1396-07-21 15:59
1193
1
45211
یادداشت؛

لزوم استقلال «برق منطقه ای» گلستان از مازندران و تاسیس این شرکت در گرگان

سال هاست که استقلال برق منطقه ای گلستان از مانزدران مغفول مانده و این استان همچنان از داتشن شرکت برق منطقه ای محروم است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ یکی از مخاطبین این پایگاه خبری در یادداشتی خواستار  استقلال «برق منطقه ای» گلستان از مازندران و تاسیس این شرکت در گرگان شد، که متن این یادداشت در ادامه آورده شده است:

در حالی که اکثر پروژه های مهم و حساس استان ها از قبیل انتقال برق، درخواست ها و اجرای پروژه های سنگین برقی و بسیاری از طرح های حوزه انتقال توسط برق منطقه ای همان استان ها انجام می شود، اما سال هاست که این موضوع در گلستان مغفول مانده و این استان همچنان از داشتن شرکت برق منطقه ای محروم است!

در حقیقت مهم ترین شرکت ها برای تامین برق یک استان برق منطقه ای بوده که متاسفانه به دلیل عدم برخورداری استان گلستان، این استان توسط یک نمایندگی زیر نظر استان مازندران اداره و کنترل می شود!

عدم شرکت برق منطقه ای مستقل در گلستان موجب شده بسیاری از طرح های مورد نیاز استان دچار تاخیر شده و گاها تا چند سال به تعویق بیفتند، در حالی که اگر برق منطقه ای گلستان از مازندران جدا شود، استان گلستان از اعتبارات جداگانه ای برخوردار شده و مدیران استانی می توانند با تصمیم گیری و صلاح دید خود نسبت به انجام پروژه ها در سراسر استان اقدام کنند.

و اگر برق منطقه ای گلستان مستقل و جدای از مازندران می بود بسیاری از مشکلاتی که این روزها بر سر پروژه های کوچک و بزرگ که با آن دست به گریبان هستیم، دامن گیر گلستانی ها نمی شد. همینطور رسانه های استانی و مردم به دلیل مشکلاتی که در اثر تاخیر پروژه ها ایجاد می شود، از آنان پاسخ می خواستند. 

ضمنا شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان که چند سالیست از مازندران جدا شده، فقط توزیع کننده برق محسوب می شود و کارهای اصلی در تامین و توسعه شبکه های برق در اختیار برق منطقه ای مازندران قرار دارد. 

به نظر می رسد تاکنون این موضوع بسیار با اهمیت و حیاتی در استان گلستان توسط مدیران جدی گرفته نشده که شایسته است مجمع نمایندگان استان به همراه استاندار گلستان و تیم مدیریتی استان ضمن رایزنی با هیات دولت و وزارت نیرو بر جداسازی برق منطقه ای گلستان از مازندران پافشاری کرده تا هم زمینه اجرای پروژه های سنگین و حیاتی برق در استان ایجاد شود و هم زمینه ای برای جذب جوانان و مهندسین گلستانی در آن فراهم شده و اشتغال زایی گردد، ضمن این که تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های برقی استان بر اساس اولویت های استانی با صلاح دید مدیران گلستانی در درون استان و با اعتبارات جداگانه استانی اجرا شود که قطعا برکات بیشماری برای منطقه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمدمهدی

با سلام و عرض احترام . زمانی که در سال 84 شرکت آب منطقه ای گلستان از مازندران جدا شد بسیاری از پست های مدیریتی شرکت جدید که خالی بود با اعمال نفوذ و لابی های گستردة مسئولین آب منطقه ای مازندران ، به کارمندان جزء و رده چندم و مازاد آب مازندران رسید و کارگر انبار آب مازندران در آب منطقه ای گلستان پست مدیریتی گرفت و تأسف بارتر اینکه بسیاری از این افراد با وجود اخذ پست های مدیریتی در استان گلستان و محل کار خود در گرگان ، ولی باز هم ساکن شهرهای مازندران بودند و هر روز صبح با سرویس های اختصاصی که پول آن از بیت المال پرداخت می شد رفت و آمد می کردند و هیچگونه دلسوزی نسبت به آیندة استان نداشته و به دنبال منافع خود می گشتند. الآن هم فکر می کنم اگر برق منطقه ای گلستان تشکیل شود خیلی از مسئولین برق مازندران همان برنامه را دوباره اجرا می کنند وجلوگیری از تکرار آن اتفاق هوشیاری مسئولین استانی را می طلبد.

0
0
پاسخ
1396-07-22 16:49

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.