1395-12-02 04:19
1766
0
35507
کریمی :

سایت پاراگلایدر بخش کوهسارات مینودشت به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در مینودشت گفت: سایت پاراگلایدر در بخش کوهسارات می تواند به یک منطقه نمونه گردشگری در استان گلستان تبدیل شود.

به گزارش گلستان ما ؛ جلسه انجمن های میراث فرهنگی بخش کوهسارات با حضور مهندس کریمی مدیر کل میراث فرهنگی استان، فرماندار، بخشدار و دهیاران بخش کوهسارات در محل بخشداری کوهسارات شهرستان مینودشت برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان با اشاره به  ویژگی های شهرستان و ظرفیت های مینودشت در سه حوزه کاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سایت پاراگلایدر در بخش کوهسارات یک منطقه منحصر به فرد گردشگری است که می تواند به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری در استان تبدیل شود.

کریمی افزود: در بخش کوهسارات آداب، رسوم، سنن جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری زیادی وجود دارد که شناسایی نشده دهیاران می توانند با کارشناسان واحد ثبت و تعیین آثار حریم این اداره کل در جهت شناسایی و ثبت در فهرست آثار ملی کشور اقدام نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از راه های ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد روستاها ایجاد بوم کلبه ها در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان در ارایه خدمات از قبیل آموزش ، تسهیلات کم بهره، صدور کارت شناسایی و .. از دهیاران خواست: با توجه به نقش صنایع دستی در توسعه پایدار روستاها، هنرمندان فعال روستاها را شناسایی و به این اداره کل معرفی نمایند.

در ادامه این جلسه کارشنان سه حوزه طبیعت گردی، ثبت آثار ملی و گردشگری طی گفتگویی مشورتی با اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.