جالبتر آنکه قصد خروج از چرخه مدیریتی را نداشته و به هر طریقی خواهان ابقاء خود نیز هستند !

این در حالی است که برخی از مردم می گویند : مدیرانی که در آموزش و پرورش , کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه فرهنگیان هستند چقدر اختلاف سنی با مخاطبین خود دارند ؟

آیا آنان مخاطبین خود را درک می کنند ؟

چقدر از اولویت ها و نیاز های فعلی کودک , نوجوان و جوان کشور اطلاع دارند ؟

آیا آنان رمقی برای کار جهادی که رهبری به دولت توصیه کردند دارند ؟

 آنان با فناوری های روز و  خصوصاً فضای مجازی که بخش عمده وقت فرزندان ما را در بر می گیرند , چقدر آشنا هستند ؟

آیا مسائل سیاسی و وابستگی آنان به جریانات سیاسی و سهم خواهی آنان بر کار آنان تأثیر نگذاشته است ؟

آیا در جامعه بزرگ فرهنگیان استانها افراد , جوانتر و متخصص تر و بروزتر برای این سمت ها پیدا نمی شود ؟

و ...

 حال این سوال مطرح می گردد:

ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی آیا توجه کافی به این بخش دارند و آیا استانداران دولت وی به این مسأله توجه می کنند و آیا به دور از مسائل غیر مرتبط با این حوزه و سهم خواهی جریانات سیاسی ؛ مدیرانی لایق ، مسلط به امورات آموزشی و فرهنگی ، جوان ، متعهد و متخصص را بر سر این ادارات در آینده نزدیک می بینیم و یا باز هم شاهد مدیرانی سفارشی ، سهم خواه ، بدهکار جریانات سیاسی و غیر جوان را در استان شاهد می شویم ؟

ان شاالله که برای اعتلای آموزش و فرهنگ فرزندان مان شاهد تغییرات مناسب و درست باشیم .

به قلم مجتبی نادم کارشناس فرهنگی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

یک معلم

ای بابا دلت خوشه ها که به داد این معلم های بیچاره میرسهآموزش و پرورش و سازمانهای وابستشو کلا سیاسی کردندبیان جوان متعهد و متخصص بزارند !!اونم تو مجموعه های آموزش و پرورش !!پس سهم خواهی های سیاسی چی میشه !!!!!!

0
0
پاسخ
1396-07-22 06:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.