1395-02-04 10:55
1007
6
30854
یادداشتی به قلم علی اصغر مقصودلو؛

ارزش یارانه فعلی به یک چهارم ارزش یارانه سال 89 رسیده است

ارزش واقعی 45هزارتومان در سال 94 نسبت به سال 89 به حدود یک چهارم آن سال ها رسیده است.

به گزارش گلستان ما، علی اصغر مقصودلو در یاداشت جدید نوشت: درسالهای گذشته با اجرای هدفمندسازی یارانه ها و سهام عدالت، وضعیت بخشی از دهک های ضعیف و آسیب پذیر جامعه بهبود نیافته و قدرت خرید مردم در حد قابل قبولی افزایش پیدا نکرده است.

با فاصله گرفتن از این طرح و با افزایش نرخ تورم، قدرت خرید نقدی یارانه ها یعنی همان مبلغ 45هزارتومان به مردم کاهش پیدا کرد.

یکی از دلایل افزایش ضریب جینی در 2/5 سال اخیر می توان توجه داشت و باور کرد که میزان یارانه های پرداختی به مردم با توجه به افزایش تورم، هیچ گونه افزایشی در برنداشته و همان مقدار 45هزارتومان سال های قبل باقی مانده است.

ارزش واقعی 45هزارتومان در سال 94 نسبت به سال 89 به حدود یک چهارم آن سال ها رسیده است.

باید باور داشت قدرت خرید مردم و دهک های پایین جامعه متناسب با میزان تورم افزایش نداشته است، اما قشرغنی و ثروتمند جامعه با بالا بردن دستمزدها و درآمدهای خودشان توانستند قدرت خرید خودشان را متناسب و حتی فراتراز تورم افزایش دهند.

در مقابل افزایش نقدینگی و رسیدن آن به مرز 1000میلیارد تومان و دو برابر شدن مقدار آن در 2/5سال گذشته باید پرسید که نقدینگی که توسط دولت یازدهم و به اندازه سی و چند سال گذشته و تمام دولت های قبلی به اقتصاد کشور اضافه شده و در کجای اقتصاد ایران هزینه شده است.

شرایط اقتصادی همچنان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و تغییر محسوسی در زندگی و معیشت مردم ایجاد نشده است. فشار تحریم ها تا آخرین روزهای سال گذشته گلوی اقتصاد ایران را رها نکرد و محدودیت ها عملا تداوم یافت.

پس جای تامل است که مسئولین و دولت مردان نسبت به افراد فقیر وآسیب پذیر جامعه توجه ویژه ای داشته و چاره اساسی بیاندیشند و کشورعزیز اسلامی را از رکود بی سابقه خارج نمایند و اگر جلوی این رکود گرفته نشود ضربه سهمگینی بر پیکره اقتصاد کشور وارد می شود.

بیایم همه با همدلی و همزبانی فرمایشات حضرت آقا پیرامون اقتصاد مقاومتی جامه ی عمل بپوشانبم و همانطور حضرت آقا در شعار نوروزی 95 فرمودند اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل توجه بسیار داشته تا اقشار فقیر و آسیب پذیر جامعه وضعیت زندگی و معیشتان بهبود یابد و این شعار حضرت آقا جلوی تمام معادلات و نفوذ دشمنان را گرفته و کشور ایران و مردم این سرزمین مثل همیشه اقتدار و عزتشان حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.