1396-02-07 04:57
966
0
38303
فرازی از وصیت نامه شهید حسین عباسی؛

شهید عباسی : از جریانی شدن و سیاسی کارها جدا بپرهیزید / هنوز زود است که لباس نفاق و انحراف و عدم صلاحیت مسئولیت پذیری بعضی ها مشخص شود

شهید حسین عباسی در وصیت نامه اش می نویسد:«هنوز زود است که لباس نفاق و انحراف و عدم صلاحیت مسئولیت پذیری بعضی ها مشخص شود بگذار تا وقت دگر آنان که رسالت گفتن و نوشتن و افشا کردن را دارند به این مهم در موقع مناسب همت گمارند و آینده روشن خواهد شدکه چه کسی با افشای دولت سالاری دروغگو خطاب شد؟ افشا خواهد شد که چه کسانی طرفدار سرمایه داریها و زمین خواران هستند؟روشن خواهد شد که امام درباره مشاورین چه کسانی هشداردادند؟ و بگذارتا صبح دولتت بدمد.»

به گزارش گلستان ما؛ مصیب عباسی عضو هیات علمی دانشگاه گلستان نوشت : سلام برشهیدان راه اسلام و انقلاب اسلامی و درود برایثارگران و آزادگان که با گذشتن از جان خود زندگی دیگران را تامین نمودند.

رفتن که دیگر همنوعان و هم وطنان درمسیر تکامل معنوی و تحقق ارزش ها ی اسلامی و انسانی قدم بردارند. رفتن تا فرصت خدمت به مردم را براساس مکتب اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی بررهروان امام ورهبری واگذارند.

رفتن تا ما بتوانیم درسایه امنیت و آرامش به تدوین برنامه پیشرفت همه جانبه کشور در پرتو قوانین اسلامی ، عقلی و علمی همت گماریم و راه امام خمینی را بهتر از گذشته تبیین و تبلیغ و تشریح نماییم شهیدان با رفتنشان  چگونه زیستن را آموختند و چگونه ماندن را در وصیت نامه ها یشان به ما گفتند.

آنان حرف دل را که منبعث از ایمان قلبی به اسلام و تعالی ایران بود به نگارش در آوردند. وصیت نامه شهیدان درس نامه مهم و اساسی برای استمرار انقلاب اسلامی است. بی جهت نیست که حضرت امام خواندن وصیت نامه شهدا را توصیه می کند. و بی دلیل نیست که شهدا را ذخایر عالم بقا می داند. و بی جهت نیست که مقام معظم رهبری شهدا را امام زادگان عشق می داند.

 هریک از سطور این وصیت نامه ها برآمده از الهامات درونی است. که در ملکوت حق تجلی دارد. و شهید با ورود به این فضا رفتن را به راحتی و با عشق غیر قابل وصف فهم می کند. و پر پرواز را می گستراند او با نگاه عرشی به زندگی،مسیر تکامل روحی و خلق ارزش های ماندگار و فرصت گرانبهایی را برای فهمیدن به انسان ها نشان داد.

شهید عزیز حسین عباسی از جمله شهیدانی است که با ضمیری روشن و بصیرت دینی و روحیه انقلابی و ایمان حقیقی مسیر تعالی و تکامل را در سن جوانی بدست آورد. عاملی که شهیدان را در این مسیر �ید مبادا در اثر کم تقوایی علما را بکوبید و آنها را منزوی نمایید» شهید گفتار خود را در تبعد به احکام اسلام و مطالعه مستمر و مباحثه با همدیگر جهت تحلیل مباحث دینی – سیاسی- فرهنگی زینت بخشیده و اذعان می نماید که انقلاب اسلامی و استمرار مکتب امام در تقویت بنیه علمی و باورهای اسلامی است.

