1394-04-11 06:55
2876
0
16980
دوچرخه‌سوار گیلان غربی، سفیر صلح و دوستی مهرورزان؛

بصیری نیا: حامل پیام سنگ، مقاومت، ایثار، شهامت و شهادت برای ملت ایران هستم

روح‌الله بصیری نیا دوچرخه‌سوار ایران‌گرد و حامل پیام 'سنگ، مقاومت، ایثار، شهامت و شهادت' به گالیکش رسید.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، این دوچرخه‌سوار جوان که سفر خود را 27 ماه قبل از قم آغاز کرده و در اغلب استان‌های کشور به رکاب زنی پرداخته، قصد دارد تا پایان امسال سفر خود را در مشهد مقدس و با نصب پرچم مزین به نام امام رضا(ع) در حرم مطهر امام هشتم شیعیان به پایان برساند.

بصیری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: من سفر فرهنگی - ورزشی خود را به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و با حمل پیام 'سنگ، مقاومت، ایثار، شهامت و شهادت' آغاز کرده‌ام.

nilkooh265 1

وی سنگ را نماد مبارزه با صهیونیست‌ها و نشانه حمایت خود از مبارزان فلسطینی عنوان کرد و افزود: من در این سفر با پیام تجلیل از ایثارگری و جان‌فشانی‌های ملت مظلوم ایران به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در دوران دفاع مقدس، پیام‌رسانی رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی رکاب زنی می‌کند.

وی پیام‌رسانی مقاومت، ایثار، شهامت، شهادت و پایداری مردم مظلوم فلسطین و لبنان با نماد سنگ و پیام‌رسانی برای منتظران ظهور امام زمان(عج) را جمله اهداف دیگر سفر فرهنگی و ورزشی خود ذکر کرد.

بصیری نیا متولد سال 1359 بوده و حدود 14 سال است که در رشته دوچرخه‌سواری فعالیت می‌کند.

وی همچنین عضو کمیته ایران‌گردی و جهانگردی فدراسیون دوچرخه‌سواری بوده و در حال انجام سفر دور ایران، سفر به مشهد و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) را مقصد نهایی سفر خود انتخاب کرده است.

nilkooh265 1

این دوچرخه سوار از گیلان غرب می‌گوید؛ از اینکه این شهر مهد شهامت و شهادت و دلیری است و شهیدان بسیاری را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم میهن و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: 90 درصد ایران را رکاب زده است و این بار میهمان مردم خونگرم گالیکش شده است.

به همت مسئولان گیلان غرب و شهریار پرچمی به طول 5*2 متر تهیه و به گلاب قمصر کاشان معطر شد که در سفر به کربلا، متبرک به حرم امام حسین(ع) شد.

این پرچم قرار است به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برسد و همچنین پرچمی کوچک‌تر نیز برای دسترسی راحت‌تر در مسیر راه بین مردم تهیه‌شده و این پرچم نیز به حرم حضرت معصومه(س) اهدا می‌شود.

تاکنون برای این مسیر از استان تهران و مرقد امام خمینی (ره) شروع و به استان‌های قم، مرکزی، لرستان، ایلام و بعد از مرز مهران به کشور عراق و به شهر کربلا و نجف و سپس به بغداد عزیمت کردم. در مسیر برگشت به کرمانشاه، همدان، قزوین، گیلان، مازندران و گلستان سفر کردم.

nilkooh265 1

بخشی از هزینه سفر را مسئولین و بخش دیگر را خودم متقبل هستم. سفر با دوچرخه اگر با هماهنگی مسئولین باشد هزینه زیادی ندارد. در این‌گونه مسافرت‌ها حداقل 6 میلیون تومان هزینه نیاز است.

بیشتر مواقع بعدازظهرها رکاب می‌زنم و گلستان، مازندران و قزوین بهترین مسیرهای این سفر بوده است.

وی در خصوص بهترین خاطره سفر خود گفت: استقبال بی‌نظیر مردم از پرچم متبرک حرم حسینی و حرم رضوی و دیدار با خانواده معظم شهدا.

بصیری نیا همچنین در خصوص بدترین خاطره سفر خود گفت: در غرب شهر بغداد به سمت سامرا بودم حدود 15 شهید در عقب یک وانت دیدم که می‌گفتند به دست گروه داعش به شهادت رسیدند که بدترین و تلخ‌ترین خاطره‌ام در این سفر بود.

nilkooh265 1

nilkooh265 1

nilkooh265 1

nilkooh265 1

nilkooh265 1

nilkooh265 1

nilkooh265 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.