1394-05-24 10:31
2602
1
19041
رئیس دانشگاه پیام نور گلستان :

دانشجوی موفق ، همزمان با تحصیل به دنبال کارآفرینی و اشتغال است

دکتر شهرياري گفت : دانشجوی موفق علاوه بر فراگیری علم و دانش همزمان با تحصیل به دنبال کارآفرینی و اشتغال  می باشد و فقط  به مباحث تئوری رشته های تحصیلی اکتفا نمی کند.

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر قربان شهرياري رئیس دانشگاه پیام نور گلستان طي گفتگويي به سوالتي در خصوص دانشگاه پيام نور و برنامه هاي آن پاسخ داد كه ماحصل آن در ذیل می خوانيد.

1-  بعنوان اولین پرسش، حضرتعالی چه تعریفی از دانشگاه دارید، بیان بفرمائید؟

دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بعنوان مکانی برای کسب علم و دانش، وظایفی اعم از آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص برای آینده کشور و تولید علم را درجامعه برعهده دارند.

2-از نگاه جنابعالی ، یک دانشجوی موفق چه کسی است؟

دانشجوی موفق علاوه بر فراگیری علم و دانش همزمان با تحصیل به دنبال کارآفرینی و اشتغال  می باشد و فقط  به مباحث تئوری رشته های تحصیلی اکتفا نمی کند.

3-سه ویژگی برجسته دانشگاه پیام نور که مختص این مرکز آموزشی می باشد را ذکر بفرمائید؟

دانشگاه پیام نور با برقراری عدالت اجتماعی در اقصی نقاط کشور، زمینه ی ادامه تحصیل همه اقشار جامعه با هرگروه سنی و افراد شاغل را با راهکار عدم نیاز حضور در کلاسها و تحصیل مجازی  در تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نورسطح استان فراهم آورده است.

به گفته وی، کیفیت بالای آموزشی و کسب رتبه برتر در بین 10 دانشگاه برترکشور و درصد بالای قبولی فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نشان از بالا بودن شیوه ی آموزشی دانشگاه پیام نور می باشد.

دکتر شهریاری همچنین قیمت پایین شهریه دانشگاه پیام نور را سومین ویژگی برجسته این مرکز آموزشی برشمرد.

4- به نظر شما به طور نسبی دانشگاهها درکشور ما استاد محورند یا دانشجو محور؟

در حال حاضر علیرغم اینکه سایر مراکز آموزش عالی ما استاد محورند، دانشگاه پیام نور دانشجو محور می باشد، زیرا ما در آموزش مجازی، مطالب و محتوای درسی را در اختیار دانشجویان قرار داده و آنان بدون حضور در کلاس و تدریس اساتید، شخصا به دنبال یادگیری مطالب رفته به همین منظور تحصیل با محوریت خود دانشجو صورت می گیرد.

5-حضرتعالی از منظر سیاسی چقدر قائل به نهادینه شدن گفتمان سیاسی در دانشگاه هستید؟

تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" دانشجویان سیاسی باشند، ولی سیاسی کار نباشند" مؤید نیاز دانشجویان به نگاه سیاسی در کنار تحصیل علم می باشد که خوشبختانه در دولت جدید، با وجود فضای نشاط و امید در دانشگاهها زمینه ی بحث های سیاسی در فضای مثبت با رعایت خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم آمده است.

به گفته ی این مقام مسئول، دانشگاه پیام نور تلاش دارد در چارچوب قانون از فضا و محیط بسته ومُرده در دانشگاه پرهیز نماید و شرایط را برای اطلاع دانشجویان از مسائل روز سیاسی که نشان چابکی آنان است را ایجاد نماید.

6-جنابعالی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه را چقدر در رشد سیاسی دانشجویان موثر می دانید؟

دانشگاه پیام نور در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی آزاد اندیشی، تاکنون حدود30 کرسی آزاد اندیشی برگزار نموده تا با برپایی این جلسات درحضور منتخبینی از احزاب و جناح های سیاسی مختلف، مطالب مورد نیاز برای رفع ابهامات دانشجویان در فضای آزاد دانشگاه فراهم آید.

دکتر قربان شهریاری در ادامه برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی، به دور از هرگونه یک جانبه نگری و رعب و وحشت از عواقب بعدی بیان مطالب دراین جلسات را در جهت روشنگری قشر دانشجو و پاسخ به شبهات آنان ضروری دانست.

7- افق برنامه کاری خود را بیان بفرمائید؟

دانشگاه پیام نور در راستای افق پنج ساله اخیر آموزش عالی برنامه ریزی نموده در چارچوب توسعه و افزایش کیفیت آموزشی و کاربردی کردن رشته های تئوری به رشته های نو و میان رشته ای گامی موثر بردارد.

این مقام مسئول در همین راستا از افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی و ایجاد مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور در استان گلستان به منظور تبادل نظر استاد و دانشجو با کشورهای همسایه، درآینده نزدیک خبر داد.

8- بعنوان سوال پایانی، آیا حضرتعالی قائل به استفاده از شورای مدیران گذشته هستید؟

بنده همیشه در جهت پیشرفت امور دانشگاه با آغوش باز از تجربه و رهنمودهای مدیران و مسئولان سابق استقبال می نمایم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.