1393-12-03 17:59
2096
3
10888

برای ازدواج با شاهزاده ثبت نام کنید !!

از دشمن چیزی جز دشمنی انتظار نمی رود. اما انسان از دوست انتظار دیگری دارد! رسانه ملی چند سالی است با تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال و افتتاح شبکه های استانی و ملی متعدد ،سعی در پر کردن خلاء وجود شبکه های تلویزیونی و رادیویی دارد. این تلاش دست اندر کاران صدا و سیما جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

در ادیان الهی و بالاخص دین رحمانی اسلام،بر تحکیم بنیان خانواده تاکید فراوانی شده است. خانواده به عنوان اولین و مهمترین نهاد انسان ساز در اجتماع می تواند با  تربیت فرزندان نقش اصلی را در ایجاد جامعه ای سالم ایفا کند. تربیت فرزندانی که در آینده ای نه چندان دور پست ها و مناصب مختلف را تصاحب و سکان کشتی اجتماع  را که گذشتگان هدایت می کردند،در دست خواهند گرفت. شاید این لحظه همان لحظه ای باشد که نتیجه تربیت صحیح یا ناصحیح خانواده نمود پیدا خواهد کرد.

در آیه ۷۴ سوره فرقان مى خوانیم:(والذین یقولون ربّنا هب لنا من أزواجنا قرّه أعین و اجعلنا للمتقین إماماً)و کسانى که مى گویند خداى ما ما را از همسران مان نور چشمان ببخش و ما را رهبر پرهیزکاران گردان. این آیه بر اهمیت خانواده و پیش آهنگى آن در تشکیل جامعه نمونه انسانى اشاره دارد, چنان که پیوندهاى سالم و درخشان خانوادگى را ایده آل پرهیزکاران معرفى مى کند.

در جمهوری اسلامی ایران ، در دهه گذشته و عصر حاضر،نقش مخرب شبکه های ماهواره ای روی بنیان خانواده ها کاملا محسوس گشته تا جایی که رسانه ملی اقدام به پخش برنامه های مستند از قربانیان فرهنگ مبتذل ماهواره ای نموده است. در یکی از همین برنامه ها نوجوانی را می بینیم که اقرار به الگو پذیری از شخصیت ها و رفتار هایی که در سریالهای ماهواره ای ترویج می شود ،می نماید.نوجوان مسلمان شیعه ،هنوز به سن قانونی نرسیده است و از سرقت عاشقانه(!) خود می گوید. سرقت شیرهای آب مدرسه دوست دخترش(!) چرا که مدیر مدرسه مانع از ارتباط های نا مشروع آنها می شده است. و نمونه هایی بسیار فجیع تر که به پایان شوم زندگی چند نفر و پاشیدن بنیان چند خانواده منجر شده است. و این دقیقا همان چیزی است که دشمن می خواهد! دشمن پس از شکست مفتضحانه ای که در عرصه های جنگ سخت داشته است،اینبار فتح الفتوح خود را در جنگ نرم به رخ ما می کشد. از هم پاشیدن بنیان خانواده های مسلمانی که پرچمدار مکتب اهل بیت هستند.

بگذریم،اینها دشمن هستند و از دشمن چیزی جز دشمنی انتظار نمی رود. اما انسان از دوست انتظار دیگری دارد! رسانه ملی چند سالی است با تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال و افتتاح شبکه های استانی و ملی متعدد ،سعی در پر کردن خلاء وجود شبکه های تلویزیونی و رادیویی دارد. این تلاش دست اندر کاران صدا و سیما جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

اما نکته مهم اینجاست که چرا بعضی از برنامه های تلویزیون با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مردم ما هم خوانی ندارد؟ کشوری با  مشاهیر بزرگی چون امیر کبیر،سید جمال الدین اسد آبادی،حافظ و سعدی و فراوان از این دست و تاریخی چند هزار ساله سوژه های فراوانی را برای ساخت سریال ها و مجموعه های تلویزیونی بدست می دهد. اما ما چرا باید برویم سراغ این سریال های دور از حقیقت کره ای که از قضا نویسندگان برخی از آنها صهیونیست از کار در آمده اند؟ در برخی از آنها مفاهیم پیچیده و مهمی نهفته است که نمی دانم چرا برخی از دریافت این پیامها عاجزند.

