1393-09-18 17:58
3143
0
7008
گفتگو با پرورش دهنده قارچ؛

عزم جوان رامیانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی + تصاویر

اباصلت یازرلو جوان رامیانی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق با عزمی جهاد گونه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گامی موثر و پویا برداشته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، اباصلت یازرلو جوان رامیانی که همچون دیگر جوانان پویای این سرزمین و جهت سرگرمی و غنی کردن اوقات فراغت و اینکه در اقتصاد خانواده و همچنین خود دستی داشته باشد به پرورش قارچ مشغول است.

وی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق به خود مغرور نشده و علوه بر فعالیتهای دیگر با عزمی راسخ و مدیریت زمانی اقتصاد مقاومتی را وارد خانواده خود کرده است.

این جوان پویا دلیل انتخاب پرورش قارچ دکمه ای خوراکی را، بازار کار و مشتری خوب و علاقه به فعالیتهایی در زمینه گیاهی و دارویی عنوان کرد.

اباصلت از راحتی مراحل پرورش قارچ می گوید:کاه ها را که صورت آماده در کاورهای پلاستیکی بسته بندی شده را خریداری کرده و سپس کمپوستهای آماده و میکروب زدایی شده را بر روی کاهها به اندازه 2الی 3 سانتی متر ریخته و به مدت یک الی دو هفته با دمای 22 درجه گرمادهی می شود و سپس بعد از تعریق بلافاصله با کاهش 6 الی7 درجه شوک سرمایی را به قارچ ها وارد کرده و بعد از این مدت قارچها نمایان شده و در صورت نیاز آبیاری  می شوند.

یازرلو افزود: در زمستان گرمادهی و در 6 ماهه اول سال سرمادهی برای تولید بهتر بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که با چه میزان سرمایه این کار را شروع کرده است؟ گفت: ابتدا با 300 کیلو کمپوست به مبلغ2 میلیون و 200 هزار ریال پرورش قارچ را شروع کرده است.

وی ادامه می دهد: پرورش قارچ فقط نیاز به نگهداری دارد و تمام لوازم مورد نیاز آن بصورت آماده در بازار به فروش می رسد.

وی از زمان آغاز پرورش قارچ و مراحل برداشت می گوید: از آبان ماه سال جاری کار را شروع کردم و تاکنون دو مرحله برداشت را پشت سر کذاشتم و اکنون در مرحله سوم برداشت می باشم.

این پرورش دهنده قارچ در خصوص میزان درآمد حاصله از این کار افزود:این کار را بصورت تفننی انجام می دهم و  بیشتر برای مصرف خانواده می باشد و گاهی هم دوستان خریداری می کنند .

وی ادامه می دهد: تولید و صرفه اقتصادی این کار در صورت پرورش صحیح و کارشناسانه، بسیار خوب و درآمدزا است .

 این جوان رامیانی بیان کرد: از کوچکترین فضا و یک اتاق 12 متری می توان بیشترین استفاده و در آمدزایی را در این زمینه داشت و جوانان را برای روی آوردن به این فعالیت دعوت کرد.

وی از مشکلات این کار می گوید: مشکل اصلی در این کار این است که باید کمپوست و موارد مورد نیاز را از دلالان یا از استانهای  دیگر با قیمتی بالاتر از قیمت اصلی خریداری کرد لذا تدابیری اندیشیده شود که  بتوان در همین مناطق تهیه کرد و اشتغالزایی راحت تر انجام شود و جوانان رغبت بیشتر جهت هدایت به این کار شوند.

این پرورش دهنده قارچ دکمه ای تصریح کرد: باید جهت ترویج این کار که دارای صرفه اقتصادی مناسب است جوانان را آشنا کرد و نیز راه دسترسی به مواد مورد نیاز را آسانتر کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.