او در وصیت نامه اش از مردم می خواهد که دعای گوی علمای اسلام و روحانیت مومن و انقلابی همانند آیت الله خامنه ای باشند. شهید وصیت نامه اش می گوید «برای علما و حفظ شدن آنها مثل شهید زنده خامنه ای عزیز و دیگران دعا کنید و صدقه بدهید و به بسیجیان مرغان آغشته به خون و عشق الهی می گویم که درس بخوانید و خود را بسازید و از امام امت پیروی کنید و از همه مدعیان طرفداری از انقلاب می خواهم که همیشه در صحنه های مختلف حاضر باشید و راه حقیقی شهدا را ادامه دهید.»

شهیدآگاه و روشن ضمیر ما در هنگامه حیات و در دوران تحصیل تلاش شایسته برای کسب دانش و افزایش معلومات پایه برای پاسخ به شبهات در بین جوانان داشت. او در سن جوانی آمادگی بحث و گفتگوی علمی با افراد میان سال و فعالان سیاسی و دانایان علوم دینی داشت.

شهید بصیر ما در زمان زندگی با پاسخ به سئوالات و تشریح آرمان بری اسلام و انقلاب اسلامی نبرد نرم را در دفاع  از مبانی  نظری انقلاب اسلامی جزء وظیفه انقلابی خود می دانست . و در این زمینه در دفتر حزب جمهوری اسلامی گرگان وجوانان محل زندگی و دانشجویان دانشکده پزشکی تبریز فعال بوده است .

شهید حسین عباسی زندگی را با کسب بهترین وضعیت علمی و کسب علم  نافع  برای خدمت به مردم دوست داشت. و خدمت به همنوع را در حوزه پزشکی و درمانی انتخاب کرد.

او بسیار مایل بود که خادمی متعهد و متشخص برای اسلام و انقلاب باشد. و در این مسیرگام برداشت و سه سال در دانشکده دارو سازی تبریز به تحصیل مشغول بود. اما رفتن برای ماندن و خدمت در سنگر دفاع سخت را ترجیح داد و از کلاس درس به جبهه رفت و از آنجا در سن جوانی در 4/2/1366به ملکوت پر کشید. و نام نیک از خود به یادگار گذاشت.

او اکنون نظاره گر مردم ایران است او در کنار شهیدان والامقام ناظر ما و مسئولان هستند. که چه می کنیم و چه عملکردی از خود در استمرارمکتب امام خمینی داریم.

قدر مسلم شهیدان از فساد رانت گرایی – اشرافی گری –سوء مدیریت – تسلیم پذیری – تطهیر چهره طاغوت و استکبار امریکا- و ترویج روحیه اباحه گری – و جناح بازی و عبور ارزش های اسلامی بی اعتنایی به ولایت فقیه و بی تفاوتی نسبت به فتنه و فتنه گری و نفاق و دودستگی  منزجربودند.و در وصیت نامه هایشان درباره این موارد تاکید ورزیدند.

چنانچه شهید حسین عباسی در وصیت نامه اش می نویسد:«هنوز زود است که لباس نفاق و انحراف و عدم صلاحیت مسئولیت پذیری بعضی ها مشخص شود بگذار تا وقت دگر آنان که رسالت گفتن و نوشتن و افشا کردن را دارند به این مهم در موقع مناسب همت گمارند و آینده روشن خواهد شدکه چه کسی با افشای دولت سالاری دروغگو خطاب شد؟ افشا خواهد شد که چه کسانی طرفدار سرمایه داریها و زمین خواران هستند؟روشن خواهد شد که امام درباره مشاورین چه کسانی هشداردادند؟ و بگذارتا صبح دولتت بدمد.» امید است با مطالعه مستمر وصایای شهدا و ایمان حقیقی به اندیشه و سیره آنها و درپرتو وحدت و انسجام ملی با شاخص و محوریت ولایت فقیه شاهد تحقق آرمان های انقلاب بویژه خلق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باشیم و ملت عزیز ایران براساس این الگو زندگی پر نشاط با سفره گسترده نعمت های فراوان و فرصت های شغلی بی کران و نیز اخلاق و فرهنگ تعالی دهنده انسان ها در گستره ملی و جهانی باشند. مستمرا نام نیک از شهیدان بر زبان و قلم داشته باشند.ان شاالله

مصیب عباسی - عضو هیات علمی دانشگاه گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.