1394-04-13 13:06
1542
2
17083
یادداشتی به قلم نرگس تجری؛

کشف حجاب در نظام اسلامی؛ بزرگترین تقلب/ اهانت به «چادر» اهانت به نماد «حجاب برتر و عفت اجتماعی» است

دین و نظام ما نظام دینیِ رئوفی است؛ اما سخت می‌گیریم به هجمه‌های نرم نرمکی که خدای ناکرده بخواهد بی عفتی را فراگیر کند؛ از ضرب و شتم های خانم های چادری تا درخواست برداشتن کشکی کشکی چادر به بهانه تقلبی که اثبات نشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو، نمی خواهم موضوع را سیاسی آغاز کنم اما بخواهیم و نخواهیم چند صباحی است به واژه حساسیت‌ها«تقلب» زیاد شده است، مسئله بلوای تقلب‌هایی که وقتی کنکاش می‌کنیدش به یک نتیجه ختم می‌شود: «بهانه تقلب»!

بهانه تقلبی که جراحتش گاهی تا عمق یگانگی ملت و حکومتی منسجم فرو می‌رود و یا بهانه تقلبی که حرمت انسانی یک فرد و حرمت شعائر اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی را جریحه دار می‌کند.

کشف حجاب تجاوز به حریم یک آدم است، به همین سبب توهینی نابخشودنی است آن هم به بهانه تقلبی که ثابت نشد و تنها یک احتمال به شمار می‌رفت.

دین ما دین خوبی هاست و کنکاش در حریم خصوصی افراد در آن جایگاهی ندارد، چطور می شود به خود اجازه داد دانشجویی که ارزشی به نام چادر را به سر کرده است بدون هیچ سند و بی هیچ استدلال محکمی محکوم به داشتن تقلب کرده و دلش را در مملکتی که صاحبش فرزند بانوی تمام عیار خوبی‌هاست، بشکنید؟

آیا این حرکت شما پروتکل جدیدی است که به قانون جدید دانشگاه الحاق شده است؟! کشف حجاب در نظام اسلامی بزرگترین تقلب است و این نوعی حاکمیت رضاخانی در دانشگاه صوفی زنجان است!

عزیزی می‌گفت «حالا یک مراقب به شکلی احمقانه تخلفی انجام داده است بی خود شلوغش نکنید»، اما دلواپسی منِ چادری از این است که اگر این اتفاق قطره ای میان دریا بود، نکند روزی بیاید و قطره قطره جمع گردد و...!

از طرفی این هتک حرمت را آن قدر کوچک نمی‌بینم که در هیایوی چادری‌هایی که چادر از سرشان کشیده نشده، نادیده بگیریمش! بلکه اهانت به شخصیت «یک انسان» اهانت به «انسانیت» است و اهانت به «چادر» اهانت به نماد «حجاب برتر و عفت اجتماعی» است.

دین و نظام ما نظام دینیِ رئوفی است اما سخت می‌گیریم به هجمه‌های نرم نرمکی که خدای ناکرده بخواهد بی عفتی را فراگیر کند؛ از ضرب و شتم‌های خانم‌های چادری تا درخواست برداشتن کشکی کشکی چادر به بهانه تقلبی که اثبات نشد!

تخلف این مراقب نیازمند عذرخواهی عمومی است و قول به پایبندی به عفت اجتماعی، نمی‌گویم عزل و نصب می‌گویم تصویب قانونی حجاب در دانشگاه صوفی زنجان تا دشمن شاد نشویم.

والسلام

*نرگس تجری-دانشجوی دانشگاه حکیم جرجانی گرگان و فعال اجتماعی استان گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

صدای زرند

سلامسایت ما را با مشخصات زیر لینک کنیدصدای زرندhttp://www.sedayezarand.ir/سپس به ما اطلاع بدهید تا سایت شما را در صدای زرند لینک کنیم

0
0
پاسخ
1394-04-13 13:10
میرزایی

با تشکر از قلم خوب و شیوای سرکار خانم تجری .موفق باشید انشاالله .

0
0
پاسخ
1394-04-13 18:28

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.