1397-03-20 15:02
1403
0
54195
دبیر ستاد برداشت محصولات پائیزه جهادکشاورزی گلستان:

حدود 60 درصد گندم گلستان برداشت شد / برداشت کلزا در روزهای پایانی است

دبیر ستاد برداشت محصولات پائیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: از ابتدای خرداد تاکنون حدود 60 درصد محصول گندم از اراضی زیرکشت در این استان و معادل 623 هزار تن برداشت شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ عیدمحمد فاروقی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از این مقدار 17 هزار تن ارقام بذری گندم بوده است که برداشت گندم از کشتزارهای باقی مانده در سطح استان با فعالیت دو هزار و 700 دستگاه کمباین ادامه دارد.

وی گفت: در سال زراعی جاری حدود 371 هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت گندم پائیزه ختصاص دارد که برآورد کارشناسان از این سطح، برداشت حدود یک میلیون و 400 هزار تن محصول است.

دبیر ستاد برداشت محصولات پائیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان امسال برای خرید تضمینی گندم 110 مرکز در سطح استان دایر کرده است. امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال و همانند سال زراعی قبل است که توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی در گلستان انجام می شود.

*برداشت کلزا در روزهای پایانی است

فاروقی در مورد دانه روغنی کلزا نیز گفت: برداشت کلزا از نیمه دوم اردیبهشت آغاز امسال شد و اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی افزود: تاکنون 106 هزار تن کلزا توسط 50 مرکز دراستان خرید تضمینی شده است که برداشت حدود 6درصد زمین های زیرکشت کلزا در استان معادل سه هزار هکتار هنوز باقی مانده است.

وی در پایان گفت: امسال قیمت خرید کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت، 28 هزار و 664 ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.