1394-01-07 19:05
3876
0
12326

سیاسی ترین نوروز در گلستان

شواهد گوناگون حاکی از آن است که نوروز 94 ، سیاسی ترین نوروز سال های اخیر در گلستان است و تا پایان تعطیلات خبرهای گوناگونی در این زمینه از شهرهای مختلف استان شنیده می شود .

به گزارش گلستان ما ؛ شنیده های مختلف از شهرهای سراسر استان حکایت از آن دارد که کاندیداهای محتمل برای نمایندگی و هواداران آنها برای ایام تعطیلات نوروز ، برنامه های مفصل و رنگارنگی را تدارک دیده اند .

علت این برنامه ریزی گسترده هم این است که در ایام نوروز به علت تعطیلی مدارس ، ادارات و سازمان های دولتی غالب کاندیداها و نیروهای مهم و تاثیرگذار از داخل و خارج استان در سطح مناطق مختلف جمع می شوند و احتمال رویت کاندیداهای نمایندگی در دید و بازدیدهای نوروزی ، مراسمات عمومی مختلف ( دهه فاطمیه ) و حتی مراسمات حجاج وعروسی ها و ... هم بیشتر است .

ارسال پیامک های تبریک نوروزی ، صدور پیام تبریک در رسانه ها ، عیدی دادن ، دیدارهای نوروزی هدفمند با شخصیت ها ، دیدارهای خاص با برخی خانواده ها و چهره ها و ... از جمله مواردی بود برخی از کاندیداها برای معرفی و اعلام آمادگی خود و جلب محبوبیت بیشتر از آنها بهره گرفته و می گیرند .

با قرار داشتن 2 انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال اسفند 94 ، این شواهد حاکی از آن است که نوروز پیش روی ما سیاسی ترین نوروز سال های اخیر در گلستان خواهد بود و تا پایان تعطیلات خبرهای گوناگونی در این زمینه از شهرهای مختلف استان شنیده می شود .

در همین زمینه و در روزها و ماه های گذشته مباحث مربوط به استانی شدن انتخابات مجددا مطرح شده است و انتشار این خبر نیز شدت و سرعت فعالیت های برخی از کاندیداها را کمتر کرده است . کارشناسان سیاسی و فعالان انتخاباتی اعتقاد دارند در صورت استانی شدن انتخابات باید نیروهایی در میدان باقی بمانند که شخصیت استانی داشته و در کل استان شناخته شوند نه در سطح شهر یا حوزه انتخابیه خاص خود .

شنیده هایی نیز مبنی بر عزم جدی و تحرکات برخی قومیت های پر تعداد استان نظیر ترکمن ها و سیستانی ها وجود دارد که تلاش دارند با برگزاری جلسات مختلف در سطوح گوناگون در بین علما ، خواص و نخبگان ، فعالان سیاسی اجتماعی قوم خود به هماهنگی و انسجام و در نهایت به معرفی کاندیدای واحد در برخی حوزه های انتخابیه برسند تا نتیجه مطمئن تری را رقم بزنند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.