1396-02-29 16:18
1393
0
39215
راهی که به ترکستان است؛

سند 2030 ، دهن کجی دولت یازدهم به اسناد بالادستی!

یکی از اهداف پشت پرده ی سند 2030 تغییر الگوی آموزشی کشورها براساس طراحی پنتاگون آمریکا است و اولین قدم برای پیاده سازی این طرح خصوصی سازی آموزش و پرورش می باشد تا دست دولت ها از نظام های آموزشی کوتاه شود تا با تغییر دولت ها آسیبی به این سند و اجرای آن وارد نشود.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ 20 آذر سال 95 در مراسمی با حضور وزرای آموزش و پرورش، آموزش عالی و معاون امور  زنان ریاست جمهوری از سندی آموزشی توسط کمیسیون ملی یونسکو در ایران رونمایی شد. این سند که تحت عناوینی همچون سند چهارچوب اقدام آموزشی وسند توسعه ی پایدار مطرح می شود، در واقع سال2011 توسط پنتاگون ارائه شد و اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا آن را تایید کرد؛ سپس در سال 2015 میشل اوباما در دوحه قطر آن را رونمایی کرد و همان سال در پاریس، مقر یونسکو به تصویب رسید.

 یونسکو درمراسمی که 90 وزیر از سراسر دنیا  ازجمله ایران درآن حضور داشتند این سند را که چهارچوبی برای اقدام اموزشی کشورها از سال 2015 تا 2030 که دارای 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی می باشد را رونمایی می کند و دولت های شرکت کننده و امضاکننده به نوعی متعهد به اجرای مفاد و بندهای این سند می باشند چرا که قبول یک سند بین المللی تعهدات و مسئولیت های حقوقی و سیاسی  را برای کشور پذیرنده به ارمغان می آورد.

یکی از اهداف پشت پرده ی سند 2030 تغییر الگوی آموزشی کشورها براساس طراحی پنتاگون آمریکا است و اولین قدم برای پیاده سازی این طرح خصوصی سازی آموزش و پرورش می باشد تا دست دولت ها از نظام های آموزشی کوتاه شود تا با تغییر دولت ها آسیبی به این سند و اجرای آن وارد نشود.

دولت یازدهم سند 2030 را بسیار پنهانی در هیئت دولت تصویب کرد به طوری که حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از آن اطلاع نداشتند. این درحالی است که مطابق با اصل 77 قانون اساسی عهدنامه ها, مقاوله نامه ها, قراردادها و موافقت نامه هاي بين المللي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد. همچنین اصل 1255 قانون اساسی می‌گوید: امضای عهدنامه‏‌ها، مقاوله‏‌نامه‏‌ها، موافقت‌نامه‏‌ها و قراردادهای  دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‏‌های مربوط به اتحادیه‏‌های بین‏‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی او است. با ذکر این موارد درمی یابیم که دولت برای تصویب این  سند مسیر قانونی را طی نکرده و با زیر پا گذاشتن قانون اساسی تن به پذیرش این سند داده است.

از طرفی دیگر، نظام آموزشی ایران اسنادی بالادستی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین سند دانشگاه اسلامی را دارد و نیازی به تصویب اسناد دیگری همچون 2030 نیست.

اما متاسفانه کار تا جایی پیش رفت که رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان و فرهنگیان امسال به این موضوع و تصویب و اجرای مخفیانه آن اشاره کردند و فرمودند: "این سند 2030 و یونسکو و از این قبیل، چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند زیر اینها شانه قرار بدهد و تسلیم شود. به چه مناسبت یک مجموعه ی به اصطلاح بین المللی که قطعا تحت نفوذ قدرت های دنیاست، این حق را داشته باشد برای ملتهای دنیا  با فرهنگ های مختلف تکلیف مشخص کند؟ اصل کار غلط است. اینکه ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیاییم بی سرو صدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر! مطلقا مجاز نیست؛ ما اعلام کردیم. بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله مند هستم. آنها باید مراقبت می کردند و نباید می گذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است."

برخی دیگر از صاحب نظران و کارشناسان معتقدند نوع ساختار کاری سند 2030 بحث سکولار است و آموزه­ های دینی و فرهنگ دینی ایرانی در آن لحاظ نشده است وپذیرش عالَم غرب می باشد، نه غرب­ ها. زمانی هست که مثلاً  فلان کار غربی را مورد پذیرش قرار می­ دهیم، می ­گوییم نفعی دارد؛ اما زمانی هست که کل عالم غرب را مورد پذیرش قرار می ­دهیم. این، نظام تعلیم و تربیت ما را در حد جذب کردن و حل کردن در دنیای غرب استانداردسازی می ­کند که طبعاً مورد تأیید نخواهد بود.

همچنین حجت الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفته است: "براساس توافقی که در سند ۲۰۳۰ صورت گرفته به افراد زیر ۱۰ سال نباید بیش از یک زبان آموخت، لذا آموزش و پرورش بر همین اساس آموزش قرآن را ممنوع کردند و کلاس های روانشناسی و ضمن خدمت را جایگزین کرده اند و مقرر کرده است از سال آینده آموزش روان خوانی و حفظ قرآن در پیش دبستانی ها ممنوع شود و جلوی پیش دبستانی هایی که آموزش می دهند را بگیرند. این یکی از جنایات سند ۲۰۳۰ است."

از جمله بندهای این سند که بیش از هرچیزی اعتراضات رابر انگیخته است عبارتند از:

*آموزش کودکان از کودکستان به منظور حفظ بهداشت آنان (آموزش چگونگی روابط جنسی به منظور جلوگیری از ایدز که دولت باید مشخصات مدارس و معلمان آموزش دهنده را به سازمان های جهانی گزارش دهد)

*دولت موظف به حمایت از کانون خانواده با سه مدل تعریف (زن-زن، مرد-مرد، زن-مرد) یعنی به رسمیت شناختن ازدواج همجنس گرایان و آموزش و تشویق

*مساوات جنسیتی (اختلاط در اماکن عمومی همچون استخرها و مدارس و مهدکودک ها)

*دولت موظف به ارائه اینترنت پرسرعت به خانواده ها، زنان خانه دار،کودکان و دانش آموزان می باشد (دولت حق فیلترکردن سایتی را ندارد)

*تنظیم کتب درسی بر اساس دیدگاه های اومانیستی (ارائه ایدئولوژی لیبرالی در کتاب ها و ارائه گزارش متون مستمرا به سازمان های جهانی)

*تغییر سبک خانواده های ایرانی به سبک غربی

سندی که در آن شئونات اسلامی، ارزش­های دینی، سخنان رهبری درباب پیشرفت و بسیاری موارد دیگر رعایت نمی­شود و قرار است ما را با کشورهای بیگانه و دشمن هم­پیمان کند، چه سود و منفعتی برای ملت ما خواهد داشت؟ عاقبت فرزندان نسل آینده طبق برنامه­های آموزشی سند2030 و آموزش مسائل جنسی در کودکی و هم­جنس گرایی چه خواهد شد؟ آیا طبق مؤلفه­ ی برابری جنسیتی، حقوق زنان و شأن و منزلتشان حفظ خواهد شد؟ قرار است این سند چه بلایی بر سر ملتمان و نسل جوان و فرزندان این کشور بیاورد؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.