1393-09-03 17:24
3588
0
6220
گفتگو با بانوی جوان گنبدی، بسته بندی و توزیع کننده گیاهان دارویی؛

کاری را شروع کردیم که اول و آخرش روزی حلال است

فاطمه محمد خانی بانوی جوان گنبدی است که توانسته با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی اقدام به بسته بندی و فروش داروهای گیاهی نماید و از این طریق برای خود و همسرش زمینه اشتغال را فراهم سازد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، این بانوی گنبدی می گوید متولد سال ۶۷  و دارای مدرک کارشناسی تاریخ است .او دوره های طب سنتی را به مدت ۳ سال در بجنورد و تحت نظر دایی خود که متخصص طب سنتی است گذرانده است.

مهدی آقا محمدی ، همسر این بانوی گنبدی نیز ۱۳ سال وقت خود را صرف یادگیری طب سنتی کرده است.

IMAG1106

IMAG1108

فاطمه محمدخانی از شروع کار خود اینگونه می گوید: قبل از آشنایی با تسهیلات بسیج سازندگی با ۲ میلیون تومان سرمایه اولیه که داشتیم کار را شروع کردیم و از همان سال اول ازدواجمان به مدت ۲ سال با همین سرمایه کار کردیم ولی به دلیل نداشتن پشتوانه مالی کار تعطیل شد و یکسال نتوانستیم کاری انجام دهیم.

IMAG1087

او ادامه می دهد در این مدت همسرم ناامید نشد و همواره به دنبال کار دیگری بود تا از طریق آن کار بتواند برای بازگشایی دوباره مغازه و فروش گیاهان دارویی که هر دو علاقه زیادی به آن داشتیم سرمایه ای جمع آوری کند.

محمد خانی می افزاید : همسرم در پروژه های موج های آبی به عنوان سرکارگر مشغول به کار شد و من نیز مدام در فکر راهی برای بازشدن دوباره مغازه بودم.

محمد خانی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج است ، او با عنوان این مطلب می گوید: به واسطه عضویت و فعالیت دربسیج متوجه شدم که بسیج برای تقویت مشاغل و کارآفرینی ، وام های قرض الحسنه با سود ۴ درصد اعطاء می کند .پیگیری کردم و پس از بازدید فنی حرفه ای و بسیج سازندگی از کارم، در مدت یک ماه توانستم این وام را بدون هیچ کسوراتی دریافت کنم.

5304451

IMAG1104

این بانوی بسیجی همچنین می گوید ۵ ماه است که با کمک این وام کارها به خوبی پیش می رود و آن آموزشی که در این زمینه کسب دیده بودیم انگیزه ای شد تا از مهارتی که داریم استفاده بهینه کنیم.

فاطمه محمدخانی و همسرش دوره ای یکسال و نیمه را نیز به عنوان خادم افتخاری در مسجد فاطمه الزهرا گنبد خدمت کرده اند ، او در این خصوص نیز می گوید: من معتقدم این افتخار خدمت در مسجد باعث شده کارها سریعتر پیش رود ٰ خدارو شکر میکنم مانعی ایجاد نشد و از طرفی هم برخلاف چیزی که در پرداخت تسهیلات بانکی دیده بودم این تسهیلات بدون مشکل و اذیتی به ما داده شد.

مهدی آقا محمدی نیز می گوید : تلاش  و همت همسرم  از دلایل شروع مجدد کار ماست از طرفی مشتریان همیشگی ما نیز مدام اصرار داشتند که کار را از سر بگیریم.

او متولد ۶۶ است و می گوید از بچگی کار کرده و هیچ کاری را سخت نمی داند.

IMAG1098

آقا محمدی معتقد است باید جرات و پشتکار به خرج داد و نباید به این توجه کنیم که دیگران در مورد کارما چه می گویند.

همسر خانم محمدخانی زاده یکی از روستاهای خراسان شمالی است او می گوید بخاطر نبود امکانات و شاید هم بازیگوشی درسش را ادامه نداده است اما اکنون در حال تحصیل در مدرسه ایثارگران بزرگسال گنبد است.

او می گوید بچه روستا بودم و اکثر داروهای گیاهی را می شناختم ٰ شاید نتوانستم درس بخوانم ولی همیشه بجای وقت گذرانی با دوستان که معمولا جزء برنامه های جوانان است در خصوص داروهای گیاهی مطالعه می کرد ٰ فیلم های علمی هم زیاد می دیدم.

IMAG1095

مهدی آقامحمدی امید بخدا ٰ تلاش و یادگیری را رمز موفقیت خود و همسرش عنوان می کند و وقتی از او می خواهم توصیه ای به جوانان کند می گوید : نمی توان به جوانان توصیه ای کرد چون آنها معمولا دوست دارند خودشان همه چیز را تجربه کنند اما به نظر من جوانان باید جسارت به خرج دهند و در هر تخصصی که دارند حرکت کنند .

فاطمه محمد خانی در تکمیل سخنان همسرش می گوید : کار عار نیست و فقط نباید به پشت میز نشستن به عنوان کار نگاه کرد.شاید من هم می توانستم در خانه باشم و همسرم به تنهایی به شغل کارگری خود ادامه دهد ولی با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و توکل بخدا کاری را شروع کردیم که اول و انتهای آن روزی حلال است.

IMAG1102

IMAG1100

او در پایان با عنوان این مطلب که دعای خیر پدرو مادر در موفقیتشان نقش بسزایی داشته است خاطر نشان میکند: با شروع این کار فهمیدیم که توکلت علی الله ، توکل خالی نیست بلکه همت لازم دارد و ما هم دست به زمین گرفتیم و با توکل بر خدا روی پای خود ایستادیم.

IMAG1099

IMAG1094

 

IMAG1092

IMAG1103

IMAG1091

IMAG1089

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.