1396-02-23 05:08
1174
0
38923
مدیر نشریه آسمانی ها:

چرا شهداي گمنام؟! در حاليكه شهدا گمنام نيستند و چه بسا بسیار خوشنام اند

مدیر نشریه آسمانی ها ( شهدای شهرستانهای آزادشهر و رامیان) با ارسال مطلبی از گمنام نامیدن شهدایی که هویت آنها احراز نشده است گلایه کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، محسن شاکری مدیر نشریه آسمانی ها ( شهدای شهرستانهای آزادشهر و رامیان) با ارسال مطلبی از گمنام نامیدن شهدایی که هویت آنها احراز نشده است گلایه کرد.

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام عليكم

١٣٩۶/۰٢/٢۰

چرا شهداي گمنام؟! در حاليكه شهدا گمنام نيستند و چه بسا بسیار خوشنام اند.

چرا ما به سادگي و بدون توجه به مفاهيم كلمات براحتي از دم دست ترين کلمات برای آرمانی ترین مسائل و موضوعات استفاده مي كنيم و هيچ توجهي نداريم كه آثار و پيامدهاي سهل انگاري ما چيست؟

آيا در ادبيات فارسي ما كه هميشه از اولين موضوعات مباهات ميهني ماست هيچ متخصص و كار بلدي وجود نداشت كه به دوستان ما بگويد به اين پاره هاي تن اين سرزمين بي احترامي نكنيد با گذاشتند نام و نشان گمنام؟

تا بحال هيچ فكر كرديم به حال مادران و پدران شهدايي كه هيچ خبري از فرزندشان ندارند و هر روز با شنيدن كلمه بسیار مزخرف گمنام بايد چه فشار سنگيني را تحمل كنند؟

ما و دوستان سهل انگار ما هم بخيال اينكه ياد و خاطره شهدا را زنده نگه ميداريم هر روز و هر شب و در هر برنامه و مناسبتي با اين كلمه كه بيشتر از اين نمي خواهم از آن استفاده كنم بخيال خام خودمان در حال ادای دِین هستيم و زهي خيال باطل!

اين متن كه همراه با غليان احساسات اين حقير و بخاطر سر سهل انگاري دوستان نوشته شده است، سراسر غيرتمند نسبت به اين مساله است و به هيچ وجه نمي تواند قبول كند، اين بي احترامي به عزيزان شهيد را كه به هر دليلي در شرايط كنوني از اسم و رسم شناسنامه اي آنها اطلاعي نداريم. (و البته كه آن هم بخاطر عدم توجه و دقت ماست كه اينگونه است و مگر نه اينكه تاكنون با توجه به شرايط DNA خانواده هاي شهدا مزار خيلي از عزيزان شناسايي شده است، پس اگر مي شود،چرا كميته اي براي اين مهم كه حقيقتا ضروري ترين كار ممكن براي خانواده هاي اين عزيزان است تشكيل نمي شود؟؟؟ )

با احترام به مقام شامخ شهدا و خانواده هاي اين عزيزان، با ارادات به تمام كسانيكه به احساسات و عواطف مادران و پدران چشم انتظار احترام مي گذارد، عاجزانه درخواست می کنم و به شما پيشنهاد مي دهد از اين پس به جاي واژه نامناسب گمنام از لفظ زيبا و برازنده گلنام استفاده كنيم برای این شهدای خوشنام كه حقيقتا شهداي ما همانند گلهايي بودند كه در دفاع از اسلام و اين مرزو بوم پرپر شدند.

يادشان تا هميشه ي تاريخ جاودان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.