1394-09-13 19:01
2219
0
23845
عبدالجبار صداقت معلول موفق آق قلایی:

به استعدادهای خود ایمان داشته و با تلاش و کوشش به اهداف خود دست‌یابیم

عبدالجبار صداقت معلول موفق آق قلایی گفت: حتماً نباید جسم ما سالم باشد تا بتوانیم کاری را انجام دهیم. باید به استعدادهای خود ایمان داشته باشیم و با تلاش به اهداف خود دست‌یابیم و در این راه هیچ‌گاه مأیوس و ناامید نشویم.

به گزارش گلستان ما، عبدالجبار صداقت یکی دیگر از معلولین موفق آق‌قلایی بوده که در محله حکیم‌آباد زندگی می‌کند. وی به شغل خیاطی مشغول بوده و در کنار آن عضو تیم والیبال نشسته این شهر نیز می‌باشد.

خبرنگار اسپی دژ به سراغ وی رفته تا به‌پای صحبت‌های این معلول موفق بنشیند.

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید مشغول چه‌کاری هستید؟

عبدالجبار صداقت هستم. در محله حکیم‌آباد آق‌قلا زندگی می‌کنم.حدود 15 ساله که به خیاطی مشغول بوده و در حدود20 سال است که عضو تیم والیبال نشسته آق‌قلا هستم .

علت معلولیت شما چیست؟ در سه‌سالگی تب شدیدی داشتم. واکسن فلج اطفال به من تزریق می‌شود و به این معلولیت دچار می‌شوم.

آیا این معلولیت مشکلی در زندگی شما به وجود آورد؟

معلول موفق صداقت 

با توجه به این‌که در زندگی‌ام این مشکل برایم اتفاق افتاد ولی مانعی در پیشرفت زندگی‌ام نشده است. این معلولیت باعث شده تا تلاش بیشتری نسبت به سایرین انجام دهم و همین تلاش و کوشش بیشتر باعث پیشرفت در زندگی‌ام شده است. به نظر خودم فکر می‌کنم که از افراد سالم جلوتر هستم چراکه با این شرایط جسمی تلاش بیشتری در کارها انجام می‌دهم.

آیا محدودیتی هم برای شما در مسیر رندگی ایجاد کرده است؟

معلولیت در زندگی‌ام هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است.من چندین بار قهرمان کشوری در رشته والیبال نشسته شده‌ام و این را مدیون لطف خدا و حمایت خانواده‌ام هستم .

در بعضی افراد اعتمادبه‌نفس زیاد است ولی بعضی دیگر با توجه به وضعیت سالم جسمانی اعتمادبه‌نفس پایینی دارند . من اصلاً قبول ندارم که کاری را نتوان انجام داد. چون کار نشد ندارد ، خواستن توانستن است.

بعضی‌ها برای وضع جسمانی من تأسف خورده و با من ابراز همدردی می‌کنند. ولی من اصلاً از این کار آن‌ها خوشم نمی‌آید. چون از زندگی خود راضی بوده و خدا را شکر می‌کنم. خودم مشغول به کار هستم و خرج زندگی خود را تأمین می‌کنم.

 

چه صحبتی با افراد معلولی که به سبب وضعیت جسمی و اعتمادبه‌نفس پایین فعالیتی انجام نمی‌دهند دارید؟

حتماً نباید جسم ما سالم باشد تا بتوانیم کاری را انجام دهیم. افرادی هستند که با افکار و زبان خود، کار ده‌ها نفر را انجام می‌دهند. پس باید به استعدادهای خود ایمان داشته باشیم و با تلاش به اهداف خود دست‌یابیم و در این راه هیچ‌گاه مأیوس و ناامید نشویم.

رمز موفقیت شما چیست؟

رمز موفقیت من این است که هیچ‌وقت ناامید نبوده و بر این باور بوده‌ام که کاری وجود ندارد که نتوانم آن را انجام دهم. در این خیاطی افراد زیادی از من این حرفه را آموختند. خدا را هزاران با شکر می‌کنم که در زندگی خود موفق هستم و توانسته‌ام در حد توان به خانواده و مردم خدمت کنم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.