1396-07-24 10:02
3347
0
45334
مسئولین حمایت کنند تا موجب توسعه فرهنگی منطقه خود باشیم؛

گفتگوی خواندنی با مخترع کردکویی بازی بیشه فریدون + تصاویر

مخترع بازی بیشه فریدون گفت: همچنین از مسئولین شهرستان کردکوی انتظار دارم از جوانان مثل من حمایت کنند تا بتوانیم موجب توسعه فرهنگی منطقه خود باشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ بازی عبارت است از هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفدار که بصورت فردی یا گروهی، انجام و موجب کسب لذت و برآورده شدن نیازهای کودک شود.

درباره بازی و نقش آن در پرورش جسم و روح، پژوهش های زیادی انجام شده است و کارشناسان و پژوهشگران به این نتیجه روشن رسیده اند که بازی، نیاز اولیه و ضروری کودکان است و هر چه امکان پرداختن آنها به بازیهای سالم و سازنده بیشتر باشد، فکر و ذهن و جسم آنها بهتر پرورش می یابد و خصوصیت های اجتماعی آنها بهبود می یابد.

در بازی “بیشه فریدون” کودکان نقاط قوت و ضعف خود از جمله تمایل به فرمان دادن یا فرمان بردن، تهاجم یا تسلیم، اجتماعی بودن یا منزوی بودن و همچنین احساسات دوستانه یا خصمانه، افسردگی یا شادی، امیال و آرزوهای خود را از طریق بازی نشان می‌دهند.

بازی، رشد عاطفی، اجتماعی، جسمانی و ذهنی کودک را به همراه دارد.

در این بخش گفتگوی خواندنی رادکانا با مخترع بازی بیشه فریدون را می خوانید.

متن این گفتگو بدین شرح است:


لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید:

محمد مهدی کمالی، متولد شهر کردکوی، دارای مدرک کاردانی کامپیوتر هستم.

از اختراعتون برامون بگین:

اسم این بازی بیشه فریدون است که برگرفته از نام قدیم منطقه کردکوی است.

بازی که با عث می شود تا دل یک شهروندی بیشه فریدون (کردکویی) به عشق و یاد سرزمین زیبا و باستانی اش تمیشه بتپد.

مشخصات بازی بیشه فریدون چه می باشد؟

این بازی از 12 خانه اصلی و در درازا 7 خانه و نیز 3 خانه فرعی تشکیل می شود که مفهوم سال به دوازده ماه است و جالب است بدانید در خانه 16 به دوراهی بالا بلوک میرسیم که نام یکی از محله های شهر کردکوی است.

در روند بازی، بازیکن باید به پرسشهایی پاسخ دهد که از دل تاریخ و فرهنگ همین منطقه بیرون آمده که با جواب دادن به آن با تاریخ و جغرافیا و فرهنگ و آداب رسوم مردم تمیشه آشنا می شود.

آیا در ساخت این بازی از فرهنگ منطقه استفاده کرده اید؟ اگر جواب شما مثبت است لطفا نام ببرید؟

بله، در ساخت بازی بیشه فریدون کوشیدم آن دسته از فرهنگ های که در آبادانی و پایداری هر جامعه متمدن مورد نیاز است استفاده کنم تا این فرهنگ ها در ذهن بازیکن ملکه شود.

فرهنگ های همچون: پایداری میهن، اجتماعی، تاریخی، گردشگری، کتابخوانی، ورزشی، بیمه، مالیات، دوستی، سپرده گزاری، امدادی، محیط زیست، و غیره…

مهم ترین مزایای بازی شما چیست؟

یکی از مزایای با ارزش این بازی ایرانی (بیشه فریدون) بسته های فرهنگی ارزشمند آن است که در آن بازیکن با قطب های مهم سرزمین چون مراکز فرهنگی و آموزشی، بانکی، مراکز درمانی، ورزشی و مراکز تولیدی مثل کارخانه ها آشنا می شود.

فرهنگ سازی شما در بازی چگونه است؟

فرهنگ سازی در بسته های طراحی شده این بازی از راه پند و اندرز نیست بلکه تمرین عملی و مستقیم است که اثر بخشی آن چند صد برابر است.

برای نمونه هنگامی که بازیکن متوجه شود سرمایه بیمه عمر او چقدر می تواند در بازی جهت پیروز شدنش نقش داشته باشد، او ارزش واقعی بیمه عمر را درک خواهد کرد.

بازی شما مربوط به کدام گروه سنی می باشد؟

این بازی را همه گروه های سنی می توانند انجام دهند، از 6 سال به بالا می توانند بازی کنند.

هزینه تولید بازی شما چقدر شد و هر بسته قیمت آن چقدر است؟

هزینه اولیه آن در حدود 3 میلیون می باشد و هر بازی فعلا 10 هزار تومان است. البته اگر به تولید انبوه برسد کمتر هم خواهد شد.

آیا کسی شما را حمایت مالی کرده است؟

خیر. تاکنون کسی حمایت مالی نکرد.

تمام هزینه ها را شخصا پرداخت کردم. البته به چند اداره مراجعه کرده ام که با بی میلی از من استقبال کردن و قول سر خرم به من دادند.

کلام آخر شما؟

این محصول در فرآیند تولید قطعا اشتغال زیادی ایجاد می کند، در فرآیند آموزش تاریخ، در فرآیند فرهنگی و… .

امیدواریم هر کسی به هر نحوی که می تواند از این فرآیند حمایت کند تا بتوانیم مسیر فرهنگی بچه های این سرزمین، مسیر علمی شان، به نحوی رقم بخورد که در آینده وقتی پا به سن می گذارند از گذشته پشیمان نباشند.

همچنین از مسئولین شهرستان کردکوی انتظار دارم از جوانان مثل من حمایت کنند تا بتوانیم موجب توسعه فرهنگی منطقه خود باشیم.

گفتگو از یعقوب محمودی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.