1393-06-25 15:56
2327
0
2911
به بهانه باز گشایی مدارس غزه ؛

دلنوشته دانش آموز گلستانی برای دانش آموزان غزه

اونام امسال مثل همه بچه های دنیا میرن تا درس بخونند، با اینکه خیلی هاشون دیگه دوستا شونو از دست داده اند و باید تنهایی کوچه خرابه های شهر رو بگذرونند تا برسن به مدرسه ای که مثل همه مدرسه ها نیست ، با معلمابی که باید به کسایی تکلیف خونه بدن که خونه ای ندارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، همه چی واسشون سخت گذشت ...

ولی (تقریبا )گذشت ، سختی های زیادی رو تجربه کردند ولی در آخر تجربه های با ارزشی به دست آوردند که می تونند با استفاده از اون آینده ای روشن رو بسازند...

مدرسه هم مثل هر امر عادی واسه اونا به طور شگفت انگیزی باز میشه...

دردهایی که اونا متحمل شدند کم نبودند...ولی این جوونا و نوجوونای اون کشورن که می تونند آینده کشورشون رو بسازند، "علم "که از درس خوندن و مطالعه به دست می یاد ، ابزارییه که موجب میشه قله های موفقیت رو فتح کنند...

امیدوارم و از پروردگارم می خوام که وقتی دفتر مشقشون رو ورق می زنم هر روز بیشتر نشونه های " امید" رو در وجود نازنین اونا ببینم...

اونام امسال مثل همه بچه های دنیا میرن تا درس بخونند، با اینکه خیلی هاشون دیگه دوستا شونو از دست داده اند و باید تنهایی کوچه خرابه های شهر رو بگذرونند تا برسن به مدرسه ای که مثل همه مدرسه ها نیست ، با معلمابی که باید به کسایی تکلیف خونه بدن که خونه ای ندارند ، بعضی هاشون شاید حتی مادری نداشته باشند که تکلیفاشونو بهشون نشون بدن که کمکشون کنند.

امسال اونام مثل همه بچه های دنیا میرن مدرسه اما هیچ چیزیش مثل همه چیز نیست ..."ولی" اونا باید به شدت درس هاشونو جدی بگیرند باید علم خودشون ور بالا ببرند تا ازاون برای آبادانی کشور خودشون استفاده کنند ، این درسه که فکر اونهارو باز میکنه تا متوجه بشن باید چه اهدافی رو دنبال کنند، بالا رفتن سطح علمی جوانان یک کشوره که روزنه های موفقیت یک به یک آشکار می گردد.

اوناباید بتونند که افکار خودشونو با امید به خدا آزاد کنند و به فکر "آینده" کشورشون باشند، با اینکه می دونم سخته ولی ...

اونا می تونند چون بچه مسلمونایی هستند که یاد خدا آرامبخش دلشونه..

ما سالها پیش البته نه اون دوردورا که صهیونیست ها به فلسطین یورش بردند جنگ تحمیلی هشت ساله داشتیم اما حالا برای اون روزا و ماها یک هفته بزرگداشت داریم برای ایستادگی ,، برای فراموش نکردن سختی های جنگی که پدران ومادران ما متحمل شدند هرچند دانش آموزای غزه باید پیروزی ازرزشمند خودشون رو جشن بگیرند اما همیشه و در همه حال باید امیدوار باشند به آزادی کامل فلسطین که روزی اوناهم مثل ما هفته دفاع مقدس داشته باشند.

یادداشت از یگانه میرسیدی

لازم به ذکر است ، سال تحصیلی جدید در نوار غزه پس از حدود دو هفته تعطیلی در نتیجه جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، آغاز شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.