1396-02-31 09:58
1182
0
39297
یادداشت؛

آرامش مسکن مهر کاج اینبار قربانی سمفونی فاضلاب

آرامش از جمله مهمترین ویژگی های یک مسکن است تا ساکنین آن فارغ از آسیب های بیرونی شهر و دیار خود در سرپناهی سالم، روح و جسم خود را به آرامشی شیرین دعوت کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، متاسفانه ساخت بدون دقت مسکن و فراهم نکردن امکانات لازم برای اقامت ساکنین آن باعث می شود علاوه بر زیر سوال  بردن اصل یک طرح ،آرامش نیز از ساکنین آن سلب شود.

از مسکن مهر کاج در گنبدکاووس می توان به عنوان یکی از مصداق های این مسئله یاد کرد و شاهد این ادعا یادداشتی است که از سوی یکی از ساکنین آن به این پایگاه اطلاع رسانی ارسال شده است.

این شهروند گنبدی به همراه صوتی که ازصدای فاضلاب ساختمان گرفته شده در یادداشتی ارسالی نوشته است:

این صدای تالاب آلماگل نیست این صدایی است که هرشب ساکنین مسکن مهر کاج با آن تا صبح سر می کنند!

اینجا شهروندانی زندگی می کنند که عوارض و هزینه های زندگی شهر نشینی را پرداخت می کنند اما از کمترین امکانات شهر نشینی بهره ای نمی برند.

آیا مسئولین خودراضی می شوند یک شب در این محل زندگی کنند ، راضی می شوند به استقبال و یا بدرقه مهمانشان بروند و این صدا در فضا طنین انداز شود؟!
در ادامه یادداشت این شهروند آمده است: ساکنین مسکن مهر کاج از معضلات زیادی رنج می برند که مورد ذکر شده یکی از آنهاست و برشمردن باقی مشکلات خالی از لطف نباشد:

بهداشت محیط، تقریبا اینجا معنایی ندارد تا جایی که فاضلاب خانه ها در محوطه جاری است و بی شک با فرارسیدن روزهای داغ تابستان می تواند عامل بسیاری از بیماری ها باشد. خودتان را جای ما بگذارید و فرزند ما جای فرزند شما ، آیا راضی می شوید فرزندتان دچار کوچکترین بیماری شود؟

انباشت زباله و عدم جمع آوری به موقع آن نیز معضل دیگر این منطقه است که بوی نامطبوع آن همیشه نوازگر مشام ساکنین و مهمان های ماست! و تا چشم کار می کند بلوار ها ، میدان و باغچه هایی که مثلا به نام سهم فضای سهم این مسکن مهر است به محلی برای دپوی زباله و نخاله ، جولان موش ها، گربه ها و دیگر حیوانات موذی تبدیل شده است.

فضای سبز مناسب و محل بازی هم پیش کش و این 160 خانوار ساکن این مسکن بی مهر، نه تنها سهمی از این بخش نبرده اند ، داشتن چنین مکانی برایشان به رویایی بدل شده است.

کمی تحمل کنید هنوز هم بی مهری هست از نبود یک مسجد و حسینیه برای کمترین عرض ارادت به اهل بیت و به جا آوردن مراسمات مذهبی خود، تا ساختمان هایی که پس از گذشت 4 سال هنوز آسانسور هم ندارند و خدا به داد پیرزن و پیرمردهایی برسدکه باید مشقت پیمودن پله های 4 طبقه را به جان بخرند و قطعا در این مشقت ها با دعایی یادی هم از شما مسئولین خواهند کرد.

دعوت نامه و عرض نهایی؛

به عنوان یکی از ساکنان این مسکن مهر از مسئولین دعوت می کنم تنها برای چند ساعت مهمان خانه های گرم ما شوند تا شاید باحضورشان و شنیدن بخشی از سمفونی دردهای مسکن مهر کاج، حقوق شهروندی راکه فقط در شعارها شنیده ایم در عمل هم احساس کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.