1394-11-04 17:58
3219
0
26546
رودررو با قهرمان آلیش آسیا و جهان؛

حمید بهرامی: شاید نتوانم ورزش حرفه‌ای را ادامه دهم / گالیکش استعدادهای فراوانی دارد

حمید بهرامی قهرمان آسیا و جهان گفت: گالیکش استعدادهای فراوانی در کشتی دارد.

به گزارش گلستان ما، در ادامه مصاحبه نیلکوه با حميد بهرامی کشتی‌گیر بااخلاق و منظم وزن اول تیم ملی آلیش (کشتی کمر) از شهرستان گالیکش که موفق به تصاحب قهرمان آسيا و نایب‌قهرمان جهان در سال 2015 شده است می‌خوانید:

nilkooh886 1

خودت را به‌صورت کامل معرفی كن و از سوابق ورزشی خودت بگو؟

سال 1370 در روستای حسین‌آباد کالپوش از توابع استان سمنان متولد شدم. مراودات زیادی با شهر گالیکش داشتیم و از سال 1388 تاکنون در این شهرستان سکونت داریم.

دانشجوی ترم 5 رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گالیکش هستم.

کشتی را از كی و كجا شروع كردی؟

کشتی را از سن 12 سالگی در روستای حسین‌آباد كالپوش در رشته‌فرنگی آن‌هم بدون مربی شروع کردم.

پدربزرگم از پهلوانان آليش بود و با توجه به برگزاری كشتي آليش در مراسمات و جشن‌ها و با توجه به علاقه به سرشاخ شدن و زورآزمایی تمريناتم را در آليش ادامه دادم. همیشه دوست داشتم در کشتی آلیش قدرتمند و متمایز از بقیه باشم.

nilkooh886 1

تاکنون چه عناوین و مقام‌هایی کسب کرده‌ای؟

چند دوره قهرمانی و نایب‌قهرمان کشور در رشته آليش بودم و پس‌ازآنکه ملی‌پوش شدم مدال برنز آسیایی 2010، مدال طلای مسابقات آسیایی 2015 تهران و مدال نقره مسابقات جهانی 2015 لهستان را کسب کردم.

از اهداف خود در آینده؟

من در رقابت با هیچ‌کس جز خودم نیستم... هدف من مغلوب نمودن آخرین کاری است که انجام داده‌ام.

وضعیت کشتی در گالیکش؟

با توجه به استعدادهای فراوان وضعیت چندان خوبی به لحاظ امکانات ورزشی، سالن مناسب تمرین و وجود اسپانسر که مهم‌ترین آن است ندارد.

nilkooh886 1

با كسب دو مدال ارزشمند از قهرمانی آسيا وجهان چه اتفاقی برای حميد بهرامی افتاد؟

خیلی خوشحالم که توانستم با كسب مدال دل خانواده‌ام و علاقه‌مندان آليش را شاد کنم افتخار می‌کنم كه مادر، پدرم و دوستانم از من باافتخار یاد می‌کنند.

آیا از کسب مدال نقره در مسابقات جهانی 2015 راضی هستی؟ چرا نتوانستی مدال مسابقات آسیایی را تکرار کنی؟

برای مسابقات آسيايی ما اردوی بسيار منظمی را پشت سر گذاشتيم باهم وزنم موسی پرويزی كه در تهران نایب‌قهرمان آسيا و نفر دوم من شد خوب تمرين می‌کردم، اما نبود حريف تمرينی در اردوی جهانی به من لطمه زيادی زد چراکه موسی در مرخصی اردوی اول تصادف كرد و مجبور بودم تمريناتم رو با کشتی گیران اوزان بالاتر ادامه بدهم. اما با همه این مشکلات خوشحالم که توانستم مدال نقره جهان را کسب کنم.

nilkooh886 1

از تلاش‌های کادر فنی و مدیریت تیم ملی کشتی آلیش بگو؟

جا دارد تشکر ویژه‌ای از علی بازیار سرپرست تیم ملی داشته باشم. در مسابقات انتخابی تیم ملی در تابستان 94 در کشتی اول انگشت پایم شکست اما با سختی مقاومت كردم و پیروز شدم. از شدت درد توان راه رفتن نداشتم، بازيار مرا کنار تیم پزشكی مسابقات برد، پزشک به او گفت: پای من شکسته و توان ادامه مسابقه را ندارم. اما با اصرار علی بازیار و درخواست فيكس كردن انگشتم تا پايان مبارزات پزشک را مجاب به موافقت كرد، من آن روز با هشت کشتی سنگين توانستم موفق بشوم. حرکت و کار بزرگ او باعث شد من ملی‌پوش شوم و به ایشان مدیونم. اگر ایشان نبود من خردادماه و زمان انتخابي مجبور بودم برگردم به زادگاهم!

همچنین بازیار در كشتی آليش وقتی اولين اردو توسط فدراسيون كشتی در فروردین‌ماه برگزار شد، بستری مناسب و بی حاشیه را برای ما فراهم کرد، او تمام‌وقت حضور داشت با بچه‌ها زندگی كرد حضور در كنار بچه‌ها رسيدگی به امور کشتی‌های سنتی كنترل نحوه و كيفيت جلسات تمرين، برگزاری نشست‌های درون اردویی بين بچه‌ها در موفقیت تیم ملی تأثر زیادی داشت. از کادر فنی تیم ملی هم تشکر می‌کنم که در این مدت تلاش‌های زیادی کردند تا به موفقیت برسیم.

nilkooh886 1

برخورد مردم و مسئولان بعد از بازگشت از رقابت‌های جهانی با شما چطور بود آيا تجليل شایسته‌ای از شما صورت گرفت؟

شادی مردم بزرگ‌ترین دستاورد برای ورزشكاران است، متأسفانه مسئولان ورزش استان برنامه‌ای جهت حمايت از قهرمانان ورزشی‌های ملی ندارند. مبلغ بسيار ناچیزی را به‌عنوان پاداش در نظر گرفتند. مسئولان اداره ورزش و جوانان مبلغ شصدهزار تومان به‌عنوان تجلیل از من که دو مدال آسیا و جهانی را کسب کردم اختصاص دادند. آن‌هم بعدازاین همه سختی، خرج کردن و گذراندن حدود ٧ ماه در كوران تمرينات فشرده و سختی مسابقات ...

متأهل هستید یا مجرد؟ هزینه زندگی را چگونه تأمین می‌کنید؟

در حال حاضر مجرد هستم.

تأمین هزینه‌های سنگین من در حال حاضر بر دوش خانواده‌ام است. ورزش حرفه‌ای نیازمند پشتوانه مالی قوی است. نمی‌شود هم حرفه‌ای ورزش کرد وهم دنبال کار و کسب درآمد بود. نبود اسپانسر موجب می‌شود نتوانم دیگر ورزش حرفه‌ای را ادامه دهم.

در پایان چه صحبتی دارید؟

فقط از تمام كسانی كه صادقانه برای ورزش فعاليت می‌کنند ازجمله رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی كه برای احيای کشتی‌های سنتی برنامه‌ریزی خوبی تدارک ديده و هادی خسروی رییس هیئت کشتی گالیکش که خود را وقف ورزشکاران و کشتی‌گیران این شهرستان کرده تشکر می‌کنم.

nilkooh886 1

nilkooh886 1

nilkooh886 1

nilkooh886 1

nilkooh886 1

nilkooh886 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.