1397-06-31 08:34
1430
0
57150
امام جمعه گنبدکاووس:

دفاع مقدس ریشۀ انقلاب اسلامی و برگرفته از عاشوراست

امام جمعۀ گنبدکاووس گفت: انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد و دفاع مقدس ریشۀ انقلاب اسلامی و برگرفته از آموزه های اباعبدالله است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح گنبدکاووس به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، اذعان کرد: در دفاع مقدس عموم مردم و همچنین نیروهای نظامی با الهام از آموزه های عاشورا در مقابل زیاده خواهی های دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و حماسه آفریدند.

وی افزود: مقاومت و ایثار این ملت در سالهای حماسه و افتخار دفاع مقدس زمینه ساز پیشرفت در زمینه های مختلف علمی، عمرانی و نظامی شد.

امام جمعه گنبد ادامه داد: در دفاع مقدس همه در کنار هم قرار گرفتند و با تکیه بر فرامین امام راحل نگذاشتند ذره ای از خاک کشورمان در دست دشمن بیفتد و امروز نیز با نقش بی بدیل مقام معظم رهبری شاهد اقتدار بی نظیر ایران اسلامی هستیم.

حجت الاسلام ترابی با عنوان اینکه امروز نیز با یک نگ ترکیبی روانی و اقتصادی دشمن مواجه هستیم اضافه کرد: امروز با نمایش اقتدار نیروهای نظامی کشورمان روسفیدتر خواهیم شد و آن کسانی که روسیاهی برای آنها خواهد ماند دشمنان ما یعنی آمریکا، اسرائیل و آل سعود خواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد با درک درست شرایط از سوی مردم ، مسئولین و رعایت انصاف از هر دو طرف مسیر این جنگ ترکیبی به روشنی طی شود و مهمترین کار در این راه امید دادن به مردم به عنوان بالاترین معروف است.

امام جمعه گنبدکاووس روز رژه نیروهای مسلح را روز تماشای اقتدار و عزت دانست و گفت: همدلی میان اقوام ، مسئولین و مردم در مسیر پرنور خدمت به مردم ، انقلاب اسلامی ، راه شهدا و امام  نیز در شهرستان گنبد مایۀ امید مردم و نیروهایی است که می خواهند برای مردم کار کنند.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم تلاش دشمنان با تحمیل جنگ روانی برای کمرنگ کردن مناسک عزاداری مردم بصیر گنبد با درک درستی که از قیام امام حسین(ع) دارند با شکوه و نظم بالاتری در عزاداری های امسال حضور یافتند.

حجت الاسلام ترابی افزود: گمان برخی این است که مردم ما خیمه هایشان را از خیمه امام حسین(ع) جدا کرده اند و حس و حال مردم برای دفاع از انقلاب کمرنگ شده است اما حضور پررنگ مردم مراسمات محرم به ویژه روز عاشورا امامزاده یحیی بن زید(ع) که یکی از ذخایر این شهرستان است ، این گمان آنها را باطل کرد.

امام جمعۀ گنبدکاووس صحنه های زیبایی که از حضور پررنگ مراسمات اهل سنت با عناوین مختلف صدقه دادن و برگزاری مراسمات در ارادت و محبت به امام حسین(ع) به تصویر کشیده شد را مایۀ سرافرازی ، چشم روشنی و افتخار به ویژه در شهرستان گنبدکاووس عنوان کرد و گفت:  این همدلی و همراهی در گنبدکاووس همیشه بی نظیر بوده وهست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.