به عنوان مثال سریال جومونگ که طرفداران فراوانی پیدا کرد و نامش بر سر زبان فرزندان ما افتاد و در ذهن آنها از جومونگ یک قهرمان ساخته شد،یک افسانه به دور از واقعیت بود و در آن پیامهای پنهان فراوانی وجود داشت. جومونگ همان جومونگ به معنی “راهب یهودی” بود و “یاگوک و ماگوک” همان”یاجوج و ماجوج” و خود جومونگ در خانه ای به دنیا آمد که بعد با صاحب خانه به جنگ پرداخت(اشاره به بزرگ شدن حضرت موسی(ع) در قصر فرعون) و سرزمینی که چوسان(جئو سان یا خورشید یهود،اشاره به ارض موعود) نام داشت و سلاح های نامتعارفی(اشاره به سلاح اتمی) که حق داشت استفاد کند تا به اهدافش برسد و بسیاری از این دست.

و اکنون هم رو نمایی از نسخه بی حیایی برای فرزندان ایران اسلامی! سریالخورشید و ماه که به تازگی روی آنتن رفته است داستان شاهزاده ای را روایت می کند که برای انتخاب همسر می تواند از بین تمامی دخترانی که ۱۵ تا ۱۷ سال دارند یکی را انتخاب کند! دختران دارای شرایط فوق باید در قصر امپراتور ثبت نام کنند و  خانواده این دختران دم بخت(!) هم حق اعتراض ندارند و اگر اعتراض کنند گستاخی کرده اند. این شاهزاده می تواند خدمتکار خود را بفرستد و دختر مورد نظر را به مکانی خلوت دعوت کند و با کمال بی حیایی مساله ازدواج را با او در میان بگذارد.

نتیجه این دست سریال ها را به وضوح می توان در خیابان ها مشاهده کرد. سن روابط جنسی نا مشروع به دبیرستان رسیده است. دختران و پسران نوجوان سر در تلفن همراهشان فرو برده و عشق زود هنگام و بدون مرز را تجربه می کنند. سستی ایمان و شهوت رانی دلیل اصلی فروپاشی تمدن اسلامی در آندُلُس شد و انگار این بار نوبت ما است. وقتی روی لباس و لوازم تحریر و دفتر و کتاب فرزندانمان عکس جومونگ و سوسانو و باربی و اسپایدر من ها باشد،چیزی جز این انتظار نمی رود.

اصلا چرا ما با این فرهنگ غنی و با انبوهی از معارف دینی و مکارم اخلاقی که پیامبر عظیم الشان اسلام بعثت خود را برای اتمام و اکمال آن می دانست،باید به تماشای این دست مزخرفات بنشینیم و تربیت آینده سازان این مملکت و سربازان امام عصر(عج) را به دست جومونگ ها بسپاریم؟! قهرمان افسانه ای کشوری که در همین بحث هسته ای موضع کشور های غربی را می گیرد. کسی که منکِر تاثیر گذاری رسانه ها و الگو پذیری کودکان و نوجوانان از سریال ها و برنامه های تلویزیون است،کافی است سَری به ندامتگاه ها بزند و یا به جای تماشای سریال های کره ای،چند برنامه مستند تماشا کند.

از بابت از دست دادن قسمتی از این سریال ها هم خیالتان راحت باشد چون صدا و سیما حداقل سه بار تکرار آن را پخش می کند!.

اللّهُم اجعَل عَواقِبَ اُموُرِنا خَیرا

نویسنده: سید محمد تقی زاده

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رحمت

این سریال یک سریال تاریخی برای مردم کره است و شاید برای مردم آن سرزمین ملموس و جزئی از تاریخ آنهاست البته برای پخش این سریال و ده ها سریال خارجی و داخلی دیگر باید رده سنی مشخص کند که متأسفانه این فرهنگ در ایران وجود ندارد و از بچه 5 ساله تا افراد مسن پای یک سریال می نشینند که این فرهنگ غلط است با توجه به این فرهنگ غلط صدا و سیما باید نیمی از برنامه هایش را حذف کند! منظور من این است که همیشه نباید تقصیر ها را گردن دشمن انداخت که حتی شاید آنها از ساخت این سریال همچین ندفی نداشته باشند گاهی وقت ها این فرهنگ غلط خودمان است که به ما لطمه می زند....!!!

0
0
پاسخ
1393-12-04 05:55
سید علی

با سلام متن خوبی بوداما اقا سید محمد خیلی ملاحضه کردند سن روابط ... دبیرستان نه به راهنمایی رسیده مراقب نباشیم سر و گوش ابتدایی ها هم بجنبش در خواهد امد

0
0
پاسخ
1393-12-07 04:46
سلام

كجاش تاريخيه؟ خودشون ميگن افسانه

0
0
پاسخ
1393-12-11 09:13

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.