1394-10-23 12:57
2688
1
26000
گفت‎و گوی صمیمانه با جانباز 70درصدی؛

اگر دیگران دست همسرشان را می‎بوسند؛ من پای خانمم را می بوسم/ مسئولان به خانواده‎ام کم‎لطفی کرده اند

سید رسول میرشمسی یکی دیگر از افتخارات استان گلستان است که مدال جانبازی را در سینه خود دارد، جانباز 70 درصدی که متولد سال 1343 است و در سال 61 وقتی که 18 سال داشت جانباز سرافراز انقلاب اسلامی شد.

به گزارش گلستان ما، سید رسول میرشمسی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: طی دو مرحله عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شده است که در اولین مرحله ، اواخر سال 60 و در مرحله دوم، فروردین سال 61 بود که در مرحله دوم به مقام جانبازی رسید.

به گفته وی دو بار بدنش دچار سوختگی شد ومدتی در کما فرو رفته بود و برای معالجه و درمان به کشور آلمان سفر کرد اما شدت سوختگی به حدی بود که دارویی نتوانست مرحم سوختگی‎هایش شود.

این جانباز در حالی که سه دهه پیش را در ذهنش مرور می کند بیان داشت: در سال 1365 به حج تمتع رفتم و بعد از حج وارد زندگی مشترک با همسرم شدم که پنج سال پس از جانبازی ازدواج کردم و دارای دو فرزند هستم.

اگر دیگران دست همسرشان را می‎بوسند من پای خانمم را می بوسم

وی با اشاره به اینکه همسرم در سخت‎ترین شرایط کنارم بوده و هست، بیان داشت: اگر دیگران دست همسرشان را می‎بوسند من پای خانمم را می بوسم چون در سخت‎ترین شرایط تنهایم نگذاشت و همواره شریک درد و رنج‎هایم بود.

میرشمسی با اشاره به اینکه واقعا مراقبت از جانباز شیمیایی و موجی کار بسیار سخت و مشکلی است، افزود: هر کدام از جانبازان مشکل و درد خاص خودشان را دارند.

مسئولان به خانواده‎ام کم‎لطفی داشتند

این جانباز با خطاب به مسئولین که در طول سه دهه به او و خانواده‎اش کم‎لطفی داشتند، خاطرنشان کرد: روزگار می گذرد و تنها خاطرات به یادگار می ماند

حرف‎های دلش را که بیان می‎کند صداقتی در حرف‎هایش موج می‎زند گویی خیلی دوست دارد مسئولان و متولیان امر پای حرف هایشان بنشینند و به درد و دلشان گوش دهند چراکه جانبازان از جان گذشته‎اند تا اینکه این انقلاب و ارزش‎ها حفظ شود.

او اصلا به دنبال مادیات نیست انتظارش از مسئولین این است که آنها را کمی مورد تفقد قرار دهند او که حتی انگشت پا ندارد و کف پایش نیز سوخته بود و شرایط کار کردن برایش مقدور نبود زندگی بسیار سختی را می‎گذراند.

این جانباز ادامه داد: دو فرزند تحصیلکرده‎اش از بیکاری رنج می‎برند و خودش نیز بیکار است متاسفانه تفکر جامعه نسبت به جانبازان به‎گونه‎ای دیگر است آنها فکر می‎کنند که به خانواده‎های شهدا و جانبازان آنقدر توجه می‎شود که هیچ مشکلی در اشتغال و غیره ندارند.

به راستی آیا اینچنین است کسانی که برای این مرز و بوم از بزرگترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند تا ملت ایران آسوده خاطربه زندگی ادامه دهند شهیدان و جانبازان بسیاری برای دفاع از کشور مقدس ایران تا پای جان جنگیدند و نگذاشتند که خدشه‎ای به دین و انقلاب و کشورشان وارد شود آیا رواست که اینگونه از این گنجینه‎های انقلابی رفتار کنیم.

شهیدانی که رفتند تا ما بمانیم، جانبازانی که سلامتی خود را به خطر انداختند تا ما زندگی راحت و آسوده‎ای داشته باشیم آیا این شرط انصاف است که بعد از اتمام جنگ همه فداکاری‎های این عزیزان را نادیده گرفته و لذت و خوشگذرانی دنیوی خود بیاندیشیم.

به هر گوشه شهر که نظاره کنی هستند گنجینه‎های ارزشمندی که از زمان دوره دفاع مقدس به یادگار ماندند قدر این گوهر‎های زمینی را بدانیم و نگذاریم صدای حق در پس کوچه‎های شهر پنهان بماند.
راهتان چون همیشه پررهرو باد.

گزارشی از سمیرا رجبی خبرنگار گلستان ما

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

باید قدر این عزیزان را بدانیم و از مسئولین هم می خواهم نه به خاطر سیاسی کاری و تبلیغات بلکه فقط فقط به خاطر رضای خدا به این عزیزان رسیدگی کنند.

0
0
پاسخ
1394-10-24 04:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.