1394-07-23 19:36
2240
0
22093

گفتگوی ویژه با ستاره جدید فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران این روزها ستاره‌ای دارد که کسی انتظار ستاره شدنش را نداشت. بازیکن لاغر و سربه زیر سایپا بعد از نمایش خیره‌کننده در تیم جوان‌شده جلالی به تیم ملی رسید و خیلی زودتر از چیزی که تصور میشد درخشید. سه گل در فقط ۱۶۱ دقیقه حضور با لباس تیم ملی، آماری فوق‌العاده برای این هافبک تکنیکی به شمار می‌رود.

به گزارش گلستان ما، مهدی ترابی این روزها قدم در راه رسیدن به جایگاه ثابت تیم ملی گذاشته و بعید به نظر می‌رسد در این راه مشکل خاصی داشته باشد. گفتگوی مفصل ستاره جدید فوتبال ایران با سایت باشگاه سایپا را بخوانید.

فوتبال را از کجا شروع کردی؟

من در حقیقت یک فوتسالیست بودم و مدت‌ها فوتبال در سالن بازی می‌کردم تا اینکه متوجه شدم باشگاه سایپا در کرج مشغول تست گیری است. با تاکید و اصراری یکی از مسئولین فوتبال کرج در کمپ استعدادیابی باشگاه سایپا حاضر شدم و توانستم نظر مربی تیم فوتبال جوانان باشگاه را جلب کنم. این گونه شد که وارد وادی فوتبال شدم و از آنجایی که این باشگاه همیشه توجه ویژه‌ای به تیم‌های پایه خود دارد و از معدود باشگاه‌هایی است که اجازه می‌دهد بازیکنان کم سن و سالش در مسیر رشد قرار گیرد، با نظر مجتبی تقوی سرمربی وقت تیم بزرگسالان سایپا به ترکیب این تیم اضافه شدم و در لیگ دوازدهم در ۱۸ سالگی اولین حضورم در لیگ برتر را با بازی مقابل گهر درود تجربه کردم.

چه شد که به تیم ملی دعوت شدی؟

اردوی تیم ملی امید بودم که کی‌روش از تمرینات بازدید کرد و از همان جا بنده را به تیم ملی بزرگسالان فراخواند و خدا را شکر این روند تا امروز ادامه پیدا کرد.

جو تیم ملی در زمان حضور شما چه طور بود؟

برعکس چیزی که تصور داشتم تمام بازیکنان از من استقبال کردند. بازیکنان با تجربه تیم که سال‌ها در میادین بین‌المللی حضور داشتند، به من توجه ویژه کردند و از هیچ کمکی برای انتقال تجربیات خود دریغ نکردند. بارها و بارها کنار بازیکنانی مثل آندو تیموریان، اشکان دژاگه و سایر باتجربه تیم نشستم از آن‌ها چیزهای زیادی را یاد گرفتم. البته این روند در تیم سایپا هم همین طور بود و همیشه باتجربه‌ها هیچ خساستی برای ارایه داشته‌های خود به ما جوان‌تر نداشتند.

برخورد جوان‌ترهای تیم ملی چه طور بود؟

آن‌ها اکثرا دوستان صمیمی من هستند. اخباری از هم باشگاهی‌هایم در سایپا بود و میلاد محمدی هم یکی از نزدیک‌ترین دوستان حال حاضرم در تیم ملی است.

چقدر به ادامه حضورت در تیم ملی امیدوار هستی؟

تمام تلاشم را می‌کنم بتوانم در این تیم به اوج فوتبالم برسم و امیدوارم روزی به همراه این تیم در جام جهانی حضور پیدا کنم. در تصوراتم حضور در جام جهانی و حتی بازی با برزیل را تداعی می‌کنم و امیدوارم روزی این رویاهایم به واقعیت تبدیل شود.

و سقف آرزوهایت در فوتبال باشگاهی چیست؟

خیلی دوست دارم لژیونر شوم و به لیگ اسپانیا برسم.

کدام بازیکن در لیگ اسپانیا را می پسندی؟

کریس رونالدو بازیکن محبوبم است.

چرا رونالدو را انتخاب کردی؟

به خاطر حس جنگندگی و شم گلزنی که دارد. خیلی دوست دارم روزی مثل او بازی کنم.

مهمترین فرد زندگی شخصی مهدی ترابی کیست؟

بدون تردید خانواده و به خصوص مادرم. همیشه دعای مادرم بدرقه راهم است و بااینکه معمولا به خاطر استرس هیچ‌کدام از بازی‌هایم را نمی‌بیند، همیشه برایم دعا می‌کند و مطمئنم با انرژی مضاعفی این دعای خیر مادر می‌گیرم، راه پیشرفت برایم هموار می‌شود. در بازی با گوام مادرم عازم مشهد شد و تمام زمان بازی را در حرم حضور داشت و برای تیم ایران دعا می‌کرد.

پس نقش خانواده برای فوتبال ترابی بسیار مهم است؟

قطعا همین طور است. حمایتی که خانواده‌ام از من دارند باعث شده که بدون دغدغه و با فراغ بال به فوتبال بپردازم. دوستانی دارم که در خوابگاه زندگی می‌کنند و همین دوری از خانواده باعث عدم تمرکز شده تا نتوانند همه استعدادهای نهانی خود را به‌روز بدهند . اما خانواده من برای پیشرفتم حاضر شدند محل زندگی خود را از اشتهارد به کرج تغییر بدهند و همین دلگرمی‌های خانوادگی باعث کاهش استرسم شد.

منبع: سایت باشگاه سایپا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.