1395-12-30 16:10
812
0
36800
فرمانده مرزبانی ناجا در گنبدکاووس:

بیش از ۵۷۰ تن انواع موادمخدر در مرزهای کشور کشف شد

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در سال ۹۵ بیش از ۵۷۰ تن انواع مواد مخدر در نقطه صفر مرزی در کشور کشف شده است.

به گزارش گلستان ما ؛ سردار قاسم رضایی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در مرز اینچه‌برون اظهار داشت: در سال 95 بیش از 570 تن انواع مواد مخدر در نقطه صفر مرزی کشف شده که بیشترین کشفیات  در مرزهای شرق کشور بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: همان‌گونه که در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش کشفیات داشتیم، همان‌طور نیز میزان کشفیات سال 95 نسبت به سال 94، 8 درصد افزایش کشف موادمخدر داشتیم.

وی تصریح کرد: عمده ورود قاچاق از مرز مشترک پاکستان است و به علت همکاری با کشور افغانستان، قاچاق از مرز افغانستان به حداقل رسیده است.

رضایی اظهار داشت: اقدامات انجام شده در راستای مرزهای انسدادی در سال‌های گذشته صورت گرفته و قاچاق مولد به سمت مسیر دریای عمان و خلیج فارس رفته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اظهار داشت: در سال 95 حداکثر 10 درصد اعتبارات انسدادی پیش بینی شده محقق شد و بیشتر طرح‌ها در این راستا باقی ماند که امیدواریم دولت در سال 96 توجه ویژه به کسر اعتبارات 95 و اعتبار خاص در سال 96 با توجه به آغاز برنامه ششم داشته باشد.

وی گفت: در سال 95 در مورد کالاهای هدف مانند البسه، صنعت نساجی، پارچه، شکر که جزء اهداف جدی ما بود 3 تا 5 برابر افزایش کشفیات داشتیم. در سال 96 در بخشی از کشور ترکمنستان که مرز آبی مشترک داریم توافقات خوبی صورت خواهد گرفت اما در بخش خشکی موضع خاصی نداریم که امیدواریم با تعاملات و همکاری‌های لازم بتوانیم در خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان که مرز مشترک با ترکمنستان داریم بازارچه مشترک با این کشور ایجاد کنیم چراکه به نفع دو کشور خواهد بود./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.