1393-06-07 05:58
3371
0
1880
گفتگو با رقیه رازنهان دانشجوی موفق شهرستان کردکوی ؛

مخترع گلستانی موبایل مجهز به چاپگر و تلویزیون برای ناشنوایان + عکس

رقیه رازنهان دانشجوی موفق شهرستان کردکوی گفت: جوانان باید از فصل بهار زندگی شان برای رسیدن به هدف هایشان استفاده کنند.

به گزارش گلستان ما ، خبرنگار«رصد۵۷» گفتگویی با رقیه رازنهان دانشجوی موفق شهرستان کردکوی، ارائه کننده طرح کارآفرینی(بسته بندی مواد غذایی) و همچنین نفر برتر المپیادهای کشوری در اخترعات گوشی موبایل مجهز به چاپگر و تلویزیون برای ناشنوایان ترتیب داده است که شما را به خواندن این گفتگو دعوت می کنیم.

رقیه رازنهان متولد ۱۳۷۱در مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع مشغول به تحصیل و هم اکنون ساکن شهرستان کردکوی می باشد، وی در سال۱۳۸۹ در جشنواره خوارزمی(دانش آموزی) با کسب رتبه برگزیده استانی به مرحله کشوری راه یافت.

resized1-1221254g

وی در ابتدا با توصیه ای به جوانان صحبت خود را آغاز کرد و گفت: جوانان باید از فصل بهار زندگی شان برای رسیدن به هدف هایشان استفاده کنند.

این دانشجوی نخبه در ادامه افزود: تحصیلات آکادمیک می تواند عاملی برای پیشرفت و رسیدن به اهداف باشد اما ضروری نیست، لذا توان و پشتکار و هدف داشتن در مسیرزندگی ازاهمیت بیشتری برخوردار است.

وی درپاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه شما ارائه کننده طرح کارآفرینی هستید تعریف کارآفرینی از نظر شما چیست؟ بیان کرد: خلق ایده و به ثمر رساندنش تا هدف می تواند از دید من تعریف کارآفرینی باشد.

رقیه رازنهان با اشاره به اینکه کارآفرین باید شکارچی فرصت ها باشد، عنوان کرد: به نظر من یک کارآفرین باید پشتکار داشته باشد در مواجهه با سختی ها و مشکلات و شکست هرگز ناامید نشود و باید از شکست ها پلی برای پیروزی بسازد، کارآفرین کسی است که به محیط پیرامونش بی تفاوت نباشد، خلاقیت و ابتکار عمل داشته باشد و از هر پدیده ایده ای بگیرد برای ایجاد فکر نو و محصول نو هرچند چالش های فراوانی پیش رویش باشد اما موفق خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارآفرین از کودکی وقتی که نسبت به محیط اطرافش بی تفاوت نباشد می تواند ایجاد محصول تازه ای کند زیرا در جستجوی خلاقیت و ابتکارات است.
رازنهان در پاسخ به این سوال که چطور ایده به ذهن شما می رسد و هدف شما از ارائه طرح کارآفرینی چیست، اظهار کرد: بر اساس مواجهه با مشکلات و نیازهای محیط اطرافم و همدردی با همنوعان خود ایده به ذهنم می رسد.هدفم از کارآفرینی، درصدد کسب منبع درآمد بودم و دریافتم با توجه به شرایط پتانسیلی شهر می تواند طرح خوبی به شمار بیاید با مشورت با خانواده به این نتیجه رسیدم که می توانم در این زمینه موفق باشم و در حال اقدام در این زمینه هستم و تا کنون مراحلی که انجام داده ام موفقیت آمیز بوده است.

این کارآفرین جوان در پاسخ به این سوال که شما کارآفرینی را در استان گلستان چگونه ارزیابی می کنید؟ ابراز کرد: گلستان با توجه به عدم پتانسیل صنعتی نیازمند توجه زیادی از طرف مسئولین است لذا بستر باید برای ورود هر چه بیشتر جوانان و افراد فراهم شود.

وی در ادامه از انتظارات خود از مسئولین گفت: انتظار می رود با وجود حمایت های مسئولین چالش های جوانان در سطح مادی و معنوی برطرف شود و مسئولین باید دلگرمی برای جوانان استان باشند.

رقیه رازنهان در پایان گفتگو یادآور شد: خدای متعال را شاکرم از پدر و مادر و خواهر و برادر عزیزم تشکر می کنم چون همیشه یار و همراه من بودند و در هیچ زمینه ای مرا تنها نگذاشته اند. همچنین از فرماندار ، بخشدار، فرمانده سپاه، ریاست محترم هلال احمر و ریاست محترم دانشگاه پیام نور شهرستان کردکوی و همچنین جناب آقای شهواری مسئول فرهنی دانشگاه پیام نور کردکوی و نیز استادم جناب آقای دشت صبح و آقای هلالیان و دوستان عزیزم سرکار خان اسکندری و آخوندی و همه عزیزانی که مرا در تمام مراحل همراهی و کمک نموده اند تشکر و قدردانی می کنم.

عنوان های کسب شده درمسابقات رباتیک به شرح زیر می باشد:

۱٫ المپیاد رباتیک کشوری مشهد، فردی، کسب مقام دوم المپیاد، دانشگاه های پیام نور کل کشور
۲٫ لاهیجان ۹۱-۹۰ دانشجویی، فردی ، کسب مقام چهارم کشوری دانشگاه آزاد لاهیجان
۳٫ تبریز ۹۲-۹۱ از طرف دانشگاه، گروهی، کسب مقام دوم کشوری مکان خانه کارگر تبریز
۴٫ سنندج، گروهی ، از طرف دانشگاه، کسب مقام سوم کشوری ، مکان دانشگاه آزاد سنندج

resized1-1221260g

resized1-1221261g

resized1-1221263g

resized1-1221264g

resized1-1221262g

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.