1394-01-04 05:37
2196
0
12345
ایام فاطمیه؛

قداست و عظمت حضرت فاطمه (س)

حضرت رسول صلي اللّه عليه و آله: دخترم فاطمه «طاهره و مطهّره» است .  

به گزارش گلستان ما، أسماء بنت عميس گويد: هنگامي که حضرت زهراء سلام اللّه عليها اوّلين فرزندش امام حسن عليه السلام را به دنيا آورد و زايمان نمود، خوني را که ديگر زن ها در موقع زايمان به عنوان خون نفاس مي بينند از او خارج نگرديد.

و من از اين جريان بسيار تعجّب کردم، به همين جهت راهي منزل پدرش، رسول خدا صلي اللّه عليه و آله گشتم و چون بر آن حضرت وارد شدم، عرض کردم: يا رسول اللّه! آيا فاطمه خون حيض و نفاس نمي بيند؟!

حضرت رسول صلي اللّه عليه و آله در پاسخ به من اظهار داشت: آيا نمي داني که دخترم فاطمه «طاهره و مطهّره» است؟!

يعني؛ پاک و پاکيزه مي باشد و با ساير زنان تفاوت دارد و خون حيض و نفاس از او خارج نمي گردد. [1] .

و امام محمّد باقر عليه السلام نيز حکايت فرمايد:

چون قيامت برپا شود، حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه عليها بر درب ورودي دوزخ توقّف نمايد و به درگاه خداوند متعال اظهار دارد: خداوندا! تو مرا فاطمه ناميده اي و وعده دادي هر که دوستدار و علاقه مند به من و ذريّه ام باشد، او را به آتش جهنّم مجازات نخواهي کرد و مي دانم که وعده تو حقّ است.

آن گاه از سوي پروردگار متعال ندا مي رسد: اي فاطمه! راست مي گوئي، من تو را فاطمه ناميده ام و وعده داده ام هر که علاقه مند به تو و ذريّه ات بوده و ولايت آن ها را پذيرفته باشد به آتش دوزخ مجازات نخواهم کرد و هم اکنون به وعده خود وفا مي کنم.

و آن هائي را که دوست داري و اهل آتش جهنّم هستند، تو مي تواني آنها را شفاعت نمائي؛ و من شفاعت و وساطت تو را پذيرا هستم، تا آن که موقعيّت و منزلت تو را نزد ملائکه و انبياء و اهل محشر آشکار سازم.

پس اي فاطمه! هر که در پيشاني و بين دو چشمان او نوشته باشد که مؤمن هست، مي تواني شفاعت نمائي و نجات بخش او از آتش ‍ دوزخ باشي و او را وارد بهشت گرداني. [2] .

پی نوشتها:

[1] إ حقاق الحقّ: ج 25، ص 251.
[2] علل الشّرايع: ص 179، ح 6.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.