1395-11-30 19:51
2116
0
35459
به قلم محمد مهدی کیاپور :

"مدیریت بحران یا بحران مدیریت"

عدم مدیریت کلان در سطح ملی و انعکاس به موقع و عکس العمل مدیریتی سریع متناسب با نوع بحران باید بگونه ای باشد که بیشترین بازدهی در کمترین زمان ممکن پذیر باشد.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد مهدی کیاپور کارشناس سابق استانداری گلستان می نویسد : "برف و باران بی سابقه کشور عزیزمان را فرا گرفته است.جدا از اینکه نزول رحمت الهی هزاران فایده دارد اما متاسفانه این رحمت به سبب ضعف مدیریت و بعضا نبود مدیریت،مردم عزیزمان را دچار خسارت نموده است.

مدیریت بحران با توجه به تعاریف علمی ارائه شده عبارت است از مجموعه اقدامات پیشگیرانه،احتیاطی و عملیاتی در قبل،حین و بعد از بحران میباشد.

سازمان هواشناسی کشور به عنوان مرجع رسمی و عضو ثابت ستاد مدیریت بحران در کشور و استانها قبل از نزول این باران و برف کلیه هشدارهای لازم را به دستگاههای حاکمیتی،خدماتی و اداری ارائه کرده است .

متاسفانه کمبود امکانات به نوبه خود در حد اندک،کمبود نیروی انسانی پا به کار و آموزش دیده در این بازه زمانی در حد وسط و همچنین مدیریت صحیح بحران در بکار گیری نیروی انسانی و ماشین آلات موجود و همچنین ارائه روحیه به مردم و مدیریت اخبار از حلقه های مفقوده در مدیریت بحران کنونی است و به نوبه خود سهم حداکثری را در این بخش به خود اختصاص میدهد.

عدم مدیریت کلان در سطح ملی و انعکاس به موقع و عکس العمل مدیریتی سریع متناسب با نوع بحران باید بگونه ای باشد که بیشترین بازدهی در کمترین زمان ممکن پذیر باشد.

متاسفانه در سطح ملی ریاست محترم جمهور به عنوان رئیس دولت با توجه به اینکه بیش از ۲۰ استان کشور درگیر کولاک و برف و باران و سیلاب شدید و همچنین گرد و غبار میباشند میتوانست با لغو سفر غیر ضروری دیپلماتیک به کشورهای ذره بینی منطقه(اهداف این سفر در هاله ای از ابهام بسر می برد )و تشکیل جلسه اظطراری با حضور وزرا و سایر اعضای مرتبط،از آخرین وضعیت کشور با خبر و دستورات لازم را صادر نمایند.

اولین نتیجه این اقدام ارسال سیگنال به مدیریت های در صف و ستاد کشور میباشد که رئیس جمهور به عنوان دومین مقام اجرایی کشور نظارت مکفی بر مدیریت کشور را بر عهده دارند.

همچنین این دلگرمی به مردم داده میشود که خادمان آنها در دولت و سایر دستگاه های کشور پیگیر حل مشکلات میباشند.

متاسفانه در بحران پیش  رو خبر های خوبی از استانهای شمالی،مرکزی، جنوبی و غربی کشور بگوش نمی رسد و اینجاست که گفته استاد گرانقدرم حاج حسین شریعتمداری مدیرمسول محترم موسسه کیهان این ضعف مدیریت و عدم پاسخگویی و پایین آوردن سطح تحمل مردم عمدی احساس میگردد و این مهم باید در صدر اقدامات هوشمندانه دستگاه های نظارتی نظام منجمله نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.