1395-03-04 09:46
870
0
32494
نامه جوان فعال اجتماعی به وزیر ارشاد؛

شبیخون فرهنگی اصلی ترین برنامه استکبار جهت تضعیف باورهای اعتقادی است

شبیخون فرهنگی بعنوان یکی از اصلی ترین برنامه های نظام استکباری جهت تضعیف باور های اعتقادی-فرهنگی ملت غیور و بالاخص جوانان بکار گرفته شده و در این خصوص رهبر حکیم و فرزانه ی انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله) به کرات و به صورت مستمر مقابله ی با این موضوع را از مسئولین فرهنگی خواستار شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ سید نعیم نریمانی فعال سیاسی اجتماعی گلستان طی نامه ای خطاب به وزیر ارشاد نوشت :

بسمه تعالی

جناب آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

اینجانب نظر به مشاهده ی برخی معضلات فرهنگی مواردی را که از اهم دغدغه های نیرو های مومن و ولایی بشمار می رود متذکر می شوم باشد که موارد مذکور مورد رضای خدای سبحان و امام عصر(عج) قرار گیرد.

موارد بشرح ذیل می باشد:

1-بعضا مشاهده می گردد رسانه های نزدیک به جریان سیاسی خاص از مطالبی پر ابهام جهت تضعیف باورهای اعتقادی- فرهنگی ملت شریف استفاده می نمایند.بعنوان مصداق می توانیم به بعض مطالب مندرج در یکی از پایگاه خبری-تحلیلی کشوری اشاره نمائیم.

2-جهت اثبات محتوای بند1 می توانیم به مواردی مثل:مشکل حاد کشور فعلا سگ گردانی است! ،عزم راسخ برای محو جشن های ایرانی! ،دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین/سند و موارد مشابه دیگر اشاره کرد.

3-البته بعض مطالب مورد اشاره در بند2 جنبه ی نشر خبر از منبع دیگری داشته و یا این قبیل مطالب شبهه افکنانه و محل تامل به صورت زنجیره ای در بعض پایگاه های خبری دیگر نیز منتشر شده باشد.لذا باید به این مسئله به صورت جریانی نگریست.

4-همانطور که مستحضرید شبیخون فرهنگی بعنوان یکی از اصلی ترین برنامه های نظام استکباری جهت تضعیف باور های اعتقادی-فرهنگی ملت غیور و بالاخص جوانان بکار گرفته شده و در این خصوص رهبر حکیم و فرزانه ی انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله) به کرات و به صورت مستمر مقابله ی با این موضوع را از مسئولین فرهنگی خواستار شدند.

5-طراحی و انتشار گسترده ی اینگونه مطالب و تیتر های پر ابهام و شبهه ناک را می توانیم از مصادیق بارز شبیخون و نفوذ فرهنگی دشمن ارزیابی کرد که می تواند عامدانه و یا غیر عامدانه از سوی انتشار دهندگان صورت گرفته باشد و در هر دو صورت مسئله مهم و قابل تامل می باشد.

6-انتشار کامنت های ذیل مطالب فوق نیز محل اشکال است چراکه تلویحا  و یا تصریحا محق بودن فرد خاطی از ارزش های حقه ی اسلامی را به ذهن رسانده و علیه حق مسلم(قانون و شرع)جو سازی و شبهه سازی می کند.بعنوان نمونه می توان به محتوای کامنت های مربوط به مطلب مشکل حاد کشور فعلا سگ گردانی است!مورد اشاره در بند2 استناد کرد.

7-بعض تیتر های یاد شده در بند2 نقش قابل ملاحظه ای در ایجاد توهم در ذهن ملت شریف داشته و همچنین نظام مقدس را در معرض تهمت قرار می دهد.

 مثلا مطلب عزم راسخ برای محو جشن های ایرانی!مورد اشاره در بند2 مخاطب را در معرض شبهه و ابهام جدی قرار می دهد و سولاتی خالی از جواب و کذایی در ذهن مخاطب ایجاد می کند که چه کسی در پی محو جشن های ایرانی می باشد؟! و دوقطبی ایرانی-اسلامی در ذهن خواننده ایجاد میکند.

مضافا اینکه اینگونه جهت گیری های رسانه ای آن هم در ایام چهارشنبه سوری که اکثر خانواده های ایرانی دغدغه ی حفظ سلامت فرزندان خویش را دارند برخلاف مصلحت عمومی جامعه و در تقابل آشکار با سیاست های فرهنگی نظام بشمار می رود.

8-بنده به تاسی از سیره ی امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری اعتقادی راسخ به مفاهیمی مانند آزاد اندیشی و آزادی بیان و مطبوعات داشته و دارم لکن آزادی مشروع،شفاف و در چهارچوب موازین شرعی مطلوب و مقصود است نه آزادی بیان ابهام آفرین و مغرضانه. و این اصلی لازم الرعایه در تعریف آزادی بیان برای یک رسانه بشمار می رود.

9-یکی از مواردی که باید عنایت گردد این است که ترویج مناسبت های انحرافی مانند ولنتاین از اهم برنامه هایی است که در شبیخون فرهنگی دشمن جلوه می کند.لذا انتظار نمی رود رسانه ی مدعی پیروی از ارزش های اسلامی به اشاعه ی این مسائل بپردازدچرا که عمده غرض های اشاعه دهندگان اینگونه مناسبت های غیر ایرانی و غیر اسلامی(غربی)یقینا کم رنگ کردن مناسبت های اسلامی و استحاله ی فرهنگی-اعتقادی مخاطب می باشد. و از این قبیل اقدامات می توان با عنوان مبارزه ی منفی با فرهنگ یاد کرد.

10-با عنایت به محتوای بند7 باید متذکر شویم بحث پیرامون این مسائل موضع مطلوب خویش را می طلبد.مثلا پرداخت به این بحث ها و سوالات قشر جوانان و البته با هدف بصیرت افزایی در قالب کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی کاملا مطلوب و بلکه ماجور است حال نشر مطالب شبهه ناک و چند پهلو در رسانه های عمومی محل اشکال است چرا که لازم است این شبهات در محل مناسبی طرح،بحث و تبیین گردد.نه در جایی که امکان تبیین و توجیه این مسائل به طور علمی و تفصیلی وجود ندارد.

11-از دیگر مسائل، برگزاری کنسرت های خارج از چهارچوب در نقاط مختلف کشور بویژه شهرستان ها می باشد که مورد اعتراض ائمه جمعه و جماعات و عموم مومنین و دلدادگان ولایت قرار گرفته است.باید پذیرفت اینگونه اقدامات برای عموم مردم همچنان ضد ارزش و قبیح بشمار می رود و از طرفی این قبیل اقدامات تفریطی زمینه ی افراط در آینده ای نه چندان دور بوجود می آورد.لذا باید به جد از صدور مجوز های این چنینی اجتناب گردد.

در پایان با عنایت به اهمیت موارد صدر الاشاره از جنابعالی در خواست پیگیری موارد مذکور را دارم.

و من الله توفیق-سید نعیم نریمانی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.