1393-10-17 06:09
5536
1
8471
گفتگو با یکی از نقاشان زبردست استان؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمند معروف گلستانی از 20 دیماه در گنبدکاووس / هویدایی : هدیه تولد مرا نقاش کرد

حسین هویدایی کارشناس ارشد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان که فارق التحصیل رشته تکنولوژی مهندسی صنایع از دانشگاه استانبول ترکیه می باشد، اکنون یکی از نقاشان ماهر و زبردست استان گلستان است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، حسین هویدایی کارشناس ارشد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان که فارق التحصیل رشته تکنولوژی مهندسی صنایع از دانشگاه استانبول ترکیه می باشد، اکنون یکی از نقاشان ماهر و زبردست استان گلستان است.

همه چیز از هدیه تولدم شروع شد

در کنار بومش مشغول نقاشی بود. وارد کارگاهش شدم هر تابلو با من سخنی می گفت! هر اثر از اثر بعدی جذابتر و دیدنی تر.

جذبه نقاشی ها مرا مات و مبهوت کرده بود، نمی دانستم چطور و از کجا سخن بگویم. ناخودآگاه گفتم استاد از کجا شروع کردین؟

او با متانت و نرمی گفت: خانواده من از مهارت من در نقاشی خبر داشتند. هر وقت کاغذ و قلمی در دست داشتم نقاشی می کشیدم که نقاشی های خوبی از آب در می آمد.چهارم فروردین 1384 بود که در شب تولدم هدیه ای از خانواده دریافت کردم و باعث این شد که در مسیر نقاشی حرفه ای گام بردارم.

با لبخند گفت: هدیه ای که خانواده ام به من داده بودند چیزی نبود جزء یک جعبه رنگ روغن، یک دست قلم مو و سایه بان. با دیدن این هدیه تلنگری در من زده شد که توانستم به نقاشی  روی آورم.

اوایل به صورت آماتور و ابتدایی کار میکردم. بعد با خودم فکر کردم که بدون راهنما نمی شود پله های ترقی را طی کرد. و باید از تجربیات اساتید خوب استفاده کنم. زیر نظر اساتید مجرب آموزش دیده ام از جمله استاد خرمی فارق التحصیل رشته هنرهای تجسمی از بلژیک.

بنا به علاقه شدید به نقاشی هفته ای یکی دو بار برای حضور در کلاس آموزشی به تهران میرفتم. در آینده نیز تصمیم دارم برای آموزش، از تجربیات استاد رحیم نوه سی استفاده کنم.

64 سال سن دارم اما حداقل روزی 12 ساعت کار می کنم.

در اداره صنعت،معدن و تجارت کارشناس هستم. بعد از اتمام کار،به خانه بر می گردم و پس از کمی استراحت به کارگاه نقاشی ام می روم و تا ساعت 11 شب به نقاشی می پردازم.

آنقدر به نقاشی علاقه دارم که نمی توانم بخوابم. چون حس میکنم وقت کم می آورم.

اگر در کاری علاقه نباشد پیشرفت حاصل نمی شود.

به سبک رئالیسم و کوبیسم علاقه مندم

سبک رئال را دوست دارم به خاطر اینکه رئال واقع گرایی است. یعنی نمایش حقیقت پیرامون ما و به خاطر اینکه گوشه ای از زیبایی های خداوند را به نمایش بگذارم.

به کوبیسم علاقه دارم،زیرا در دانشکده برای طراحی لباس از کوبیسم زیاد استفاده کرده ام و علاقمند شدم. کوبیسم یک نوع نویسندگی است یعنی موضوعات جامعه را به نمایش گذاشتن. کوبیسم خلاقیت ذهنی است یعنی خالق اثر خود فرد است.

در کنار درس خواندن و کار کردن، فنی را آموزش ببینید

از همه مردم تقاضامندم که به اوقات فراغت فرزندان خود اهمیت دهند و نگذارند که به بطالت بگذرد. به فرزندان خود جدا از درس خواندن یک هنر و فن آموزش دهند که هم سرگرم شوند و هم آنکه در آینده بتوانند فرد موفقی شوند و تا زمانی که شغلی پیدا نکردند لا اقل بی کار نمانند. چون بیکاری مایع ننگ و بد بختی است و بیشتر ناهنجاری های جامعه از بیکاری است.  

تاکنون یک نمایشگاه در تهران و چندین نمایشگاه در استان برگذار کرده است. در آخرهم از برگزاری نمایشگاه آثارش در بیستم دی ماه در تالار ارشاد اسلامی گنبد خبر داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مونا

بسیار هنرمند انشاالله که تندرست باشن و از هنرشون لذت ببریم

0
0
پاسخ
1397-04-30 04:47

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.