1395-01-30 05:48
945
1
30585
یادداشتی از موسی الرضا رایجی :

اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نمی شود / مسئولان فرهنگی باید کار جهادی داشته باشند

تعابیر مختلفی از رهبری انقلاب در زمینه فرهنگی ذکر شده است که در این 3 دهه متاسفانه هیچ کار مفید فرهنگی و ریشه ای انجام نشده است خصوصآ در دولتهای ( سازندگی، اصلاحات، اعتدال)...

به گزارش گلستان ما ؛ یادداشت زیر توسط "موسی الرضا رایجی" فعال فرهنگی اجتماعی شهر گرگان برای ما ارسال شده است :

"مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی هر جامعه، اعم از دانش، هنر اخلاقیات، قواعد، آداب و رسوم، عادات و دیگر قابلیتهای اکتسابی که از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد را فرهنگ می گوییم.

که دشمن از طرق مختلف فرهنگی در واقع همان تهدید نرم و زنجیره ای بهم پیوسته رسانه های گوناگون،  اینترنت، ماهواره ها، تلویزیون، رادیو،.... در جهت مشخص حرکت می کنند تا سرنوشت تحولات جوامع را بر عهده بگیرد.

با نگاهی به فرمایشات مقام معظم رهبری از سال 72 تاکنون در می یابیم که دشمن از جنگ نظامی نا امید گشته و با جنگ نرم یا ناتوی فرهنگی و یا شبیخون فرهنگی وارد کارزار شده است.

تعابیر مختلفی از رهبری انقلاب در زمینه فرهنگی ذکر شده است که در این 3 دهه متاسفانه هیچ کار مفید فرهنگی و ریشه ای انجام نشده است خصوصآ در دولتهای ( سازندگی، اصلاحات، اعتدال)...

اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نیست

فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی زمانی می تواند شاهد مقصود را در آغوش بگیرد که الزامات مورد نظر ان را در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد، و باید در این امر و تحقق آن حرکت جهادی و ریشه ای صورت گرفته شود.

در واقع کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر مهم تر و خطرناک تر نباشد، کمتر هم نیست، که متاسفانه این بی توجهی در زمان دولت اصلاحات که دم از آزادی به معنای (ولنگاری)... البته در جامعه زده شد که همین امر باعث غرب زدگی در انقلاب اسلامی شده است.

با وجود نامگذاری سال 93 بنام فرهنگ و بیانات رهبری در خصوص فرهنگی که حاضرم جان خود را هم در زمینه فرهنگی بدهم، و فرهنگ ذیل اقتصاد و سیاست نیست، بلکه اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است، اما باز هم شاهد بی توجهی مسئولان  و دولت مردان فرهنگی وقت شدیم.

با کمی پژوهش و مطالعه در جامعه میتوانیم راهکارهای مبارزه با ناتوی و یا جنگ نرم را دریابیم، که به بخشی از آن اشاره می کنیم

1- شناخت همه جانبه از تهاجم جنگ نرم

2- تقویت بینش دینی و سیاسی مردم

3- اشباع نیازهای طبیعی انسان از راههای مشروع

4- گسترش امر به معروف و نهی از منکر

حقیقت واجب،اما فراموش شده....

که در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر، اگر مردم به این اصل نظام مهم و فریضه ی دینی و عقلی آگاهی یابند و خود را مقید به و عامل به آن کنند و هر کسی در محدوده ی زندگی خویش با فساد و زشتی ها مبارزه کند و مردم را به نیکی و خوبیها دعوت نماید دشمن هرگز روزنه ای برای نفوذ فرهنگی نخواهد یافت.

سوره آل عمران آیه 110

[کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر و تومنون بالله و لوءامن اهل الکتاب لکان خبیرا لهم منهم المومنون و اکثرهم الفسقون]

" شما نیکوکارترین امتی هستید که بر آن قیام کردند که مردم را به نیکوکاری وادار کنند و از بدکاری باز دارند و ایمان بخدا آورند، و اگر اهل کتاب همه ایمان می اورند بر آنان در عالم چیزی بهتر از آن نبود لیکن برخی از آنها با ایمان و بیشتر فاسق و بدکارند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسن نژاد حسین

بسیار عالی انشاء ا... که همه ما عامل باشیم

0
0
پاسخ
1395-01-31 08:49

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.